Skurring i høytalerene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skurring i høytalerene

Hei
    Mine kunnskaper om høytalere og forsterkere er desverre ganske dårlig. Jeg har et problem med skurring i noen høytalere. Her er linker til høytalere og spilleren.

Spiller:
    DEH-6200BT Bluetooth-CD-tuner med iPod Direct Control og USB-inngang (rød) - Pioneer Bilstereo - CD spiller
    Høytalere:
    TS-E1702is 17cm 2-veis Coaxial "Superior" høyttalere (280W) - Pioneer Høyttalere og subwoofere

Jeg har ingen ekstra forsterker. Høytalerene er koblet rett i spilleren som er oppgitt til 4x50W. Når jeg ikke hadde endret på innstillingene på spilleren så kunne jeg spille ganske høyt volum uten noe problem. Jeg synes det da var litt lite bass, så jeg satte EQ på powerfull og satte loudness på med. I steden for at jeg for sterkere bass begynner det bare å skurre. Høres ut som høytalerne er sprengt, men det synes jeg virker rart siden de er nesten helt nye og jeg har ikke akkurat misbrukt de.

Det jeg lurer på er hva som kan være årsaken til dette?
    Kan det være dårlig montering av høytalerne? De er montert i døren.
    Kan det være at jeg trenger en kraftigere forsterker for å drive høytalerene med mye bass?

Beklager at jeg er litt noob. Håper dere kan hjelpe meg.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok en kombinasjon av at du bare bruker en cdspiller til å drive disse - og at disse høyttalerne ikke er laget for å produsere en mengde bass...

Skru av loudnes og sett eq tilbake på noe annet som ikke booster opp bassen.
    - da regner jeg med at du vil bli kvitt problemet.

Skal du ha bass - må du nok påregne deg å kjøpe ekstern subwoofer / forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •