Volvo 850 dører

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Volvo 850 dører

Hei,
    er det noen som har prøvd disse?

Volvo 850, høyttalerpaneler - www.TransMedia.no

Det er enten 6,5" eller 8", så det er klart det drar ikke skinnet av sjøpølsa, men jo flere høyttalere, jo mer luft flyttes.. Og siden jeg sitter i førersetet ønsker jeg ikke en sub som ligger og romler i bagasjerommet, hvor jeg sitter ytterst sjelden

Har kjøpt et par original-elementer med grill til bakdørene (siden det ikke satt elementer i bakdørene originalt var det kun et heldekkende deksel i hardplast, så jeg måtte uansett få tak i grillene, og kjøpte da originalelementer også. Kostet 200,-), og skal sjekke om det gjør noen forskjell.

Er det noen som vet hvor delefilterene sitter på en volvo 850? Har satt i nye coaxial i frontdørene, og må bypasse delefilteret for å få skikkelig lyd i de.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 850, men høytalerne i bakdørene er jo nærmest fraværende når du sitter fremme, må ha større og bedre høytalere fremme for å få godlyden. Skal selv ha 2x15" bak og satse på et godt frontsett. Har også sett på disse høytalersettene fra transmedia (dynabel har de også) men er litt usikker på hvordan de festes til dørsiden. ?, det står at det ikke følger med skruer eller festemateriell.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt i originalelementene i bakdørene nå, og det var en stor forskjell! Tidligere var det veldig tydelig at bassen kom bakfra, og med disse har lydbildet blitt flyttet litt frem. Så det høres fortsatt at bassen kommer bakfra, men det er langt mer balansert og behagelig. Og det er endel mer bass.

Jeg ønsker virkelig ikke å ha noen sub i baggasjen, jeg sitter veldig sjelden der. Sitter stort sett i førersetet når jeg kjører.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for 8", men om du skal ha dyypbass, må du nok fremdeles belage deg på en basskasse i bagasje rommet (selv om du skjelden sitter der)

Har aldri puslet med Volvo 850 men har satt sammen endel bil anlegg opp igjennom årene.

Dette er fra en av bilene jeg har eid.
    Her ble det brukt Morel 5,25" i orginal hullene i dashbordet, en Morel Diskant oppå dashen, Morel 8,5" i dørene og en 15" i lukket kasse i bagasje rommet.

Aktiv deling og tidskompansering med en Alpine PRA-H400 prosessor (ikke lengre å få ny) tilkoblet noen gamle rockford fosgate fortsterkere.

passivt filter mellom 5,25" og diskantene, disse ble drevet med 2x100W
    8,5" spilte fra 50hz til 200hz og drevet med 2x200W
    15" spilte opp til 50hz og ble drevet av en 500W monoblokk.

Et av de beste komplimangene jeg fikk da jeg hadde denne bilen var da en passasjer spurte om jeg hadde sub`en foran, han satt tom i baksetet på denne turen. I forsetet var det klin umulig å høre at sub`en var bak, og tydeligvis hadde også baksetet passasjerer problemer med dette.

Jeg mener ivertfall at oppskriften på god bass i bil er lukket kasse for 0 portstøy og mindre skrangle lyder i bakenden av bilen, Lav delefrekvens og et ytedyktig frontsett som klarer å jobbe langt nok ned i frekvens til å møte sub`en på en god måte. mye prøving og feiling med polaritet på elementene, og sist men ikke minst, bruk gain kontrollen på subforsterkeren med måte

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •