Mer Dypbass

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Tråd: Mer Dypbass

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer Dypbass

Jeg er på utkikk etter en ny subwoofer til bilen. Jeg kjøpte først en 2x 12" Fence sak via netthandelen da jeg i utgangspunktet bare ville løfte lydbildet noe men nå irriterer jeg meg bare over Fence sub'ens mangel på dypbass. Det virker som den ikke takler noe under ca 45Hz.

Det jeg er ute etter er en ferdigsnekret sub i kasse som ikke ruller av så tidlig.

Har sett litt på TS-WX303 Basshøyttaler med bassrefleks (1200 W) - Pioneer som visstnok skal klare seg ned til 10Hz. Noe jeg tar med en stor klype salt. Og ifølge en tysk test jeg fant rullet den ganske kraftig av allerede ved 65Hz.

Eller JBL GT5-2402BR Dobbel basskasse - Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett som er oppgitt til 35Hz. Ser denne er populær blandt youtube brukere og andre forumbrukere. Men det er så mange newbies innen bilstereo at jeg spør heller her enn å ta youtube kommentarer for god fisk.

Hva tror folket?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler denne:

Eiker Audio | Ferdig basskasser Passive - Xelent RCD dobbel 12" komplett kasse

Meget god til sin prisklasse! Har denne selv og fungerer utmerket. Spiller mye dypere enn andre ferdigkasser jeg har hørt, til både dobbelt av prisen.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til bil? bygg selv davel, du har ekspertise til å gjøre slikt=)

Men får du problemer med dypbass hvis du bruker en lukket kasse og litt eq?

annet alternativ er jo å kun bytte bassporten på den kassen du har.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er begrensede muligheter med kassen fra Fence ....

Et annet alternativ er jo å titte på brukten FINN.no - Mulighetenes marked

Hva slags bil har du?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bygge noe selv fra enten rockford, pioneer eller JL audio? Får elementer billig på ebay

LINK 1
    LINK 2
    LINK 3
    LINK 4

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Til bil? bygg selv davel, du har ekspertise til å gjøre slikt=)

Men får du problemer med dypbass hvis du bruker en lukket kasse og litt eq?

annet alternativ er jo å kun bytte bassporten på den kassen du har.
    Hehe joda jeg har bygget bilsubber før med suksess men planen var å ikke legge så mye tid i det. Har så liten tid til å sysle med slikt da jobben og dattern min tar opp omtrent alt av tid jeg har. Man må prioritere litt annerledes med en 1 år gammel jente flyende rundt bena

Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Tror det er begrensede muligheter med kassen fra Fence ....

Et annet alternativ er jo å titte på brukten FINN.no - Mulighetenes marked

Hva slags bil har du?

Jeg anbefaler denne:

Eiker Audio | Ferdig basskasser Passive - Xelent RCD dobbel 12" komplett kasse

Meget god til sin prisklasse! Har denne selv og fungerer utmerket. Spiller mye dypere enn andre ferdigkasser jeg har hørt, til både dobbelt av prisen.
    Begrensninger? Now that's an understatement! Den subben er ikke brukanes til noe særlig annet enn mellomtone. Kassen kan umulige være tunet riktig. Eller ikke helt visst hva de driver med.
    Har såvitt tittet litt på Finn. Litt skeptisk til å handle bilstereo brukt dog da det har en tendens til å være kjørt ganske hardt. Men man kan også være veldig heldig da selgere ofte må selge ganske billig for å få napp.
    Det skal inn i en Opel Astra H GTC. Så er noe begrensninger til plass.

Skal ta en titt på den Xelent sub'en. Eiker Audio ligger jo rett borti gata her faktisk :shock: Kan sikkert få en demo på den også. Takker for et flott forslag!

Sitat Opprinnelig postet av Mr.Chill
    Hva med å bygge noe selv fra enten rockford, pioneer eller JL audio? Får elementer billig på ebay :grin:

LINK 1
    LINK 2
    LINK 3
    LINK 4
    Ja har erfaring fra selvbygg med RF og Pioneer. Men som nevnt blir det for tidkrevende . Når jentungen er litt eldre og jeg ikke bor i en sentrumsleilighet lenger så skal jeg ha mitt eget lille DIY verksted. Har så utrolig mange idèer i hodet som må forsøkes. Men det må dessverre vente.

Takk for innspillene gutter. Er bare å komme med flere forslag om dere kommer over et røverkjøp. Samme gjelder eventuelle andre som stikker innom tråden

Edit : bjarne82. Eiker Audio ligger jo der Sound People Fort Knox holdt til. Har Audun gitt seg eller har han tatt over Eiker Audio?

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 12" JBL GTO. betalte 2000 eller noe. Husker faktisk ikke hvor... :neutral:
    Men den funka som pokker altså.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Revox]Skal ta en titt på den Xelent sub'en. Eiker Audio ligger jo rett borti gata her faktisk :shock: Kan sikkert få en demo på den også. Takker for et flott forslag! [QUOTE]

Spiller iallefall mer enn brukbart i min lille Mazda 323 og er et kupp til prisen i mine øyne.

Ligger det ikke en annen bilstereo butikk i samme gate / kvartal som Eiker audio? Var det kanskje Fort Knox om jeg ikke husker feil...? - Kanskje verdt å ta en titt der også ...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Hadde 12" JBL GTO. betalte 2000 eller noe. Husker faktisk ikke hvor... :neutral:
    Men den funka som pokker altså.
    Den ble levert i kasse? Skal sjekke den opp litt. Takk for svar

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Skal ta en titt på den Xelent sub'en. Eiker Audio ligger jo rett borti gata her faktisk :shock: Kan sikkert få en demo på den også. Takker for et flott forslag!
    Spiller iallefall mer enn brukbart i min lille Mazda 323 og er et kupp til prisen i mine øyne.

Ligger det ikke en annen bilstereo butikk i samme gate / kvartal som Eiker audio? Var det kanskje Fort Knox om jeg ikke husker feil...? - Kanskje verdt å ta en titt der også ...
    Fort knox er naboen ser det ut til. Var der jeg handlet delene til mitt forrige selvbygg for noen år siden. Har snakket mye bilstereo med innehaveren der, om han fremdeles er der. Får ta en tur nedom de 2 butikkene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble levert i kasse? Skal sjekke den opp litt. Takk for svar
    JBL GTO-1204BR - Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett

Denne, spilte noe sinnsvakt. Syntes jeg. Hadde 400W RMS kicker monoblokk på den.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL GTO-1204BR - Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett

Denne, spilte noe sinnsvakt. Syntes jeg. Hadde 400W RMS kicker monoblokk på den.
    Ok flott. Ser ut som de har den på Fort Knox så skal høre om jeg kan få testet den. Takk for annbefalingen

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok flott. Ser ut som de har den på Fort Knox så skal høre om jeg kan få testet den. Takk for annbefalingen
    Gikk også fra Fence. Så tror nok ikke du blir skuffa.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk også fra Fence. Så tror nok ikke du blir skuffa.
    Hehe nei det tror ikke jeg heller. Skal ikke veldig mye til for å bli bedre enn Fence skrotet.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nei det tror ikke jeg heller. Skal ikke veldig mye til for å bli bedre enn Fence skrotet.
    Det duganes til en viss grad da..

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken forsterker skal du bruke på dette?

kan ihvertfall anbefale elementene til Dynabel hovedsakelig Dynabel DY9242 elementene da disse ligger i rett prisklasse
    i en Dynabel DY9135 spiller dette meget bra til prisen
    2694,- ink frakt.
    vil også anbefale deg å se på B2 Audio ES12 har ikke testet disse selv enda men regner med de har samme kvalitetene som det andre utstyret til B2 Audio.(og det er meget bra)

kan dessverre ikke anbefale deg Xelent har vært borti flere tilfeller der forsterkerene deres tar fyr.
    har også vært borti noen tilfeller der magnetene på de Rcd subbene har løsnet fra chassiet og at chassiet faktisk har begynt å slå sprekker.

greitt nok det at de meste fra xelent kan spille høyt men i de bilene jeg har hørt med xelent i har det ihvertfall ikke spillt noe pent.(dette kan ha mye med brukerene å gjøre) (ene var en selger av xelent)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en cerwin vega v-max15 liggendes. den får du knall dypbass utav i 80liter lukka kasse. send en pm om d kan være interesant

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toby91
    hvilken forsterker skal du bruke på dette?

kan ihvertfall anbefale elementene til Dynabel hovedsakelig Dynabel DY9242 elementene da disse ligger i rett prisklasse
    i en Dynabel DY9135 spiller dette meget bra til prisen
    2694,- ink frakt.
    vil også anbefale deg å se på B2 Audio ES12 har ikke testet disse selv enda men regner med de har samme kvalitetene som det andre utstyret til B2 Audio.(og det er meget bra)

kan dessverre ikke anbefale deg Xelent har vært borti flere tilfeller der forsterkerene deres tar fyr.
    har også vært borti noen tilfeller der magnetene på de Rcd subbene har løsnet fra chassiet og at chassiet faktisk har begynt å slå sprekker.

greitt nok det at de meste fra xelent kan spille høyt men i de bilene jeg har hørt med xelent i har det ihvertfall ikke spillt noe pent.(dette kan ha mye med brukerene å gjøre) (ene var en selger av xelent)
    Hmm greit å få litt negativ omtale å ta høyde for også. Skal bruke en Cadence Ultra Drive Z-800 på sub(ene). Leverer 800wrms i 2ohm. Koblet sammen med 2stk RF kondisser. Så holder til de fleste litt mer lettdrevne sub'ene.

DY9242 sub'en har jeg ingen personlig erfaring med men ser også at Dynabel kassen er tunet til 47Hz. Noen idè hvordan den vil rulle av? Håper å komme i nærheten av 30Hz uten å miste for mye db. Problemet da er vel at kassevolumet må bli såpass stort at jeg ikke får plass til den i bilen. Løsningen er kanskje en singel sub i en litt større kasse? Frigjør litt mer midler istedet for 2 sub'er også.

B2 Audio sub'ene så jo meget bra ut. Har sett en annen byggetråd med de også og resultatet der ble meget bra. Fant ikke en nettbutikk som førte de i farta. Og av de jeg fant på hjemmesiden deres var litt stivt priset. Linker til nettbutikker settes stor pris på.

(Edit : Det var jo i tråden din det Toby91)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    jeg har en cerwin vega v-max15 liggendes. den får du knall dypbass utav i 80liter lukka kasse. send en pm om d kan være interesant
    Takker for tilbudet. Må sjekke litt med tanke på hva jeg faktisk har plass til. 80 liter burde muligens gå men da er det ikke mye plass igjen til noe annet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •