Bra eller katastrofalt forslag til sub plassering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra eller katastrofalt forslag til sub plassering?

Hei. Mulig dette er spurt om før men skader vel ikke en gang til

Holder på å planlegge utforming av annlegg i min Audi A3. Det jeg lurer på er ang suben. PÅ audi A3 er det en sideluke på venstre side du kan ta ut, og dermed komme til skjermen over bakhjulet. det jeg lurer på er om det funker å bygge basskassen slik at bare halve front-delen på elementet er inni kassen. og at da resten av elementet stikker ut over hjulet. dvs en basskasse med både hull forran og bak :P

Er dette en bra løsning? Vil lydkvaliteten bli dårligere/bedre enn en helt lukket kasse? (liten plass i bagasjerommet så vil ikke fylle det med en svær sub)

Legger ved en liten skisse jeg rotet sammen på paint på 20 sek, for å illustrere

Takk på forhånd for kanon gode svar

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstod ikke presist hva du mener, men så vidt jeg forstår mener du at det ikke er kasse rundt halve elementet?

Elementet må være montert slik at den ene siden er i et kammer, da poenget er at det skal lage trykkforskjeller i rommet den spiller i. Om begge sider av høytalermembranen er koblet til det samme rommet, så kansellerer de hverandre. Det finnes elementer ment for noe liknende, men da gjerne montert i hattehylle. Mister nok mye output, på generell basis.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er faktisk akkurat det jeg tenker på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •