10" sub med god lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

10" sub med god lyd

Hei og god kveld! Er på utkikk etter en 10" sub med god lyd i, altså ikke bare bass men fin bass.. noen som har peiling på hva jeg bør velge? er Focal en mulighet? Prisklasse 2-3000.
    Skal ha de i en Bmw 318 stasjonsvogn

Newcomer Stianuno sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale B2 audio AC10, det er en helt suveren sub mtp lydkvalitet.
    Jeg har 2stk i bilen som jeg skal selge til halv pris, grunnen til det er fordi jeg har 4stk 8" som skal inn, jeg bare kjøpte de 10" for testing.
    Ta kontakt på pm hvis det er interessant

Les litt om de på B2audio.no
    Kan også anbefale Bilstereoforumet.no

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianuno
    Jeg kan anbefale B2 audio AC10, det er en helt suveren sub mtp lydkvalitet.
    Jeg har 2stk i bilen som jeg skal selge til halv pris, grunnen til det er fordi jeg har 4stk 8" som skal inn, jeg bare kjøpte de 10" for testing.
    Ta kontakt på pm hvis det er interessant

Les litt om de på B2audio.no
    Kan også anbefale Bilstereoforumet.no
    Ser ikke bortifra at de kan ha noen bra produkter, men B2 "Better Bass Norway" Kommer litt på linje mer B4U og 4Uonly for min del hvertfall hva navn anngår.
    Dessuten er det vel få av bilstereoforumets 550 aktive medlemmer som ikke er blandt AVforums snart 55.000 medlemmer.

At B2 skal være helt suverene på lydkvalitet vil jeg ta med en klype salt da det er åpenbart ved å lese litt om dem og på siden dems at de sater mest på DB drag.

Nei hadde nok heller sett til Focal eller DLS, JLaudio, Audiopulse (TCsounds), Genesis, Hertz, Morel for å nevne noen. Så må det jo være en vurderigssak hva som er "nokk sq" og hva som er "nokk spl" til prisen på elementet.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ser ikke bortifra at de kan ha noen bra produkter, men B2 "Better Bass Norway" Kommer litt på linje mer B4U og 4Uonly for min del hvertfall hva navn anngår.
    Dessuten er det vel få av bilstereoforumets 550 aktive medlemmer som ikke er blandt AVforums snart 55.000 medlemmer.

At B2 skal være helt suverene på lydkvalitet vil jeg ta med en klype salt da det er åpenbart ved å lese litt om dem og på siden dems at de sater mest på DB drag.

Nei hadde nok heller sett til Focal eller DLS, JLaudio, Audiopulse (TCsounds), Genesis, Hertz, Morel for å nevne noen. Så må det jo være en vurderigssak hva som er "nokk sq" og hva som er "nokk spl" til prisen på elementet.

Vel da kan jeg jo fortelle deg at AC serien til B2 er et reinspikka "sq element" ikke la deg lure av at det er voksent for størrelsen

Jeg bruker subbene sammen med et Morel elate frontsett og komponentene funker veldig godt sammmen.

Disse elementene har fått mye skryt av emma dommere i skandinavia, så at det hevder seg sammen med de merkene du ramset opp er det ingen tvil om.
    Har forøvrig testet mye av det du ramser opp.

Du roter også litt med begrepene, det er ikke nødvendigvis elementet som bestemmer om det kan brukes til sq eller spl.
    Dette er det kassen som bestemmer. Det er den som kan for at du har en flat frekvens kurve eller ikke.

Elementet er forøvrig testet av Dag Johansen, det ligger en tråd angående dette inne på bilstereoforumet.
    Det kom vertfall godt ut lydmessigt.

Og det at B2 satser på det du kaller "spl-elementer" er vel ikke så rart da det gjerne selger i likhet med med de merkene du ramset opp.

Kan være en fordel å ha lyttet til sakene før man anbefaler eller ekskluderer;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Ser ikke værst ut den du skal selge AjSelj, men 1500rms watt blir litt mye for min monoblokk på 1000rms tror jeg.. får se litt hva jeg finner, og må få solgt mine kickere før jeg kjøper ny

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hmm... Ser ikke værst ut den du skal selge AjSelj, men 1500rms watt blir litt mye for min monoblokk på 1000rms tror jeg.. får se litt hva jeg finner, og må få solgt mine kickere før jeg kjøper ny

Hvis du kan gå opp til en 12 " så passer den her til ditt behov. Synnsykt lyd fra den 12 tommeren. Hørte den hos en kamerat , i en golf 4. Det rista godt for å si det sånt

Dynabel DY9812 - dynaBel AS

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4sta
    Hvis du kan gå opp til en 12 " så passer den her til ditt behov. Synnsykt lyd fra den 12 tommeren. Hørte den hos en kamerat , i en golf 4. Det rista godt for å si det sånt

Dynabel DY9812 - dynaBel AS
    Hadde 2 sånne før, rister godt ja, men ikke fin bass... Vil ha god bass ikke bare dunk dunk

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er da det viktigste punktet for å få "god bass"? tror du alt beror på valg av element?
    Hvilken bil skal dette inn i?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er da det viktigste punktet for å få "god bass"? tror du alt beror på valg av element?
    Nei, kassen har jo mye og si og. Vurderer å lage lukket kasse, får vel finere lyd da?
    Skal i en bmw 318 stasjonsvogn.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da kan jeg jo fortelle deg at AC serien til B2 er et reinspikka "sq element" ikke la deg lure av at det er voksent for størrelsen
    Skal ikke diskutere for mye om kvalitetene til det elementet da jeg selv ikke har noen erfaring med det, men du går sterkt ut og sier at det er suverent, da må du finne deg i at jeg begynner å lure litt.
    Eneste jeg finner om det elementet er at det ikke har noen spesielle unoter, og det ville jeg ha forventet uansett.
    Syns da ikke de er spes "voksne" for størrelsen så du trenger ikke bekymre deg for at jeg skal la meg lure sålett.

Disse elementene har fått mye skryt av emma dommere i skandinavia, så at det hevder seg sammen med de merkene du ramset opp er det ingen tvil om.
    Har forøvrig testet mye av det du ramser opp.
    Igjen jeg har ikke selv hørt dem, men du må forstå at når man har lest her inne en del så finner man at så å si alle merker uansett hva får skryt av noen. Derfor er jeg skeptisk når noen går sterkt ut for et for meg ukjent merke. Har vert borti en del som ikke spiller verd en femmer men som alikevel får skryt av eieren, kanskje ekstra mye når han selv skal selge det.
    Du roter også litt med begrepene, det er ikke nødvendigvis elementet som bestemmer om det kan brukes til sq eller spl.
    Dette er det kassen som bestemmer. Det er den som kan for at du har en flat frekvens kurve eller ikke.
    Roter ikke vet utmerket godt at det avhenger av ca hundre parametre i tillegg til hvilket element som blir brukt, men det endrer ikke på det faktum at det er forskjeld på hva et element er laget for.
    Nå vet ikke jeg hvor serriøs du er med dette, men å forsøke å få en flat frekvenskurve i en bil er vel for det første veldig vanskelig og for det andre ikke det folk flest vil ha. De fleste har sine formeninger om hvor det skal være litt mer eller litt mindre og folk er ikke fornøyd når det er dønn nøytralt.
    Elementet er forøvrig testet av Dag Johansen, det ligger en tråd angående dette inne på bilstereoforumet.
    Det kom vertfall godt ut lydmessigt.
    Godt ja, men suverent var det jeg reagerte på.
    Og det at B2 satser på det du kaller "spl-elementer" er vel ikke så rart da det gjerne selger i likhet med med de merkene du ramset opp.
    Kan være en fordel å ha lyttet til sakene før man anbefaler eller ekskluderer;-)
    Er forrøvrig rimlig sikker i min sak om at jeg ikke er alene om å bruke terminologien "SPL driver", men uansett sa jeg jo ikke noe om at det var rart, tvert imot. SPL selger, det handler her om grader av det og hva som oppfattes som deres satsningsområde.

Det siste du nevner der tar jeg som en selvfølge, men om du leser det som er skrevet ser du at jeg er forsiktig med å kritisere noe jeg selv ikke har hørt.
    Har hørt mye som jeg aldri ville annbefalt til noen, men de merkene jeg nevner der er verd å vurdere syns nå jeg. Det skjer vel nesten aldri at en produsent er best til alt i alle prisklasser, kan hvertfall ikke komme på noen tilfeller nå.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder å lese det som alt er nevnt Stianuno, om trådstarter er mer enn middels opptatt av dette lager han vel kasse selv?
    I såfall har han mulighet til å teste forskjellige kasse løsninger om han vil det, men det er ikke galt å ta utgangspunkt i at det er lettere å få god lydkvalitet fra en god lukket konstruksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder å lese det som alt er nevnt Stianuno, om trådstarter er mer enn middels opptatt av dette lager han vel kasse selv?
    I såfall har han mulighet til å teste forskjellige kasse løsninger om han vil det, men det er ikke galt å ta utgangspunkt i at det er lettere å få god lydkvalitet fra en god lukket konstruksjon.
    Hehe, skal lage kasse selv, eller min bror skal
    Satse på lukket kasse ja. Tror de Audiopulse elementet blir litt i overkant på min rockford forsterker. Har ikke planer om ny forsterker.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryr meg ikke så forferdelig mye om wattene selv, hvertfall ikke sålenge jeg ikke vet noe om hvordan de er oppgitt. Brukte "bare" 1200w i 1ohm rms på det elementet selv.
    Ved hvilke spenning og ved hvilke thd.

Men jeg må få spørre hva du annser som "bra" lydkvalitet når det gjelder bassen, jeg ser jo du har QLN og CV ellers, artige saker det, men ikke det jeg forbinder med høy lydkvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryr meg ikke så forferdelig mye om wattene selv, hvertfall ikke sålenge jeg ikke vet noe om hvordan de er oppgitt. Brukte "bare" 1200w i 1ohm rms på det elementet selv.

Men jeg må få spørre hva du annser som "bra" lydkvalitet når det gjelder bassen, jeg ser jo du har QLN og CV ellers, artige saker det, men ikke det jeg forbinder med høy lydkvalitet.
    Rockford Fosgate Power T10001BD - Bilradiospesialisten - Mono forsterker

Har gamle modellen av denne.

Vil ha fin bass og ikke bare masse bråk. Hadde før 2 stk Dynabel i bilen til jeg fikk kickerene og må si jeg merket forskjell. Var stygg bass i Dynabelène i forhold. Er på utkikk etter god og stram bass, ikke bare spl bråk
    Syns Qln er gode "begynner" anlegg, cv er bare en sub jeg låner av en kompis. Skal ha meg svs er planen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skal lage kasse selv, eller min bror skal
    Satse på lukket kasse ja. Tror de Audiopulse elementet blir litt i overkant på min rockford forsterker. Har ikke planer om ny forsterker.
    Kjenner ikke den ampen du har, men om den klarer å drive 2st 12" L7 fra kicker klarer den nok en 10" REVO godt også.
    Lukket kasse er høres fornuftig ut hvertfall.

Rockford Fosgate Power T10001BD - Bilradiospesialisten - Mono forsterker

Har gamle modellen av denne.

Vil ha fin bass og ikke bare masse bråk. Hadde før 2 stk Dynabel i bilen til jeg fikk kickerene og må si jeg merket forskjell. Var stygg bass i Dynabelène i forhold. Er på utkikk etter god og stram bass, ikke bare spl bråk
    Syns Qln er gode "begynner" anlegg, cv er bare en sub jeg låner av en kompis. Skal ha meg svs er planen
    Var inne på den modellen, men fant ikke så mye detaljer på deres hjemmesider heller.

Om du går for en singel 10" vil du uansett måtte ofre en del lydtrykk, ville kanskje vurdert to st lettdrevne 10"ere fremmfor en tyngre...
    Den ampen din kan nok drive begge B2 elementene Stianuno skal selge for eksempel, men kunn en 10" av REVO typen.

Syns Qln var artige selv jeg, Artech 6 låt hvertfall bra til prisen.
    Men din oppfatning av hva som er bra er jo det som teller her, dersom det ikke låter høyt nok for deg er det en mager trøst at det låter pent

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke den ampen du har, men om den klarer å drive 2st 12" L7 fra kicker klarer den nok en 10" REVO godt også.
    Lukket kasse er høres fornuftig ut hvertfall.
    Ja satser på det
    Må først så solgt kickerene får jeg kjøper nytt.
    Gir deg nok en lyd når eg har kvittet meg med det
    Hvor bor du i landet? Tungt element?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja satser på det
    Må først så solgt kickerene får jeg kjøper nytt.
    Gir deg nok en lyd når eg har kvittet meg med det
    Hvor bor du i landet? Tungt element?
    Kickere er nok ikke det verste å få solgt.
    Elementet med embalasje veier en plass mellom 15 og 20 kg men er ikke sikker i farten. Holder til i oslo selv, men det er ikke for tungt for postens satser uansett.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sier suverent så mener jeg kvalitet kontra pris, veil pris på 2100kr pr stk er jo ikke akkurat mye penger for en kvalitetsbass.

En 10" på 14-15kg er jo ikke noen lettvekter.

Dette med flat kurve i bil er ikke vanskelig hvis du gjør ting riktig med tanke på montering og vinkling. Resten er jo bare en justeringsak, med de spillerene som er på markede i dag er ikke det noe problem hvis du er over middels interessert.

Å kalle god eller "riktig lyd" kjedelig og nøytralt får da vær opp til hver enkelt, kan jo ligge mye i de forskjellige begrepene

Men skjønner jo nå at trådstarter ikke har så veldig høye krav.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barer for å legge til en sak, jeg roser ikke elementet fordi jeg prøver å selge det, men fordi det har gitt meg en god opplevelse.

Jeg trenger absolutt ikke selge det i dag, når jeg legger de ut for salg vil jeg tippe de ryker fort.

Jeg er litt glad i B2, det er et merke som er bygd opp av entusiaster som ikke tjener så alt for mye på det arbeidet som ligger i utviklingen, tror de jobbet i 8år med å utvikle sakene sine.

Es serien til B2 er også en vellåtende bass

Vi må ta vare på det som er utviklet i Norge/Skandinavia, i stedet for å bare kjøpe mainstream produkter som alle naboene har.

Var bare det:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sier suverent så mener jeg kvalitet kontra pris, veil pris på 2100kr pr stk er jo ikke akkurat mye penger for en kvalitetsbass.

En 10" på 14-15kg er jo ikke noen lettvekter.

Dette med flat kurve i bil er ikke vanskelig hvis du gjør ting riktig med tanke på montering og vinkling. Resten er jo bare en justeringsak, med de spillerene som er på markede i dag er ikke det noe problem hvis du er over middels interessert.

Å kalle god eller "riktig lyd" kjedelig og nøytralt får da vær opp til hver enkelt, kan jo ligge mye i de forskjellige begrepene

Men skjønner jo nå at trådstarter ikke har så veldig høye krav.
    Du har rett i det, ingen gal pris dersom elementet leverer som du sier.
    Kunne ikke se noen vekt blant spesifikasjonene serru.

Nei det er vel ingen sak det for deg å få en flat kurve i en bil, de fleste spillere har ikke eq nok til å ta seg av halvparten av de problemene du finner i en vanlig bil. Men uansett er dette avhengi av hvor du trekker linjen "middels intressert" og hvis du vil simplifisere dette så greit.
    Men det finnes to typer folk som skal ha sånt til å høres veldig enkelt ut, det er de som er ganske enkelt orntlig flinke med det og så har du de som ønsker å være det.

Trådstarter er på jakt etter noe bra han, med lydkvalitet som overgår Dynabel og Kicker som han alt har testet. Etter å ha bygget en del for andre og hørt hva folk flest vektlegger syns jeg kravene egentlig virker ganske fornuftige.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •