Mer Dypbass - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: Mer Dypbass

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe cerwin anbefaler 56liter lukka. men om det er trangt er det nokk mange basser som passer bedre

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får høre litt med de lokale bilstereo forhandlerne også om hva de annbefaler. Vil så dypt som mulig, billigst mulig

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hmm greit å få litt negativ omtale å ta høyde for også. Skal bruke en Cadence Ultra Drive Z-800 på sub(ene). Leverer 800wrms i 2ohm. Koblet sammen med 2stk RF kondisser. Så holder til de fleste litt mer lettdrevne sub'ene.

DY9242 sub'en har jeg ingen personlig erfaring med men ser også at Dynabel kassen er tunet til 47Hz. Noen idè hvordan den vil rulle av? Håper å komme i nærheten av 30Hz uten å miste for mye db. Problemet da er vel at kassevolumet må bli såpass stort at jeg ikke får plass til den i bilen. Løsningen er kanskje en singel sub i en litt større kasse? Frigjør litt mer midler istedet for 2 sub'er også.

B2 Audio sub'ene så jo meget bra ut. Har sett en annen byggetråd med de også og resultatet der ble meget bra. Fant ikke en nettbutikk som førte de i farta. Og av de jeg fant på hjemmesiden deres var litt stivt priset. Linker til nettbutikker settes stor pris på.

(Edit : Det var jo i tråden din det Toby91)
    hehe janei kan ikke si jeg synes det ser så veldig bra ut i min bil akkuratt:P litt vansklig å få såpass store elementer til å se bra ut i en bil.

avrullinger og slikt av kasser kan ikke jeg si så mye om.
    (ta deg en tur innom bilstereoforumet) er endel mer ekspertise der enn det er her(dessverre)

har hatt muligheten til å fått testa de 9242 elementene i en slik kasse, å må si at det er de elementene som har overrasket meg mest iforhold til pris.
    Blir jo såklart endel bedre dersom du bygger kasse selv.
    kan ikke si jeg synes kassen strevde på dyp basstung musikk.
    eneste den ikke likte var chopped/screwed musikk men det skjønner jeg jo.
    når det begynner å bevege seg godt under 30hz så begynner du å gå tom for slaglengde.
    sålenge du har subsonic og eventuellt også bassboost(kun til pittelitt øking av de laveste frekvensene) så burde dette fungere bra.

B2 Audio har ikke noen webshop for øyeblikket men er jo bare å fyre av en mail til Jay Holm (eieren av B2 Audio) på b2audio@hotmail.com
    dersom du ser på B2 audio Better Bass så er den mer oppdatert.
    B2 audio Better Bass link til subber
    jeg kan ihvertfall varmt anbefale deg både Dynabel og B2 Audio.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toby91
    hehe janei kan ikke si jeg synes det ser så veldig bra ut i min bil akkuratt:P litt vansklig å få såpass store elementer til å se bra ut i en bil.

avrullinger og slikt av kasser kan ikke jeg si så mye om.
    (ta deg en tur innom bilstereoforumet) er endel mer ekspertise der enn det er her(dessverre)

har hatt muligheten til å fått testa de 9242 elementene i en slik kasse, å må si at det er de elementene som har overrasket meg mest iforhold til pris.
    Blir jo såklart endel bedre dersom du bygger kasse selv.
    kan ikke si jeg synes kassen strevde på dyp basstung musikk.
    eneste den ikke likte var chopped/screwed musikk men det skjønner jeg jo.
    når det begynner å bevege seg godt under 30hz så begynner du å gå tom for slaglengde.
    sålenge du har subsonic og eventuellt også bassboost(kun til pittelitt øking av de laveste frekvensene) så burde dette fungere bra.

B2 Audio har ikke noen webshop for øyeblikket men er jo bare å fyre av en mail til Jay Holm (eieren av B2 Audio) på b2audio@hotmail.com
    dersom du ser på B2 audio Better Bass så er den mer oppdatert.
    B2 audio Better Bass link til subber
    jeg kan ihvertfall varmt anbefale deg både Dynabel og B2 Audio.
    Takk for info'en. Har ved tidligere anledninger søkt hjelp på bilforumet, gjaldt dog andre ting men fikk aldri hjelp. I de fleste postene fikk jeg aldri et eneste svar heller så har ikke vært innpå der på evigheter. Virker ganske interessante de Dynabel sub'ene. Får teste ut de andre forslagene først da jeg mest sannsynlig kan få testet det i bilen hos forhandleren her i byen. Blir jeg ikke fornøyd ender jeg enten opp med Dynabel eller V-max'en til Reimers.

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er faktisk en stor fordel å få hørt på de produktene man lurer på.
    nå mente jeg bilstereoforumet(punktum)no å ikke bilforumet(punktum)no.
    mye bedre forum for de som pusler med bilstereo enn bilforumet og Avforum(med tanke på antall brukere som er interessert i bilstereo)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toby91
    er faktisk en stor fordel å få hørt på de produktene man lurer på.
    nå mente jeg bilstereoforumet(punktum)no å ikke bilforumet(punktum)no.
    mye bedre forum for de som pusler med bilstereo enn bilforumet og Avforum(med tanke på antall brukere som er interessert i bilstereo)
    Ahh ja da misforstod jeg. Men i dette tilfellet her tror jeg det skal gå bra. Har fått god hjelp i denne tråden.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp ferdigkasse, de flest er tunet til 42Hz-ish...Det er alt for høyt. Tuning på 20-tallet, da snakker vi Husk at om man tuner en kasse til 27Hz, så kan det hende at tuningen havner på 33Hz når du får den i bilen..

B2 Audio ES15 i 75L lukket kasse(så slipper du å tune) skal være den nye dybbass-mesteren

B2 audio Better Bass

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •