Anlegg i audi a4 Focal, alpine og PA.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg i audi a4 Focal, alpine og PA.

Hei
    Bilen som alt skal bli koblet i er en Audi A4 Avant, 97 mod.

Har da bestilt dette

Frontsett:
    Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

Forsterker frontsett:
    Power Acoustik OVN2-600 (ovn2600) - 2-Channel Car Amplifier Power Amp - Sonic Electronix

Monoblokk:
    Power Acoustik OVN1-3000D (ovn13000d) - Monoblock Car Amplifier, Power Amp - Sonic Electronix

Sub:
    Alpine SWR-1243D 12" Type-R Car Subwoofer/Sub (SWR1243D)

Noen som har erfaringer med noe av dette? Vil dere anbefale kondensator?
    Batteriet som skal drive dette er et 12v 44ah, 360a EN/SAE batteri som er laget for audi/vw. Sto i bilen da jeg kjøpte den.

Hvilke lyd demping vil dere anbefale? Tenkte først og fremst i dørene framme, blir muligens noe mer senere..

Skal også bestille en til av samme subben, men for å ikke måtte frakte så mye fra usa, blir det bare 1 sub av gangen.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstyret ser bra ut! har aldri hørt forsterkerene men var kule detaljer på de.!

Har hatt gamle typen av Alpine Type-R sub og det trykker!

Av dempematter er B2 sine svært utbredt vertfall. (:: B2 audio.com :: Better Bass in Norway.)

Hvilken strømkabel tykkelse skal du bruke ?

Kondensator kan du bruke vis lysene blinker. men det er ett tegn på for lite strøm. så sunt er det ikke. (selv om jeg bruker det selv) :P
    Den kan også brukes til fordeler mellom forsterkerene .

-Boyka

(fryktelig lite liv i bilstereo delen på forumet her :/ )

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke gått for de forsterkerne. Det lukter lang vei av dem, Mono blokka står det 300watt på, det tilsier at den må dra ca 250A, sikringene inn på forsterkeren er totalt på 80A... Stereo trinnet du har lagt opp til er på 600Watt noe som tilsvarer at den skal dra min. 50A, sikringen på den er 25A...

Slike produkter er det lurest å styre unna, de er konstruert med en ting for øye, lever litt effekt og det er det. Du vil få middels med effekt og mest sannsynlig dårlig lyd ut av forsterkeren.

Frontsettet du har er et godt frontsett, til en fornuftig pris. Subbene til Alpine er å som regel av god kvalitet. Vis jeg var deg ville jeg tittet etter noen normale forsterkere fra en kjent leverandør. dynaBel AS har endel forsterkere til fornuftig pris og kvalitet.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ville ikke gått for de forsterkerne. Det lukter lang vei av dem, Mono blokka står det 300watt på, det tilsier at den må dra ca 250A,

Du mener sikkert 3000 watt her? Forsterkeren er jo spesifisert til 3000 watt peak, altså den kan levere så mye i et uspesifisert tidsrom. så dette klarer forsterkeren nok kun mens det er strøm i kondensatorene. i 0.1 sek eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er usikker på strømkablen, tror det er noe bort i mot 45mm2 fra stinger. Den er vanvittig tjukk! Var trekt opp i bilen da jeg kjøpte den, eieren sier at det var ikke han som hadde gjort det men eieren før der igjen. Alt av kabler ligger klart. Det som er brukt er stinger og ground zero.

De Power Acoustic forsterkerne er de jeg er litt usikkre på, merket er ikke så kjent i europa men har fått mye ros i statene for å bruke lite strøm og ikke bli varme. 3000w kan jeg nok ta med en klype salt, så lenge de bare klarer å kjøre 2x Alpine type-r så er jeg fornøyd i forhold til pris.

Grunnen til at jeg tok de forsterkerne er fordi de er utrolig billige, og jeg får de fraktet til norge gratis. Har en kar som jobber borte i usa som frakter disse over til norge. I værstefall så er det ikke noe tess i disse, og da for jeg heller bare legge i litt mer penger også gå for Kicker, JL Audio eller Alpine neste gang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •