trenger kasse hjelp!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger kasse hjelp!!!!

eg skulle egentlig montere subbene mine i hatte hyllen, men det gikk skeise.
    så da må eg til med å bygge en kasse... så da er jo mitt spm, kordan gjør eg dette best, og slik at det tar minst plass??
    snakket med en og han sa at eg kunne lage en kasse med ett kammer i, og monter ett ellement i det kammeret, slik at det spillte inn i kammeret til det andre ellementet, og det da ville spille mye bedre.
    også kunne eg gjøre det samme, men bare ha ett kammer til , og der hadde eg en bass refleksjons port, og bare ett rør rett inn i kupeen, og at det ville gi veldig bra trøkk.
    eller kan eg bygge en lite kasse, og sette ellementen mot hverandre, evt ha en skillevegg i midten??

ellementene er TS-SW2501S2 25 cm flat subwoofer med 2Ω enkel talespole (1200 W) - Pioneer Høyttalere og subwoofere

men kan disse ellementene spille mot hverandre egentlig?? elle inn i hverandre??

håper at noen forstod noe av dette, og håper på svar

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.
    Disse småe flate 10" trenger vel ikke noe spesielt stor kasse, men om det skal være minst mulig kassestørrelse så kan en lukket Isobaric kasse være greit
    http://www.the12volt.com/12voltimages/isosealed.gif

Portet Isobaric
    http://www.the12volt.com/12voltimages/isoported.gif

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefalt kasse til disse er 12,7 liter lukket kasse.
    Ingen grunn til å bygge noe annet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Anbefalt kasse til disse er 12,7 liter lukket kasse.
    Ingen grunn til å bygge noe annet.
    ja, det er greit, men eg skal jo ha to i en kasse.. så kordan bygger eg dette best mulig??
    snakket med en i dag, og han sa at eg laget en kasse, og monterte ellementene i hvers en ende av kasse, at det ville være det beste.
    men kordan monterer eg en sånn iso ( etterannet ) kasse løsning da??

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem isobaric! Det er bortkastet i denne sammenhengen. Da kan du like gjerne bare benytte det ene elementet og selge det andre.

Skal du bygge lukket kasse til begge elementene er det ganske enkelt å bygge dobbelt så stort; dvs ca 25 liter! :-D
    Bare en fordel om du setter inn en skillevegg i kassen slik at det blir to kammere på ca 12,5 liter hver, men dette er ikke noe must.

Frontplaten på kassen må jo ha plass til begge elementene i bredden, så bredden bør vel opp i ca 65cm og høyden 30cm for at det skal bli plass. (Dette må du dobbeltsjekke selv). Bygger du i 22mm (f.eks spon) så blir dybden da 21cm for å få et innvendig volum på vel 25 liter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem isobaric! Det er bortkastet i denne sammenhengen. Da kan du like gjerne bare benytte det ene elementet og selge det andre.

Skal du bygge lukket kasse til begge elementene er det ganske enkelt å bygge dobbelt så stort; dvs ca 25 liter! :-D
    Bare en fordel om du setter inn en skillevegg i kassen slik at det blir to kammere på ca 12,5 liter hver, men dette er ikke noe must.

Frontplaten på kassen må jo ha plass til begge elementene i bredden, så bredden bør vel opp i ca 65cm og høyden 30cm for at det skal bli plass. (Dette må du dobbeltsjekke selv). Bygger du i 22mm (f.eks spon) så blir dybden da 21cm for å få et innvendig volum på vel 25 liter.

det blir vel egentlig ca 48 liter det ( utvendig da )... men eg vil ikkje ha ellementene sånn.. er så lett å ødelegge de, og kassen blir så brei??
    lage en liten kasse på ca 25 liter, og montere ett ellement i hvers en side, vil det funke noe bra eller?? med eller uten midt skille??

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6,5 x 3 x 2,1= ?

Kasse med elementer i hver ende funker nok om du setter den tvers over i bilen, bak bakseteryggen f.eks. Setter du den langs med i bilen tror jeg du fort kan få noen merkelige fasefeil. Med vekt på "tror", jeg har aldri forsøkt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6,5 x 3 x 2,1= ?

Kasse med elementer i hver ende funker nok om du setter den tvers over i bilen, bak bakseteryggen f.eks. Setter du den langs med i bilen tror jeg du fort kan få noen merkelige fasefeil. Med vekt på "tror", jeg har aldri forsøkt.
    6.5x3x2.1=40.95 liter

men eg tror eg tar og prøver meg på enn sånn konstruksjon

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •