Renault med BOSE - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mja, franske biler har hatt en del problemer, ingen tvil om det, men herlige å kjøre er de. Den jeg hadde var det lite tull med, og activasystemet med G-kraftsensor og krengekompensasjon i fjæringen var helt rått. Ingen problemer med hydraulikk, motor eller gir ihvertfall, og ingen knirking og skrangling.
    Rævva anlegg da, Philips headunit og Audax høyttalere, helt elendig, tror det var philipsen som var problemet da.

Som sagt hadde jeg Boseanlegg i en Cadillac, det var standard i 95'Seville STS og det låt virkelig flott bare jeg skrudde ned bassen litt (typisk). Kraftig var det og, og med både kassett og CD. Tilbake på den tiden tror jeg ikke det var særlig mange biler som hadde såpass bra standardanlegg.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si det gikk fort til helv.... med tråden din @Lovemusikk!

Min mening:

Synes franske biler er svært så komfortable og kjøre! Er ofte "stygge", og har ujevn kvalitet. Ett eksemplar kan være prikkfri, og neste av nøyaktig samme modell kan være bare dritt....er desverre ofte det siste.

Franske biler har også veldig lure løsninger på oppbevaring, seter, og ikke minst god plass. Lurer på hvilken tysk bil som har like god plass som Grand Espace, og ikke koster en trilliard?!

Bose låter vel bra, men er oppskrytt og ekstremt overpriset.

Skal jeg ha ny bil, blir det uansett fransk før VAG! 8)

(nå kjører jeg selfølgelig japansk)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose er nok noe oppskrytt ja, hadde gleden av å obdusere en slik lifestylesub en gang og tja, 10-12mm spon i noe som koster 23000,- ??? Ikke bra... Paradigmsuben min som kostet 1300,- ny er jo mer solid bygget!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Skal si det gikk fort til helv.... med tråden din @Lovemusikk!

Min mening:

Synes franske biler er svært så komfortable og kjøre! Er ofte "stygge", og har ujevn kvalitet. Ett eksemplar kan være prikkfri, og neste av nøyaktig samme modell kan være bare dritt....er desverre ofte det siste.

Franske biler har også veldig lure løsninger på oppbevaring, seter, og ikke minst god plass. Lurer på hvilken tysk bil som har like god plass som Grand Espace, og ikke koster en trilliard?!

Bose låter vel bra, men er oppskrytt og ekstremt overpriset.

Skal jeg ha ny bil, blir det uansett fransk før VAG! 8)

(nå kjører jeg selfølgelig japansk)
    Legger mest merke til at dei som klager på Renault har aldrig hatt en
    Fant verken tysk,japansk,svenske eller andre biler som var like stor som Romskipet mitt. 8)
    Så utrolig god plass. Og så utrolig avslappende å kjøre.
    Folk blir faktisk imponert når dei kjem inne den og det er litt artig. Men ikkje så rart egentlig då, det er jo liksom forbudt å gå å sjå på en Renault som har sååå mange feil :-D
    Bytter jeg ut denne så blir det bare i nyere. :-D

Amrikanske drivstoffslukande lastebiler utgikk. :-D

men men folk får kjøre disse små 7 seterene sine dei mens eg koser meg med min.

Bose jeg har hørt var til hus på soundgarden.. syns det var oppskrytt..suben var elendig.
    Men er noen år siden, så kanskje det låter greit i bilene fremover.
    Regner med Merse forlanger litt kvalitet når dei bruker Bose.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bose anlegg i min Mercedes s klasse helt ok. Men fy for et properitært system fiberkabler og rådyre komponenter, kostet over 30000 å tikke av i utstyrslista. Men som tidligere sagt bedre en standard. Har faktisk to Renault varebiler også en kangoo og en traffic, de er rimelige og virker som de tåler ok med juling.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har bose anlegg i min Mercedes s klasse helt ok. Men fy for et properitært system fiberkabler og rådyre komponenter, kostet over 30000 å tikke av i utstyrslista. Men som tidligere sagt bedre en standard. Har faktisk to Renault varebiler også en kangoo og en traffic, de er rimelige og virker som de tåler ok med juling.
    Du har jo litt peiling.
    Dyrt ja.. kanskje Renault sponser litt på prisen? Men hva koster anlegget mitt hjemme da? Æææ.. hehehe

Kan du forklare hvordan Bose det låter i bilen din?
    Gjerne masse tekst :-D omtrent som i en test, da ville jeg blitt superglad.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører mye leiebil og har hatt flere Renault. Veldig gode å kjøre, men blir liksom litt uaktuelt å kjøpe pga dårlig annenhåndsverdi. Litt synd egentlig, for artige biler, ofte med litt utradisjonelle løsninger.

Har nå en BMW 1-serie med det beste tilgjengelige originalanlegget og Volvo V70 med premium sound, ser ingen grunn til å bytte ut når man får så gode anlegg originalt.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buy Other Sound Equipment

Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Har nå en BMW 1-serie med det beste tilgjengelige originalanlegget og Volvo V70 med premium sound, ser ingen grunn til å bytte ut når man får så gode anlegg originalt.
    Lyden i V70 er knall den! MEN lydbildet er litt lavt!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Kjører mye leiebil og har hatt flere Renault. Veldig gode å kjøre, men blir liksom litt uaktuelt å kjøpe pga dårlig annenhåndsverdi. Litt synd egentlig, for artige biler, ofte med litt utradisjonelle løsninger.

Ja er synd med den prisen.. satser på at det tar seg opp etter hvert. Renault legger om alt nå så vi får se på sikt.
    Fordel for dei som vil kjøpe litt brukt, så Laguna 3 med diesel og stasjonsvogn til 180 hos forhandler

Anlegga i bilene kjem seg, ingen tvil om da. Heldigvis. 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Buy Other Sound Equipment

Lyden i V70 er knall den! MEN lydbildet er litt lavt!
    Jepp, er det ikke ofte slik da? Så nye Renault hadde dørhøyttalerne litt legre opp nå, så er jo en bedring.
    Men hadde jeg laget bilene hadde jeg tenkt mer anlegg og lyd.
    Hmm...hadde vert en liten drømmejobb og vert sjef for lyden med makt nok til å velge plassering og alt. :wink:
    Høyttalere:

Newcomer Okv sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Det Sorte Fastland/Ålesund
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra en som faktisk har Bose i bilen

Jeg har BOSE i bilen min, og det er den totale møkk.
    Det er skikkelig "dyrt og dårleg."

Denne bilen leveres bare med Bose, så hvis det skal være radio og musikk i det hele tatt, så blir det BOSE.
    Det er egentlig ikke så farlig for meg, for lyd i bil blir aldri skikkelig bra uansett, derimot så låter motoren veldig bra når man drar på litt.

Litt mere saklig, om hva som er dårlig, så er bassgjengivelsen det verste.
    Helt uten nyanser og anslag, kun en-tone-bulder.
    Og det er ikke kun audiofile som plages - jeg fant fort flere tråder om dette på forumet for denne bilen, og løsningen hadde de også funnet - den må "stuffes", dvs fylle bassrefleksrøret til suben med dempemateriale.
    Men bra blir det ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    En Renault er ikke en bil - det er en sykdom.

Faktisk...

Touraine-Renault syndrome

Description
    "A benign symmetrical lipomatosis usually seen in middle aged males who are heavy drinkers or have liver disease. The condition manifests as unencapsulated, painless lipomatous lesions of the trunk.."

Er noe usikker på om den påvirker bilvalget da..:roll:

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Men, Bose, hørt noe slikt i bil du da?
    Det har jeg, og er ikke direkte imponert. Spesielt tar man opphausingen og prisnivået i betraktning.
    Tidligere var det montert Bose i bilen jeg har i dag, det måtte vike for DLS og JL Audio høyttalere, Alpine mediaspiller og H/K forsterker. Det låter faktisk ganske greit :-)

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okv
    Det er egentlig ikke så farlig for meg, for lyd i bil blir aldri skikkelig bra uansett, .
    Er du sikker? Jeg vet om et par biler som hadde "blown your mind" - for ja, de spiller bedre enn det meste av hifi

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det har jeg, og er ikke direkte imponert. Spesielt tar man opphausingen og prisnivået i betraktning.
    Tidligere var det montert Bose i bilen jeg har i dag, det måtte vike for DLS og JL Audio høyttalere, Alpine mediaspiller og H/K forsterker. Det låter faktisk ganske greit :-)
    Så da får en bare forlange Focal i bilen da :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Så da får en bare forlange Focal i bilen da :-D
    Og etter det forlange Pioneer ODR

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og etter det forlange Pioneer ODR
    ja er bra det 8)
    Det var en slik svensk pioneer bil som var min favoritt før jeg hørte en demobil til ice audio med Focal og audison. :-D
    Høyttalere:

Newcomer Okv sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Det Sorte Fastland/Ålesund
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker? Jeg vet om et par biler som hadde "blown your mind" - for ja, de spiller bedre enn det meste av hifi
    Det er to ting som gjør det helt umulig å få samme lydopplevelse i en bil, som det man kan få i et normalt rom - uansett hva slags kvalitet det er på lydutstyret.

En: Rommet. Lydkildenes plassering i forhold til lytteren må nødvendigvis bli et stort kompromiss, slik at noe skikkelig perspektiv neppe er realistisk å få til.
    En bilkupe er også et veldig lite lytterom, og det blir fort ulyder fra mekaniske resonanser i bilen.

To: Støy. I bilen min så er bakgrunnsstøyen fra hjul, vind og maskinisten bak ryggen min så høyt at det er umulig å få et anstendig signal-støyforhold.

Dette utelukker selvagt ikke at man kan spille musikk bilen, og faktisk synes at det gir en god opplevelse, "god lyd".
    Det blir bare ikke som hjemme.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okv
    Det er to ting som gjør det helt umulig å få samme lydopplevelse i en bil, som det man kan få i et normalt rom - uansett hva slags kvalitet det er på lydutstyret.

En: Rommet. Lydkildenes plassering i forhold til lytteren må nødvendigvis bli et stort kompromiss, slik at noe skikkelig perspektiv neppe er realistisk å få til.
    En bilkupe er også et veldig lite lytterom, og det blir fort ulyder fra mekaniske resonanser i bilen.

To: Støy. I bilen min så er bakgrunnsstøyen fra hjul, vind og maskinisten bak ryggen min så høyt at det er umulig å få et anstendig signal-støyforhold.

Dette utelukker selvagt ikke at man kan spille musikk bilen, og faktisk synes at det gir en god opplevelse, "god lyd".
    Det blir bare ikke som hjemme.
    Enda en tastaturrytter som vet alt Alltid like gøy det.

1. Jeg driter i om du har støy i din bil. (jeg har ikke det i min, lurer på hvorfor det har seg?!)

2. Kom deg på EMMA(European Multi-Media Association, Pioneer som arrangør/hovedsponsord) og hør bilen til Joakim Skovlund eller Ketil Skjei.

Anlegget til Joakim ble sammenlignet med Pioneer TAD, gjett hvem som fikk best score?

Hvis du bor i Oslo området og ikke gidder å vente til EMMA har starter sesongen(i fjor var det vel i Mars en gang) så kan du sende mail til js@dynabel.no og høre om ikke du kan få en liten demo. Er usikker på om nye bygget hans er ferdig tho, da bilen ble påbegynt restaurering i 2010.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, han er visst ikke alene? ;-)

Om du ikke har støy i bilen din, er det fordi den står stille. Med motoren avslått.

EMMA kunne det vært interessant å oppleve!
    Tviler ikke på at det låter bra i de bilene, men må samtidig si meg enig i Okv´s uttalelser om at det er "umulig" å få samme lydopplevelse i en bil, som i et godt HiFi-oppsett.
    Anbefaler deg å lytte til sistnevnte, så kanskje du endrer oppfatning?

Og for ordens skyld: Da er det ikke snakk om dB-drag eller nyresteinsknusende basstrykk.

Heller da i stedet pinpointing av instrumenter / solister, holografi og ballanse i musikken.
    Jeg nekter å tro at man noengang kan gis samme opplevelse, i en bil.8)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •