Trenger litt guidance her.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt guidance her.

Okei, her er utgangspunktet;

Spiller, Pioneer DEX-P90RS
    To frontsett av typen JBL 660GTI 6.5.
    Disse drives av en Audison VRX 3.400 CS2.
    Jeg har nylig stekt 12" RF Power T1 elementet mitt som ble drevet av en T1500-1BD.
    Jeg brukte når elementet gikk ad undas en 20f tsunami kondensator og et nytt "dyrt" blybatteri ca3000kr. for å drive anlegget. Dynamoen lader vel ikke mer enn 90Ah og bilbatteriet ble stadig utlada slik at jeg måtte koble til lader ofte. Regner med at elementet røyk fordi forsterker ikke fikk nok strøm og soft klippa!?
    Så jeg kjøpte et Northstar NSB 125 batteri som jeg med litt tilpasninger har fått plass til istedenfor bilens originale batteri.

Så kommer problemet. Jeg har nå en vanvittig støy i høytalerne når motoren er i gang. Alle ledninger ligger der de lå tidligere (jeg har ikke hatt noen problemer med motorstøy med det gamle batteriet). Men for sikkerhets skyld har jeg plukka ut alle phono og høytaler ledninger og hatt de liggende rett gjennom bilen for å se om støy forsvant, men problemet ligger ikke der. Jeg har også prøvd med og uten kondensatoren uten at det er noen forskjell. Jeg har forsøkt å ta jord fra forskjellige punkter til forsterkeren (med feite korte kabler). Og jeg har forsøkt å gi spilleren strøm fra bilens vanlige opplagte nett, og jeg har prøvd å gi spilleren strøm direkte fra batteri med feite korte kabler. Støy støy støy...
    Har hørt at dette kan komme av for dårlig jorda dynamo? For mange år siden hadde jeg et lignende, dog mye mindre, støyproblem og da var det en god nabo som kobla en boks til dynamo med ledning til karroseri og så var støyen vips borte.
    Jeg har null peiling på motor og null peiling på strøm, så jeg kanke jorde no dynamo selv. Og er det ikke det som er problemet så er jeg tom for ideer ...
    All feedback tas med stor takk. Har lagt en del kroner i komponenter så det er jævlig irriterende at det ikke er brukandes. Begynner å få hele anlegget i halsen ...
    Skulle også gjerne hatt hjelp med å finne en større Dynamo. Kjører en VW Lupo GTI, hvis noen skulle ha peiling. For selvom Northstar batteriet er kraftig, så vil det jo bli like utlada som det gamle etterhvert, når dynamoen lader mindre enn anlegget trekker.

Cheers:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    for lite strøm og dermed klipping høres ut som grunnen da ja

les her (når du har god tid) , dekker "alt og litt til" : Mitt Project SQ (?).... - Page 13 - Bilforumet
    om han har tid, kan han som skriver der hjelpe med oppgradering eller utskifting av dynamo

Bl.a. jordingskabel fra motorblokk (jording for dynamo) i størst størrelse, en liten motstand på dynamo som bør skiftes og å jorde spiller + forsterker på samme sted kan hjelpe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •