Renault med BOSE - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 77
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Tysk over fransk anytime anywhere!

hvilken tysk da ?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Pingle

Offa...ÆÆÆÆeeee eg er blitt syk !!!!!!!!

Men må si at det er en gooood sykdom :-p
    Det forklarer jo, en del. ;-)

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasqpr
    hvilken tysk da ?
    Tar nesten hvilken som helst vag/merc/bmw over en renault

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Tar nesten hvilken som helst vag/merc/bmw over en renault

Hva kjører du nå?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det forklarer jo, en del. ;-)
    8) Hehe.. ja kan du tenke deg..? Gått fra f.eks M5 til noe slikt?

Lagunaen skal skiftes ut senere for en ny Laguna eller BMW 5 serie.
    Renault Grand Espace skal Aldrig skiftes ut..hehe Det er faktisk en stor og grom bil.
    Slenger du ut alle 5 setene bak, har du 2.3 meter fri lasteplass og 1.2m
    mellom hjulbrønnene. Da med framseta langt bak. 8)
    Slenger du ut 1 sete,kan en gå bakover som i en buss, genialt med unger i bilen.
    God plass bakerst,selv med alle seta i.
    Framseta kan en snu utover og helt bakover. Det er så mye knas med den.. må ta deg en titt en gang. :-D

Men anlegg ja..
    Focal blir det i den bilen til sommeren.

Bose, vet du om det er noe da? Har faktisk litt tru på da, men kan jo bli skuffa,hvem vet.. Då blir det ingen ny Laguna
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kjører du nå?
    a6

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurte,med sånne uttalelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Mercedes S klasse med bose og det låter ikke helt galt i bilen,hjemme hadde jeg aldrig vurdert det en gang. Jeg kjøpte bilen brukt så jeg valgte det ikke selv

O

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det du akkurat gjør, men men.

Jeg trodde renault brukte cabasse sound system,som ekstra lyd i bilen
    Forsåvidt, men jeg gidder egentlig ikke å legge ut i en diskusjon som egentlig går på subjektive meninger. Kort fortalt, så har jeg vanskelig for å se at noen kan ha særlig med eier-/kjøreglede av en Renault, når det finnes så mye annet snadder på markedet.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Har en Mercedes S klasse med bose og det låter ikke helt galt i bilen,hjemme hadde jeg aldrig vurdert det en gang. Jeg kjøpte bilen brukt så jeg valgte det ikke selv

O
    Takk for å få tråden inn på det som den var meint for.

Lover godt da. 8) Så Mercedes bruker Bose og ja..?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for å få tråden inn på det som den var meint for.

Lover godt da. 8) Så Mercedes bruker Bose og ja..?
    Jepp,det og H/K.

O

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Forsåvidt, men jeg gidder egentlig ikke å legge ut i en diskusjon som egentlig går på subjektive meninger. Kort fortalt, så har jeg vanskelig for å se at noen kan ha særlig med eier-/kjøreglede av en Renault, når det finnes så mye annet snadder på markedet.
    Oki, men nå er dette mer en tråd om Bose anlegg enn en tråd en krangler om bilmerker. 8)

Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Jepp,det og H/K.

O
    Oki.. :-)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, men nå er dette mer en tråd om Bose anlegg enn en tråd en krangler om bilmerker. 8)
    Krangler ikke jeg, bare ytrer min mening om hvor kjedelig jeg synes franske biler generelt er. Og det blir ikke noe bedre at de utstyrer de med Bose ;-)

Litt av eiergleden forsvinner vel når man vet at de sender ut x antall biler hver eneste dag med akkurat samme fabrikkmonterte Bose-anlegget, som er overpriset og langt i fra fullfrekvent.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krangler ikke jeg, bare ytrer min mening om hvor kjedelig jeg synes franske biler generelt er. Og det blir ikke noe bedre at de utstyrer de med Bose ;-)

Litt av eiergleden forsvinner vel når man vet at de sender ut x antall biler hver eneste dag med akkurat samme fabrikkmonterte Bose-anlegget, som er overpriset og langt i fra fullfrekvent.
    Hehe.. jaja.. du vet ikke hva du går glipp av.. 8) Men skal ikke prakke på deg noe som du vil elske etterpå. ;-)

Bose overpriset? Forklar da hvorfor det er rimligere til Renault enn andre merker til andre biler som koster mye mer?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. jaja.. du vet ikke hva du går glipp av.. 8) Men skal ikke prakke på deg noe som du vil elske etterpå. ;-)

Bose overpriset? Forklar da hvorfor det er rimligere til Renault enn andre merker til andre biler som koster mye mer?
    Som sagt, subjektive meninger.
    Du skal fylle bilen opp med handleposer og unger. Jeg skal komme meg fort frem med et smil, både på tørr og våt vei ;-)
    Skal jeg frakte noe, låner jeg fatteren sin Tahoe, som også kommer seg frem effektivt!

Hva kommer et komplett Bose anlegg på da?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, subjektive meninger.
    Du skal fylle bilen opp med handleposer og unger. Jeg skal komme meg fort frem med et smil, både på tørr og våt vei ;-)
    Skal jeg frakte noe, låner jeg fatteren sin Tahoe, som også kommer seg frem effektivt!

Hva kommer et komplett Bose anlegg på da?
    Godt ikkje alle gidde prøve Renault. :-)

Veit ikkje.. bare så en plass at det var rimligere. Men det kan like godt vere Renault som er årsaken til at det er rimligere, hva vet jeg.
    Dei har jo senket prisene sine mye. F.eks feilsøking lå på 1300 og noe, som nå er senket til 600 og noe..

Men, Bose, hørt noe slikt i bil du da?
    Høyttalere:

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tysk vs. Fransk

Jeg kjørte drosje tidligere, og det var hovedsaklig nye Bercedes Menz E-klasse det gikk i, nogenlunde standsmessige biler skulle man tro. Men når skiftene var ferdige og jeg skulle hjem, og satte meg i min gamle 97'Xantia Activa var det som å gå fra gammel til ny bil, og ikke omvendt. Citroenen var totalt overlegen på styrerespons, kjøreegenskaper, setekomfort, fjæring. Dessuten var den kvikk og lettkjørt. Merca hadde en girkasse som ikke samarbeidet med motoren i et sekund, og styring som ikke rettet seg opp selv, til tross for bakhjulsdrift. Dette gjalt ikke bare en bil, men alle de ti-tolv variantene jeg har kjørt. Den Citroenen er ihvertfall den absolutt beste bilen jeg har hatt, og har i noen år nå irritert meg på over at jeg kvittet meg med den.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg kjørte drosje tidligere, og det var hovedsaklig nye Bercedes Menz E-klasse det gikk i, nogenlunde standsmessige biler skulle man tro. Men når skiftene var ferdige og jeg skulle hjem, og satte meg i min gamle 97'Xantia Activa var det som å gå fra gammel til ny bil, og ikke omvendt. Citroenen var totalt overlegen på styrerespons, kjøreegenskaper, setekomfort, fjæring. Dessuten var den kvikk og lettkjørt. Merca hadde en girkasse som ikke samarbeidet med motoren i et sekund, og styring som ikke rettet seg opp selv, til tross for bakhjulsdrift. Dette gjalt ikke bare en bil, men alle de ti-tolv variantene jeg har kjørt. Den Citroenen er ihvertfall den absolutt beste bilen jeg har hatt, og har i noen år nå irritert meg på over at jeg kvittet meg med den.
    Ja, nettopp.. tror ryktet franske biler har, er kun et rykte.
    Var noen som sa at når det gjalt bilberginger var renault meget skjelden å se..gikk mest i disse vandlige bilene.
    Er som du sier, fransk er komfort og gode biler. Dåg ikke erfaring med ditt merke, men vil tru det er litt like sånn komfort messig :-)

Anlegg i Renault og Bose..for å spore innigjen.. noen som vet/har hørt eller er dette så nytt at det ikke er kommet til Norge enda?
    Høyttalere:

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nettopp.. tror ryktet franske biler har, er kun et rykte.
    For å holde på avsporingen litt til, for min del er ikke dette et rykte. En bekjent har hatt en skrekkhistorie med en Laguna, og selv har jeg hatt det samme med en ny 2005 Citroen C5. I løpet av det halvannet året jeg hadde sistnevnte opplevde jeg ikke å ha feilfri bil ved en eneste anledning, og feilene var ufattelig mange. Og nye dukket opp hele tiden. Forhandler og importør byttet ut gamle møkkadeler med nye møkkadeler som holdt ei lita stund, og hadde generelt ei lite velvillig innstilling til å få ting i orden - selv småfeil som burde være enkle å fikse. Når bilen var betalt var smilene borte...

@ AVFALLET: Min far har vært Citroenfreak i store deler av sitt liv og jeg har vokst opp med at han har kjøpt den ene problembilen etter den andre...den siste var en 98 Xantia Activa med turbodiesel og automat. Denne bilen fikk jeg aldri sansen for, likte ikke setene, den skranglet over ujevnheter og den passivt medstyrende bakakselen gjorde at jeg opplevde bilen som lite retningsstabil. Gearkassen fungerte svært dårlig sammen med motoren, klimaanlegget levde sitt eget liv og lenkestagene foran røk i ett sett. Gear/motorproblematikken greide ikke Citroen å fikse. Onkelen min hadde en maken bil med samme problemer. Citroen hevdet at bilen var i orden. Opphavet mitt ringte rundt til private bruktbilselgere med maken bil for å høre om de hadde problemer, og mange hadde skriftlig erklæring fra Citroen Norge på at gear/motor skulle være slik. Min onkel solgte sin med en slik erklæring. Når det gjaldt pappa sin bil gikk Citroen til slutt med på å heve kjøpet etter masse bortforklaringer og regelrett løgn. Det ble den 11. og siste Citroen`en han kjøpte.

Når det gjelder originalmontert lyd i bil generelt er det mye skrot ute og går, så jeg tror nok Bose gjerne gir noe bedre lyd enn det meste som følger med bilene. Men det skal oftest ikke mye til, og jeg ville nok ikke betalt de kronene det koster ekstra for å få et slik anlegg - hverken i bilen eller i stua.

Ellers kan jeg jo nevne en litt komisk sak som skjedde når jeg var på vei hjem fra forhandler med en helt ny Citroen Berlingo Multispace i 2004. Satte på musikk, skrudde litt opp og høyttalergrillen på passasjersiden spratt av og havnet i dørken. Noen dager etter skjedde det samme på den andre siden...det var starten på et par-tre år med problemfylt bilhold. Resten er historie - i likhet med franske biler for min del.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •