Skjult anlegg i veteranbil....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjult anlegg i veteranbil....

Skal snart sette inn interiøret i min nyrestaurerte 69' chevy, og har byttet ut min gamle en-kanals AM-radio:twisted: , med en RetroSound model one Gen 3 Model One Owners Guide 01 15 f
    "Radioen" blir montert på original plass mens USB/minnekort blir i askebegeret. Heile greia skal vere skjult så høytalere kan monteres på følgende steder:
    I hattehylla har eg laget plass for 6x9" mont. fra undersiden mens det er hull i plata men ikkje i trekket slik at de ikkje skal syns fra utsiden.
    Samme i "sparkeplatene" forran, her er det bare plass til 13x10x5cm om det skal vere skjult så her kan eg til nøden fore ut noken svarte 6,5" om eg må
    I det originale koffertrommet var eg tenkt "tilfeldigvis" ei gammal ammunisjonskasse, eller gitarforsterker med sub i
    Ellers så har eg mulighet for å gjemme ein del under dashbordet og' den originale høytaler "utsparinga" midt oppå dashbordet (høytalergrillen er ca 10x22cm, men her er plass til 13x25cm under)

Kunne tenke meg forslag til valg av eventuell forsterker, høytalere og plassering for best mulig resultat med dei mulighetene som er her.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til høyttalere i sparkeplater, 6x9" og 4-kanaler:
    POLK AUDIO MM651 (6,5")
    POLK AUDIO DB691 6x9
    POLK AUDIO PA660 4-kanaler 4 x 75 W RMS

Plassering av diskanter fremme er best å prøve ut selv.
    Stikkord er lyttehøyde og retning

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, har du noen bilder?

Ide til skjult sub i kupè:
    Norsk MX-5 Miata Klubb • Se emne - Stereoanlegg i Mx5?
    Nick: Laiton

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :arrow:

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Platespiller

Vet du skriver skjult anlegg, men skal ikke ha en platespiller til bil, siden det er en veteran da?

Har sett flere på finn, men her er en:
    blikkbiler, radioer, sykler og div ting - FINN Torget

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med bilen, kommet noen vei?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg også spent på, tror dette kan bli bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, her blei det stopp et halvt års tid pga andre mye viktigere saker men begynner vel snart på den igjen tenker eg, får satse på neste sessong....
    Fant ut her ein dag at eine mellomtonen i døra på ein anna bil eg har var "dau", og har no vist vert det ei stund så begynte å lure på om det kansje ikkje e så nøye kor mellomtonen er montert så lenge diskantene funker som de skal....., sånn at eg kansje ha begge midt oppe i dashbordet under det orginale høytalergitteret, og diskantene oppe i A-stolpen i de firkanta hulla bak taktrekket eller blir de for høyt oppe da kansje?!!
    [IMG][/IMG]
    Alternativet ellers blir 4x6" i sparkeplatene.....

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en ~4" fulltone i dashen? Så slipper du diskanten i A-stolpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo kansje det enkleste ofte er det beste, men da blir de jo sittende heilt tett sammen midt oppi dashbordet, trodde gjerne det var en fordel å få diskanten ut i sidene...?!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips til folk som vil skjule spiller. For 10-15 år siden fikk jeg min radio/tv-forhandler til å ta ut øyet til fjernkotrollen av spilleren, koplet en ledning mellom øyet og spilleren, og la spilleren i hanskerommet. Og med øyet hengende ned under hanskerommet var det ikke noe anlegg å se... Bare trykke på fjernkontrollen å spille i vei...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende projekt dette.

Går å tenker ut samme planer som deg, til min '69 Mustang.

Hadde også anlegg i en '71 Ventura II jeg hadde tidligere, som er sinnsykt lik din Nova. Her hadde jeg 6x9 i hattehyllen, og bare løse diskanter ved A-stolpen foran. Montert på dash med dobbensidig teip. Ikke helt usynelig, men nære nok for min del. Og det ga grei lyd, sammen med en sub baki.

Det enkleste er kun 6x9 i hattehyllen. Man får ikke utnyttet høyttalere foran uten å gjøre det synlig.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Spennende projekt dette.

Går å tenker ut samme planer som deg, til min '69 Mustang.

Hadde også anlegg i en '71 Ventura II jeg hadde tidligere, som er sinnsykt lik din Nova. Her hadde jeg 6x9 i hattehyllen, og bare løse diskanter ved A-stolpen foran. Montert på dash med dobbensidig teip. Ikke helt usynelig, men nære nok for min del. Og det ga grei lyd, sammen med en sub baki.

Det enkleste er kun 6x9 i hattehyllen. Man får ikke utnyttet høyttalere foran uten å gjøre det synlig.

Geir Arne
    Da må du sjekke ut denne Gen 3 Model One Owners Guide 01 15 f ,her er alle muligheter.

[IMG][/IMG]

Det finnes flere typer av disse "gamle" spillerene men denne er vel en av de med flest muligheter.
    Er mest "hissig" på å skjule alle høytalerne selv om det vil gå litt ut over lyden men prøver å få til den beste løsningen. Det blir også en 10-12" sub bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går seint her ops: , har bestemt meg for at alt skal vere skjult!
    Har laga ei kasse til høytalerene oppå dashbordet, brukte 1,25mm alu (einaste der var plass til), knekte et kryss i alle flater for å få den så stiv som mulig og isolerte den med 10mm Porolon. Høytalerene(MDS 5,25") går akkurat inni og kassa går akkurat inn der den skal vere( på mm :-? )
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

Har og' satt inn noen diskanter i toppen av A-stolpene no før taktrekket blir montert, blir dette fiasko så kobler eg dei bare vekk igjen....
    [IMG][/IMG]

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om du gjør det grundig og pent.

Spent på hvordan det blir med diskanten, for å få den nærmere øra må jo være bra i en bil, hvor det er mye støy. Men spørs om det oppleves at diskanten
    Kommer for høyt oppe fra, og hvordan lydbildet blir. Gleder meg til å høre hvordan du synes det låter.

Bra bilder!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mekka ei hattehylle, ikkje heilt sikker på om eg liker den men det er nok slik det blir....
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

Har ikkje putta i noken høytalere enda, har noen gamle "Mascot" 180w men får vel spandere noe nytt, noen forslag til noken gode 6x9" kansje?
    Når det gjelder "frontsystemet" så kan det no vere at eg lager noen nye sparkeplater for 6,5" om dette blir fullstendig fiasko......(får faktisk kjøpt sånne)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt slakk å poste her hehe, har fått liv i anlegget (for en god stund siden ),
    Diskantane forsvant nok litt bak taktrekket så eg har kobla til diskantane i MDS'ane i dashbordet og' sjøl om dei står heilt i sammen oppå der. Har ikkje laga til subb'en enda men ellers blei det bra syns eg.
    Trekket på hattehylla beveger jo seg litt då hehe..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •