Focal 165KR vs. Focal 165KR2 vs. 165KRX2.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal 165KR vs. Focal 165KR2 vs. 165KRX2.

Hei
    Jeg tenker å kjøpe meg frontsett straks. Jeg har hatt et focal 5,25 sett før, men det har jeg satt i bakdørene.

Nå står det mellom:

Focal 165KR
    Focal 165 KR2
    Focal 165KRX2

Jeg vurderer hovedsaklig 165KR, da de har hakket større membranareal og går 10Hz dypere. Men KR2 er også fristende, da det settet skal ha thightere bass.

Settet skal stå i en Opel Vectra 98mod stasjonsvogn

Er det noen som har erfaroing blant disse settene?
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har sub og prisen ikke spiller inn ville jeg nok gå for de dyrere.
    Har selv 165KR både foran og bak i min Passat stasjonsvogn. Har ikke sub og har koblet disse på en HK 4x70W forsterker og det spiller meget bra!

Vil tro at de skulle holde til de flestes bruk.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte nylig på et par av de alternativene (+ den mindre polyglass serien som jeg egentlig skulle ha), og endte opp med 165 KRX2. Av og til litt farlig å høre på modeller som koster mer enn budsjett.

Forøvrig ganske lett å høre forskjell mellom de ulike settene, men alle låter egentlig bra til prisen. Spørs vel egentlig hvor kresen man er.

Vet ikke hvordan det er med de andre, men KRX2 er i allefall på 2ohm og det er det ikke alle forsterkere som trives med (inkludert min Dynabel). Greit å være obs på det. Jeg ender nok opp på en Focal forsterker etterhvert.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hørte nylig på et par av de alternativene (+ den mindre polyglass serien som jeg egentlig skulle ha), og endte opp med 165 KRX2. Av og til litt farlig å høre på modeller som koster mer enn budsjett.

Forøvrig ganske lett å høre forskjell mellom de ulike settene, men alle låter egentlig bra til prisen. Spørs vel egentlig hvor kresen man er.

Vet ikke hvordan det er med de andre, men KRX2 er i allefall på 2ohm og det er det ikke alle forsterkere som trives med (inkludert min Dynabel). Greit å være obs på det. Jeg ender nok opp på en Focal forsterker etterhvert.
    Har du mulighet, så hør dei med Audison forsterkere :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Endte opp med 165KRX2
    Er fornøyd, men det merkes at forsterkeren min er flaskehalsen. Jeg satser på en Audio System Mosconi Gladen 200.4 når skattepengene tikker inn
    Stua:

Bil:

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har samme Focal komp.sett foran. Har kjørt med 165KRC coax bak, begge par drevet med en JL Audio Slash 300/4 v2. Har vært fornøyd med lyden, men så takket ene utgangen på forsterkeren for seg så nå er jeg desperat. Plugget inn min gamle RF forsterker midlertidig, men du verden det var tilbake 10 plasser lydmessig. Står nå og lurer på å erstatte den med ny JL Audio 300/4 v3, men vil høre om du har fått testet den med Mosconi'en?

Alt. vil jeg vurdere Focal, DLS etc, alle i 4 kanaler, men det må IKKE bli dårligere lyd enn med JL Audio!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonrune
    Hei, har samme Focal komp.sett foran. Har kjørt med 165KRC coax bak, begge par drevet med en JL Audio Slash 300/4 v2. Har vært fornøyd med lyden, men så takket ene utgangen på forsterkeren for seg så nå er jeg desperat. Plugget inn min gamle RF forsterker midlertidig, men du verden det var tilbake 10 plasser lydmessig. Står nå og lurer på å erstatte den med ny JL Audio 300/4 v3, men vil høre om du har fått testet den med Mosconi'en?

Alt. vil jeg vurdere Focal, DLS etc, alle i 4 kanaler, men det må IKKE bli dårligere lyd enn med JL Audio!
    Jeg startet med èn mosconi. Nå har jeg 3
    AS 200.4, Zero 3 og Zero 1.
    (ser jeg skal oppdatere signaturen min og lage en oppsummeringstråd av nytt bygg når jeg er helt ferdig. Send en PM hvis du vil se bilder).

AS 200.4 fungerer kjempeknall på 165KXR2, men Zero 3 er definitift hakket bedre. Jeg har prøvd med begge over lengre tid (AS 200.4 i over et år. Zero 3 siden august).

Lydsignaturmessig tror jeg faktisk at A-class fra mosconi ville matchet focalene best, men da snakker vi en liten formue i pris En Zero 3/4 eller en AS200.4 gir mest for pengene.

Du gjør i alle fall ikke noe ved å gå for Mosconi. Det er de beste ampene jeg har hørt. Masser av kraft har de også, samt de er rimelig godt "idiotsikret" med beskyttelseskretser i hytt og gevær.

Driver med et nytt bygg nå der 165KXR2 må vike for et Gladen Aerospace 165.2 aktivt delt sett (Mosconi DSP 6to8) . Jeg bomma litt på bygget med focalene. Får ikke utnyttet potensialet i midbassen i det heletatt, da dørtrekket ikke ble tett nok. Så nå helstøpes det dørtrekk for harde livet.

Jeg har hørt Focal K3P i godt bygde dører (og hørte de montert i høyttalerkasse i ei stue senest i går) og de trykker noe helt vannvittig, så jeg vet jeg har mye å gå på når det kommer til bygging av dørtrekk.
    Stua:

Bil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •