Basskasse tips/ port- beregning og passende forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Basskasse tips/ port- beregning og passende forsterker?

Heisann folken! Står til?

Jeg er rimelig fersk på å bygge anlegg, men driver å pusler litt innimellom.

Nå har jeg kommet til bassdelen. Har kjøpt to Lib 1212 og tenker meg en kasse på omtrent 95-100L. Spørsmålet mitt da blir som følger; hva vil dere anbefale: Lukket eller portet kasse (Evntuelt størrelse/lenge/volum på 2 porter til denne kassen)?

Siden jeg er nybegynner vil jeg egentlig prøve med på lukket kasse, samt at jeg er glad i litt pen bass og ikke bare har lyst til å fokusere kun på lydtrykk.

Spm nr2.
    Tror du/dere det vil være passe med denne forsterkeren til disse to elementene? dynaBel BF4501

Postet dette her fordi da kan folk som vil svare, svare. Så slipper jeg å bry folk med PM som kanskje ikke har veldig lyst til å bli plaget med nybegynner skit', hehe

*Sweet regards...(-og alle svar er hjertlig motatt!)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg av elementer, her får man valuta for pengene!

Vil du ha den beste lydkvaliteten og ikke nødvendigvis det høyeste lydtrykket velger du lukket kasse. Putter du disse i en bassrefleksløsning ender du lett opp med buldrebass hvor den nederste oktaven (20-40hz) blir dominerende, noe som er morsomt i en hjemmekino, men forferdelig slitsomt i lengden i bilen.