Komplett anlegg til Golf 4. Hva anbefales? Ny i gamet!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer apekongen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett anlegg til Golf 4. Hva anbefales? Ny i gamet!

Da var det tid for min første bil og mitt først kjøp av bilstereo

Men da ville jeg satt pris på om noen kunne anbefale meg hva jeg skal kjøpe!

Jeg ser etter ett anlegg i prisklasse fra 5 000 til ca 7 000 det er vel det som kalles økonomiklassen.

Det er mulig at ikke alt kjøpes på en gang, hva bør kjøpes først ?

tenkte meg:
    -kabelsett
    -frontsett, dørene.
    -hattehylle-høytalere, eller bak-dør høytalere?
    -spiller
    -sub
    -monoblokk og 4 kanals?

Var inne på bilradio spesialisten sin nettside, der kom jeg over rockford fosgate. Er dette noe å se nermere på eller?

Jeg er NY og GRØNN i dette feltet... har vært hifi intressert lenge og har "hjemmekino", men når det kommer til bilstereo så er jeg ganske blank!..

hjelp meg!
    Bukker og nikker for svar

med venlig hilsen Juliuss

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... her ville jeg satset på en god spiller og et greit frontsett med forsterker i første omgang. Der etter kjøpt med en grei sub med forsterker.

Bakhøytallere hadde jge droppa helt da det forvrenger lydbildet for deg forrann :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et anlegg i den prisklassen. Riktignok i en Golf 3.

Radio: Pioneer DEH-P 4100 SD
    Frontsett: Har to 6,5" TSA170CI fra pioneer i dørene og noen Blaupunkt diskanter i dashbordet
    Hattehylle: 2xTS-A6902i

Kjører alt på forsterkeren i radioen og dette gir faktisk imponerende lyd i forhold til prisen. Ikke perfekt, men langt bedre standardoppsettet...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Spiller med utgang for front og subforsterker
    2. Frontsett - 2veis komponentsett med den største bassen det er plass til i dørene.(6,5" ?)
    3. Kabelsett med ca 20kvadrat strømkabel - Husk også å sjekke at batteri, batteriklemmer og de originale batteriledningene i bilen er i god stand. Legg opp nye høyttalerledninger fra bagasjerom til fronthøyttalerne.
    4. Forsterker - 4 kanals, så kan du benytte to kanaler på frontsett og brokoble de to andre til sub.
    5. Sub - f.eks EN 12" i kasse.
    6. Har du penger til overs så bruk de på støydemping av dører og bagasjerom.
    7. Ta det kompisene dine sier med en stor klype salt, og hør på kompisene til faren din i stedet! :-D

Om det er originale høyttalere bak i bilen så koble de til spilleren, og bruk de bare når noen sitter på. Bruk IKKE penger på lyd bak.

Flere forsterkere, slik som monoamp til suber, er for viderekommende og drar fort med seg mer utfordringer og kostnader enn forbedringer i lyden. Skal det være oppgradering ifht en 4 kanaler så vil du fort trenge et bedre batteri, større dynamo, tykkere kabler både på batteri/dynamo og til forsterkerne osv.
    Bruk de pengene på vedlikehold eller drivstoff til bilen i stedet!

Du finner guider, tips og anbefalinger på nettet, les deg opp på hva som er bra ifht pris.

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du må vite er hvor det er tillaget rom for høyttalere. Jeg vil tro at det er rom i dashbordet til 4", i framdører og bakdører 6.5"... Og sjekk om det er høyttalere under gitterene... Det var det ikke bak på min golf 3

1. Finn en spiller, ikke ta en av de billige, kjøp en skikkelig en med engang.. Jeg kan anbefale Kenwood og Alpine, har ikke prøvd så mange andre, men Pioneer er også gode.. Bilradiospes.no har tilbud på en kjempegod spiller; Kenwood KDC-604U 30% avslag

2. Godt komponentsett/frontsett; først må du vite hva du har hvor i bilen, men om du har 6.5 framme så kjøp et komponentsett. Focal, Cadence, Infinity og Polk Audio er gode høyttalere.. Om du har original høyttaler framme i døren, men ikke i døren bak, ta høyttaleren fra den framdøren og sett den inn bak..
    I denne prisklassen det egentlig bedre/billigere å koble alle høyttalere i spilleren (derfor trenger du en god spiller!). Kan forklare mer senere... Og ikke tenk på å ha høyttalere i hattehyllen engang.. Om du spiller høg bass vil det påvirke høyttalere i hattehyllen og høres litt forvrengt ut.

3. Sub og forsterker (kommer helt an på hvor du kjøper da, om det er noen bilstereobutikker i nærheten gå å spør de om pakkepris e.l.): For 3000,- får du en Cadence Xenith 1x12 sub med cadence forsterker. Den spiller ganske bra for prisen. Jeg vet at du får den hos Ice Audio for 3000 med kabler også.. Det fleste selgere er greie nok og gir deg avslag om du kjøper "pakker". Du kan sjekke her hvem som er forhandlere på ditt sted...

Dette blir vel rundt 6-7 tusen...

EDIT: Så ikke at dette var en litt gammel post...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •