(DVD) underholdning i bil til barn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

(DVD) underholdning i bil til barn

Vi er i tenkeboksen for å investere i en bærbar dvd-spiller i bilen så vår 2-åring kan få sett på nopnen av favorittene når vi er på langtur.

Jeg derimot tenker at dvd er utgått på dato, og lurere på om der finnes alternativer med interne lagring, evt med usb-inngang for minnepinner slik at man kan spille av alt man har lagret elektronisk i dag?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kryr av bilspillere som takler DivX-filmer lagret på minnepinner.

Men jeg vet ikke om noen som gjør det bra. F.eks. så hadde min forrige spiller den uheldige egenskapen at den nektet å spille av DivX-filmer fra en minnepinne med mindre det fantes minst EN .mp3-fil på minnepinnen.

Vel og bra, men problemet var at enheten hadde to modi, musikk og film, og ved deteksjon av en musikkfil, gikk den automatisk i musikk-modus. Og å bytte modi var umulig uten fjernkontrollen. Dette betød i korthet at man måtte bak i bilen og "ordne opp" hvis en film skulle startes.

Denne spilleren er en 3 år gammel Jensen-spiller. Jeg håper og tror at verden har gått litt videre siden den.

---

Nå har jeg en nyere Nextbase-sak, men har faktisk aldri brukt noe annet enn DVD (selv om den sannsynligvis takler det). Ungene får uansett ikke lov til å se noe mer enn en film i strekk, så det har ikke vært behov for multiple filmer på en minnepinne enda.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til en test spilleren jeg har nå:

Test: NextBase Click 10 - Storskjerm i baksetet - HjemmePC - klikk.no

Skummet gjennom den og det det kan tyde på at avspilling av DivX via minnepinne er like bakstreversk som på den forrige (80-talls-menyer osv)...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •