lyd i min Volvo v70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lyd i min Volvo v70

hallo, nå skal det på nytt bygges lyd i volvo`n min da det je har ikke er tilfredsstilende lengere...

det skal bygges får å få bra med trykk men også kunne spille relativ fint da je for den mest ikke spiller ALT for høyt

planene er som følger:

Pioneer AVH-P4200DVD ( med Premium monteringssett får å få den inn i bilen)
    Focal høyttalere
    Audio-System HELON 15SPL
    DynaBel BF7501
    Phoenix Gold 500.4
    Stinger SPP2150 AGM batteri 100ah
    Dynamat Xtreme Bulk Pack

har troa på dette kan bil bra!
    men focal må la seg vente litt til bankkontoen kommer seg på bena at...
    resten er kjøpt

Edit, slettet bilde for deg. BEF

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut dette bygget her håken, greit at du alt har en grov kabel og sikkert en bra nok signal kabel bakover da. Godt for alt som er gjort

Er litt spent på den ampen der selv også, vurderer å bruke den i et bygg jeg skal gjøre i sommer. Har testet lillebror 4501 på flere elementer med stort hell og håper 7501 er like bra for pengene.

gikk du for den dyreste Alpine varianten du så på eller ikke da?

Syns den " da je for den mest ikke spiller ALT for høyt " var ganske fin jeg da, med tanke på at du setter inn et ganske heftig 15" element med godt med power og må øke størrelsen på dynamoen for å holde følge :twisted:

Vet det er et noob spørsmål, men du har vel 50mm2 til jord også ?
    Har du bygget kasse ennå `? fått utstyret ?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke bestilt mei noe enda, men skal bestille mdf en dag de nærmeste dagene ja

og ja har 50mm2 kabel til jord også, både på bateriet og til ampen bak

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    har ikke bestilt mei noe enda, men skal bestille mdf en dag de nærmeste dagene ja

og ja har 50mm2 kabel til jord også, både på bateriet og til ampen bak
    Mye spennende her fremmover med andre ord, får være snill med oss forumere å poste noen bilder underveis.

Fast bestemt på hva som skal inn i bilen nå eller er det fortsatt tid for noen tips ? :wink:

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at det blir alpine cd spiller er spikra, utover det er det bare å komme med tips men vil tro også subb og sub ampen er rimelig bestemt også

4 kanalsen er je fortsatt litt usikker på så tar gjærne i mot tips:
    DLS Performance CA41 - Bilstereo.no - 4-kanals forsterker
    denne som du nevnte en gang friste egentlig da den virker veldig bra

bilder kommer så for je får beggynt men økonomine er litt på bånn etter russe tiden.. :P

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har en e34 sedan sjøl og skjønner korfor du vil ha lyden inn i kupè. Det er godt dempet bagasjerom. Har lest/hørt at å lage porter i hattehyllen er en god løsning på å få lyden inn i kupè. Lykket til 8)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    at det blir alpine cd spiller er spikra, utover det er det bare å komme med tips men vil tro også subb og sub ampen er rimelig bestemt også

4 kanalsen er je fortsatt litt usikker på så tar gjærne i mot tips:
    DLS Performance CA41 - Bilstereo.no - 4-kanals forsterker
    denne som du nevnte en gang friste egentlig da den virker veldig bra

bilder kommer så for je får beggynt men økonomine er litt på bånn etter russe tiden.. :P
    Med den ampen kan du jo drive en Maelstrom 21"
    Men det er jo ganske syke greier og koster vel det dobbelte av den 15" du ser på der. : DIYCable.com : Intro » Home » Exodus Subwoofers »

TC sounds / audiopulse ser jeg frem til å få testet, men det er liten tvil om at Dynabel elementene gir mye for pengene.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BareFinn
    Eg har en e34 sedan sjøl og skjønner korfor du vil ha lyden inn i kupè. Det er godt dempet bagasjerom. Har lest/hørt at å lage porter i hattehyllen er en god løsning på å få lyden inn i kupè. Lykket til 8)
    ja, det er en mulighet vet je, men je er ikke gira på å beggyne å lage hull i hatte hyllen. spesiet vis det funger bra slik planene er nå

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Med den ampen kan du jo drive en Maelstrom 21"
    Men det er jo ganske syke greier og koster vel det dobbelte av den 15" du ser på der. : DIYCable.com : Intro » Home » Exodus Subwoofers »

TC sounds / audiopulse ser jeg frem til å få testet, men det er liten tvil om at Dynabel elementene gir mye for pengene.
    blir nok satsen på dynabel suben og den er nok ikke mye vanskelig å få solgt til noen venner om je vil teste noe annet :-P

ampen driver jo det meste så vis man har først fått den i hus så er det jo mye muligheter etter det:-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en 325ix E30 for en stund tilbake. Satt inn et anlegg jeg hadde hatt i en corolla (coupe) tidligere og for å si det sånn spillte det dritt iforhold. Lagde to bassreflekser i hattehylla og det hjalp litt men uansett kunne ikke lyden sammenlignes mot corolla'n som var åpen mellom bagasje og kupè.

Tror man tjener mer på å bygge ut dørene å sette inn et par 8" i hver side etc.

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hadde en 325ix E30 for en stund tilbake. Satt inn et anlegg jeg hadde hatt i en corolla (coupe) tidligere og for å si det sånn spillte det dritt iforhold. Lagde to bassreflekser i hattehylla og det hjalp litt men uansett kunne ikke lyden sammenlignes mot corolla'n som var åpen mellom bagasje og kupè.

Tror man tjener mer på å bygge ut dørene å sette inn et par 8" i hver side etc.
    BMW, må være en mafiabil siden de lydisolerer så godt i fra bagasjerom og frem. Sånn at du slipper å høre skrikingen til offeret ditt som ligger baki...

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BareFinn
    BMW, må være en mafiabil siden de lydisolerer så godt i fra bagasjerom og frem. Sånn at du slipper å høre skrikingen til offeret ditt som ligger baki...

det forklarer det spørsmålet jeg har hat lege om hvorfor de har så tykke seterygger :-P

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag har je bestilt sub elementet, det ble et dynabel dy9815 (de er utsolgt men je får bare vente til di får at)
    enn så lenge blir je brukende den forsterkeren je har, så får je heller kjøpe mer etter vert da je håper økonmien kommer seg over student nivå etter noen månder sommer jobb

vurderer også et Stinger SPV20 AGM batteri 20ah som je vil plassere under sete bak i bilen? hvis dere har noe tro på det?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten ikke no vits å koste på masse penger i anlegg på den bilen etter min mening. Kjøp heller noe som gir grei lyd uten å koste for mye. Så satser du heller skikkelig når du anskaffer deg en annen bil. Fortrinnsvis en kupè med løs hattehylle.

Jeg hadde 2stk Rockford Fosgate Power DVC 12" med 2 monoblokker og 2 kondensatorer. Det låt søppel i BMW'en.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bilen byttet ut blir det nyere BMW! Og vil nok ha at sedan da også å det er jo ikke noe bedre sånn sett en den je har.

Ja lyden er vanskelig å få frem i disse bilene, men kan like så godt kjøpe anlegg nå er ikke noe stress å bygge nye kasser å putte det i en annen bil vist je kjøper det etter vert.
    Det er nok eller ikke noe problem å selge denne basseren til noen kompiser har bygget opp anlegg med slik subber i bilen til en kompis (nå sedan) og de fleste som sitter på når vi drar på lurer på om vi bygger til dem å8)

det du sier med å satse skikkelig i når je får annen bil er i å for seg selv ok, men vis je av like vel skal koste på litt anlegg i denne bilen så kjøper je noen je kan tenke mei i frem tidige biler også! for je taper mer på å kjøpe noe midlertidig je ikke får solgt og må kjøpe bedre senere av like vel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hull i seteryggen der skiposen kan monteres? Tar du hull her får du mye lyd i fra bagasjerommet. Jeg hadde mest dybde i lyden når subwooferen sto montert mot bagasjelokket.

Jeg var veldig godt fornøyd med lyden i min e34 før den ble stjålet og savner den stort.

Monterte forsterkeren i en plate i toppen av bagasjerommet under "taket" så den var ikke i veien for ski og annet. Jeg hadde bare en 10" Infinity subb baki der, så kassen ble ikke så stor heller.

Du har det nok mye lettere å få til go'lyd i en E34 enn mange andre har og jeg har i volvo v40 bilen jeg har nå

Enjoy.

PS, det er ganske lett å føre signalkabler under teppet ved håndbrekken og bakover uten å ta ut seter og annet inventar.
    Jeg brukte en metallvinkel som ikke var så høy til å lage litt rom og så bare la jeg kablene der.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har man en skiluke er mye gjort. Da er det bare å ha den oppe konstant.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt av kabler er trekt og jeg mener å huske jeg la det der du mente, de er i alle fall ikke synlige.
    armlene baki er alltid nede å skiposen er borte for lengst, sitter 2 x10 subbere der men synes ikke det leverer nok så derfor blir det byttet ut.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom over en brukt Focal 40KXV nå, vist je får tak på den så blir det den subben je går for

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har alt av planer blitt snudd på hode, da je fikke et tilbud på bil som var så bra at je ikke kunne si nei, så nå skal det bygges lyd i en v70 i stedet
    bestilte nettopp monterings rammen og dobbel-din spiller Pioneer AVH-P4200DVD - Bilradiospesialisten - 2-DIN A/V Hovedenhet

pluss at je bestilte plater(22mm, mdf) til basskassen, 15tommer basser blir det forsatt, men tror je går for focal i dørene pluss noen ekstra ned demping av dem

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •