Renault med BOSE - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Okv
    Det er to ting som gjør det helt umulig å få samme lydopplevelse i en bil, som det man kan få i et normalt rom - uansett hva slags kvalitet det er på lydutstyret.

En: Rommet. Lydkildenes plassering i forhold til lytteren må nødvendigvis bli et stort kompromiss, slik at noe skikkelig perspektiv neppe er realistisk å få til.
    En bilkupe er også et veldig lite lytterom, og det blir fort ulyder fra mekaniske resonanser i bilen.

To: Støy. I bilen min så er bakgrunnsstøyen fra hjul, vind og maskinisten bak ryggen min så høyt at det er umulig å få et anstendig signal-støyforhold.

Dette utelukker selvagt ikke at man kan spille musikk bilen, og faktisk synes at det gir en god opplevelse, "god lyd".
    Det blir bare ikke som hjemme.
    Rommet er selvfølgelig mindre, men desto lettere å få trøkk i lyden.
    Ellers ikke enig. Da har du ikke hørt godt anlegg i bil.
    Ulyder? Spørs om du demper bilen det.
    Kjøp deg en Bil så støyer det ikke så mye.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Enda en tastaturrytter som vet alt Alltid like gøy det.

1. Jeg driter i om du har støy i din bil. (jeg har ikke det i min, lurer på hvorfor det har seg?!)

2. Kom deg på EMMA(European Multi-Media Association, Pioneer som arrangør/hovedsponsord) og hør bilen til Joakim Skovlund eller Ketil Skjei.

Anlegget til Joakim ble sammenlignet med Pioneer TAD, gjett hvem som fikk best score?

Hvis du bor i Oslo området og ikke gidder å vente til EMMA har starter sesongen(i fjor var det vel i Mars en gang) så kan du sende mail til js@dynabel.no og høre om ikke du kan få en liten demo. Er usikker på om nye bygget hans er ferdig tho, da bilen ble påbegynt restaurering i 2010.
    +1

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmm, han er visst ikke alene? ;-)

Om du ikke har støy i bilen din, er det fordi den står stille. Med motoren avslått.

EMMA kunne det vært interessant å oppleve!
    Tviler ikke på at det låter bra i de bilene, men må samtidig si meg enig i Okv´s uttalelser om at det er "umulig" å få samme lydopplevelse i en bil, som i et godt HiFi-oppsett.
    Anbefaler deg å lytte til sistnevnte, så kanskje du endrer oppfatning?

Og for ordens skyld: Da er det ikke snakk om dB-drag eller nyresteinsknusende basstrykk.

Heller da i stedet pinpointing av instrumenter / solister, holografi og ballanse i musikken.
    Jeg nekter å tro at man noengang kan gis samme opplevelse, i en bil.8)
    Spørs om du og har hørt et godt anlegg i bil. :-)
    Pioneerbilen nemt over her, er vel enklest å få hørt en gang. Verdt et besøk i den.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, han er visst ikke alene? ;-)

Om du ikke har støy i bilen din, er det fordi den står stille. Med motoren avslått.

EMMA kunne det vært interessant å oppleve!
    Tviler ikke på at det låter bra i de bilene, men må samtidig si meg enig i Okv´s uttalelser om at det er "umulig" å få samme lydopplevelse i en bil, som i et godt HiFi-oppsett.
    Anbefaler deg å lytte til sistnevnte, så kanskje du endrer oppfatning?

Og for ordens skyld: Da er det ikke snakk om dB-drag eller nyresteinsknusende basstrykk.

Heller da i stedet pinpointing av instrumenter / solister, holografi og ballanse i musikken.
    Jeg nekter å tro at man noengang kan gis samme opplevelse, i en bil.8)
    Siden du allerede nekter å tro det, så sier det meg bare at du går med skyggelapper, og ikke vil bli bevist det motsatte.

Det er absolutt ikke snakk om dB-drag nei, bare for å få det klart.

Jeg har hørt på anlegg til mangfoldige tusen hos Oslohificenter(ekte HiFi!!), og disse klarte ikke å stille til det jeg har opplevet i Pioneer ODR bilen Om man tar f.eks det typiske AV-troll, som har høyttalere fra Hifiklubben til nesten 20 000kr, så blir dette som å høre på klokkeradio i forhold

Hadde vært kult å få hifi-interesserte til å besøke EMMA en gang når sesongen er i gang, er jo bare kult med flere folk. Slik at inne-hifi kan se hvor fint man kan få det i bilen også

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Siden du allerede nekter å tro det, så sier det meg bare at du går med skyggelapper, og ikke vil bli bevist det motsatte.

Det er absolutt ikke snakk om dB-drag nei, bare for å få det klart.

Jeg har hørt på anlegg til mangfoldige tusen hos Oslohificenter(ekte HiFi!!), og disse klarte ikke å stille til det jeg har opplevet i Pioneer ODR bilen Om man tar f.eks det typiske AV-troll, som har høyttalere fra Hifiklubben til nesten 20 000kr, så blir dette som å høre på klokkeradio i forhold

Hadde vært kult å få hifi-interesserte til å besøke EMMA en gang når sesongen er i gang, er jo bare kult med flere folk. Slik at inne-hifi kan se hvor fint man kan få det i bilen også
    Vel jeg burde vel kanskje skrevet at jeg "foreløpig" nekter å tro det?
    "Skyggelapper" kan faktisk fjernes, om situasjonen tilsier det. ;-)

Selv om du har hørt på anlegg til mangfoldige tusen hos OHC, er det vel slett ikke sikkert at akkurat dét var en optimal oppstilling?
    Eller for den saks skyld i tråd med dine preferanser?
    For i bunn og grunn handler det jo nettopp om dette.
    Jeg har vel aldri protestert på at det ikke kan låte svært bra i en bil, men igjen - jeg tviler sterkt på at det vil gi den samme opplevelsen som du kan få i et lytterom hvor alt er tilrettelagt for en god lydopplevelse, både hva rom og avspillingsutstyr angår.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg burde vel kanskje skrevet at jeg "foreløpig" nekter å tro det?
    "Skyggelapper" kan faktisk fjernes, om situasjonen tilsier det. ;-)

Selv om du har hørt på anlegg til mangfoldige tusen hos OHC, er det vel slett ikke sikkert at akkurat dét var en optimal oppstilling?
    Eller for den saks skyld i tråd med dine preferanser?
    For i bunn og grunn handler det jo nettopp om dette.
    Jeg har vel aldri protestert på at det ikke kan låte svært bra i en bil, men igjen - jeg tviler sterkt på at det vil gi den samme opplevelsen som du kan få i et lytterom hvor alt er tilrettelagt for en god lydopplevelse, både hva rom og avspillingsutstyr angår.
    Kan få det flott i bil og. :smile:
    Men krever litt seriøs demping.
    Høyttalere:

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt fornøyd med B&O anlegget i Audi A4. Spiller ikke himmelropende høyt, men er dynamisk og homogent.

Turn on and Tune in with the Bang & Olufsen Sound System for the New Audi A4

Bang & Olufsen < Audio & communication < A4 Avant < A4 < Models < Audi UK

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Meget godt fornøyd med B&O anlegget i Audi A4. Spiller ikke himmelropende høyt, men er dynamisk og homogent.

Turn on and Tune in with the Bang & Olufsen Sound System for the New Audi A4

Bang & Olufsen < Audio & communication < A4 Avant < A4 < Models < Audi UK
    Det er Bose jeg vil høre om.. :-)
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Det er Bose jeg vil høre om.. :-)
    Tror de fleste er enige om at en betaler simpelthen IKKE ekstra for å få en bil levert med Bose anlegg, pengene brukes langt mer effektivt på et ettermontert system og et Bose anlegg gjør det unødvendig komplisert å få inn noe annet, mao bortkastede penger.
    Søker du på nett finner du side opp og side ned med tråder i forums der folk spør hvordan de skal få UT Bose systemene fra bilene sine

Til sist vil jeg bare spørre: vil du virkelig bidra til å gjøre denne Indiske sniken rikere?

Fyren var tom frekk nok til å dra et hifi magasin for retten da de slaktet et av hans produkter i en test, med det resultatet at enten blir ikke Bose produkter testet lengre, eller så får de bra kritikker uansett om de fortjener det eller ei

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Tror de fleste er enige om at en betaler simpelthen IKKE ekstra for å få en bil levert med Bose anlegg, pengene brukes langt mer effektivt på et ettermontert system og et Bose anlegg gjør det unødvendig komplisert å få inn noe annet, mao bortkastede penger.
    Søker du på nett finner du side opp og side ned med tråder i forums der folk spør hvordan de skal få UT Bose systemene fra bilene sine

Til sist vil jeg bare spørre: vil du virkelig bidra til å gjøre denne Indiske sniken rikere?
    Komplisert å få ut, gjelder vel dei fleste merker i dag.
    Når det gjelder å få anlegga ut av bilene,finner du slikt uansett merke.
    Om eieren er indisk,svensk,norsk eller kommer fra langtbortivekkistan, så spiller det ingen rolle for meg, bare det spiller bra.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda ikke noen som har kjøpt Renault og kan si noe om hvordan det spiller?

8)
    Høyttalere:

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subaru leverer MCintosh anlegg i bilene sine Låter i mine øre bra! MCintosh er jo iallefall et merke som er kjent for å prestere... I Toppklasse! Og det blant lydinteresserte (altså kretsene hvor det gjelder)! Dette er ikke noe Bose kan skilte med. For mannen i gata er Bose kjent som dritbra, men i hifi kretser er det kjent som drit.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    For mannen i gata er Bose kjent som dritbra, men i hifi kretser er det kjent som drit.
    Jeg har også samme inntrykket. Vellykket merkevarebygging.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Subaru leverer MCintosh anlegg i bilene sine Låter i mine øre bra! MCintosh er jo iallefall et merke som er kjent for å prestere... I Toppklasse! Og det blant lydinteresserte (altså kretsene hvor det gjelder)! Dette er ikke noe Bose kan skilte med. For mannen i gata er Bose kjent som dritbra, men i hifi kretser er det kjent som drit.
    Ka seie du????????? :shock:

Då må jeg jo vurdere å kjøpe Subaru..
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Enda ikke noen som har kjøpt Renault og kan si noe om hvordan det spiller?

8)
    Det kan jo tenkes at den typiske Renault kjøperen ikke frekventerer dette forumet, det er også ganske sannsynlig at de verken er interesserte i lyd, eller for den skyld bil :twisted:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Det kan jo tenkes at den typiske Renault kjøperen ikke frekventerer dette forumet, det er også ganske sannsynlig at de verken er interesserte i lyd, eller for den skyld bil :twisted:
    Hatt Renault selv eller bare hører du på ryktene?

Min Laguna 1 har dårlige rykter og det er sant med el-feil.
    Fikset det ved å skifte sikringsboksen.
    Forresten satt ned av nye forhandlernettet i Norge, fra 3000 og noe til 1800,- inkludert moms :-)

laguna 2 har og noe elfeil.. så ble det styr hos Renault..

Laguna 3 skryt dei bare fælt av.. :-)¨

Ellers en av dei med minst motorstopp langs veiene, ifølge NAF og andre.
    Europas nest mest solgte bilmerke, og er det så dårlig hadde det ikke blitt solgt. :-)

Har som jeg sa en Laguna og en Grand Espace og storfornøyd, så difor tenker jeg når jeg vil bytte Lagunaen i nybil frister Renault.
    Og difor skulle jeg gjerne vist om anlegget er digg, eller om en må få bilen ettermontert med franske Focal. :-)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en lånebil fra Renault nå.. Glad dei skal skifte anlegg til Bose, for det her var ikke så bra når en skal spille høyt.
    Men ellers er det skjedd en del med franske biler. Kjøreegenskaper som hos Ford, støynivå inni var meget lav osv.. overraskende bra og god å kjøre.

For bilder:

https://www.facebook.com/media/set/?...2f11305&type=1
    Høyttalere:

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •