Kjøpe bilstereo fra utlandet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe bilstereo fra utlandet?

Har kikket rundt for å få tak i den bilstereo modellen jeg planlegger å installere i en SMax: Pioneer AVIC-9220BT (Ford-utgave). Den er forholdvis dyr i Norge og jeg fant den en del billigere fra Tyskland (Pioneer AVIC-F9220BT | Pioneer | Navigation | Car HiFi) MEN så lurer jeg på om radio-frekvensene er standard over alt, om det er forskjell på plugger for tilkobling i SMax til rattstyring eller andre forskjeller som gjør at en bare bør kjøpe i Norge?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge den er europeisk så har den like radiofrekvenser som den du får kjøpt i butikken i norge. Er nok helt den samme modellen også. Men usa-modeller har et annet søkeregister (kun oddetall - 91,1 - 91,3 - 91,5 osv) og japanske modeller har et annet frekvensområde (78-90mhz) så de får man ikke inn noe nyttig på omtrent (har en japan-import bil på tunet med japansk radio, ikke mye den tar inn )

Men så lenge spilleren er en euro-utgave så er det trygt å bestille den (og satse på at den ikke må på service innenfor garantitiden, 5 års reklamasjonsrett mister en også.)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jå, en får lite garantier ved kjøp i utlandet...

Det blir nok heller til at jeg går for spiller fra Bilradiospesialisten. Og høytalere og, for Focal er faktisk billigst i Norge, iallefall har jeg ikke funnet dem billigere andre steder. I USA er de styggdyre...

På forsterkersiden blir det JL Audio. Også på bass, har nå 2 forsterkere og en 10" sub på vei fra USA. Kassen får jrg bygge selv, en slisseportkasse slik som fås originalt fra JL Audio. Nok å ta seg til, ja..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At man mister reklamasjonsrett på hele bilen fordi man bytter bilradio tror jeg det er verdt å ta en dugelig krangel på, så lenge det ikke er åpenlyst at eventuelle feil er forårsaket av radiobyttet.

Haakon: Hva slags bil/modell har du importert da?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en stund mellom hver gang jeg er inne her...

Jeg har bestilt en ny SMax her i Stavanger, så det er kun bilstereo ting som importeres :-)

Akkurat nå er en pakke på vei over fra USA med 1 JL Audio Slash 500/1 og 1 JL Audio Slash 300/4 forsterker + 1 JL Audio 10" subelement og noe Dynamat dempematter.

Selve spilleren blir helt sikkert en Pioneer AVIC-920BT Ford utgave og høytalere blir Focal 165 KRX2 i front og 165KRC coax i bakdører. Mht bass kasse blir det enten en portet kasse type selvbygg med bestilt element, men jeg vurderer en litt spesiell kasse med element fra JL Audio (samme element som jeg får fra USA)..får se litt. Gleder meg veldig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •