lyd i min Volvo v70 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nesten ikke no vits å koste på masse penger i anlegg på den bilen etter min mening. Kjøp heller noe som gir grei lyd uten å koste for mye. Så satser du heller skikkelig når du anskaffer deg en annen bil. Fortrinnsvis en kupè med løs hattehylle.

Jeg hadde 2stk Rockford Fosgate Power DVC 12" med 2 monoblokker og 2 kondensatorer. Det låt søppel i BMW'en.
    Kjenner jeg blir litt provosert når du skriver det der. BMW E34 er verdens beste bil å bygge anlegg i. PUNKTUM.

Du skal lete lenge om du finner en bil som er omtrent like god å bygge i, eller å få god lyd i.

Ser ikke helt problemet folk har når det gjelder bass i E34, hadde NULL problem i min. MASSE bass, for mye faktisk, frontsettet klarte så å si ikke å henge med. Ikke hadde jeg noe spesielt stor sub, og ikke spesielt mye watt.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JørgenP
    Kjenner jeg blir litt provosert når du skriver det der. BMW E34 er verdens beste bil å bygge anlegg i. PUNKTUM.

Du skal lete lenge om du finner en bil som er omtrent like god å bygge i, eller å få god lyd i.

Ser ikke helt problemet folk har når det gjelder bass i E34, hadde NULL problem i min. MASSE bass, for mye faktisk, frontsettet klarte så å si ikke å henge med. Ikke hadde jeg noe spesielt stor sub, og ikke spesielt mye watt.

Kan ikke si at jeg syntes det var spes vanskelig å få lyden frem i E34 nei, men nå er den solg å v70 som det skal bygges i.
    det går litt tregt enda da jeg venter på at de skal få delene mine på lager

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jess, da har det virkelig skjedd saker på kjøpe fronten

det jeg har til nå:

Hovedenheten: Pioneer AVH-P4200DVD (venter på monteringsrammen.... )

Forsterkere: Phoenix Gold Titanium 500.4 til ht i dører og til sub ble det Dynabel BF7501

Sub: Audio-System HELON 15SPL

Høytalere (i dører): får bli orginalt til lomboka blir fylt opp igjen litt... men blir focal om ikke alt for lenge.

Batteri: Stinger SPP2150 AGM batteri 100ah

Demping: Dynamat Xtreme Bulk Pack (er kun bestilt enda, og kommer ikke før om noen uker da monterings rammen kommer, så vist noen vet om det er bare noe dritt så si gjerne i fra for da avbestiller je og heller kjøper noe annet)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    jess, da har det virkelig skjedd saker på kjøpe fronten

det jeg har til nå:

Hovedenheten: Pioneer AVH-P4200DVD (venter på monteringsrammen.... )

Forsterkere: Phoenix Gold Titanium 500.4 til ht i dører og til sub ble det Dynabel BF7501

Sub: Audio-System HELON 15SPL

Høytalere (i dører): får bli orginalt til lomboka blir fylt opp igjen litt... men blir focal om ikke alt for lenge.

Batteri: Stinger SPP2150 AGM batteri 100ah

Demping: Dynamat Xtreme Bulk Pack (er kun bestilt enda, og kommer ikke før om noen uker da monterings rammen kommer, så vist noen vet om det er bare noe dritt så si gjerne i fra for da avbestiller je og heller kjøper noe annet)

Bare lurer, hva måtte du ut med for de Stinger batteriet???

Og må kjøpe deg Boston Acoustics høyttalere råå lyd Har 6x9 baki min E36, og skal montere 5,25" framme no i helgen tenkte jeg
    Finner de på Car Audio Stereo - Car Subwoofers - Car Amplifiers and Speakers

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    batteriet koster jo i utgangs punktet 4300, men je fikk noe avslag på prisen
    akkurat hva je ga kan je ikke si je husker i farten.

men ikke for å virke negativ ovenfor Boston Acoustics (som je aldri har hørt og det kan godt hende spiller kjempe bra) så blir nok focal uansett, for je har forelsket mei så i lyden fra dem at je må bare ha de:-D

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra man har noe å drive på med ;D
    Du får si ifra hvis du trenger en 9815 til, har en jeg skal selge

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har endelig monterings rammen kommet :-D
    og montering beggynner i neste uke, så blider kommer nok da, kommer til å ta alt litt steg for steg.

så nå først blir det å legge kabler (strøm til spiller, og trekke signal kabler)
    og da få spiller på plass og ordnet alt slik at je kobler til det som er av usb utstyr i hanske rommet, vurder å legge opp en video kabel + en blillig sigal kabel for hvor kult hadde et ikke vert med playstation eller nintendo i bilen?

der etter blir det å få tegnet opp en kasse, og så vente til onkelen min har tid til å tilbrige et par timer på gjærdsaga...

så je får sammen kassa mi og monter alt som skal være baki.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JørgenP

Da er isåfall E34 konstruert helt forskjellig fra E30. En utenforstående ville kanskje syntes anlegget jeg hadde i BMW'en låt bra. Men for meg som hadde det i en åpen bil før visste hva anlegget kunne levere i en åpen bil. På den tiden jeg hadde det anlegget var det svært lite som var bedre enn de subb'ene som stod der med annet man var forberedt på å tømme kontoen for titalls tusen bare i sub og forsterker.

Jeg står uansett på mitt å mener at E30 som er den bilen jeg har erfaring med er et stykke søppel å bygge anlegg i. Bilen ellers var jeg utrolig glad i. Sier vel egentlig seg selv at man får bedre lyd om man sitter i samme rommet som anlegget istedet for å sitte i naborommet. Man får bedre lyd for 10% av kostnadene i hvilken som helst åpen kupè. Noe bilen min idag også beviser til de grader i forhold til bmw'en.

Men nå har trådstarter fått seg en V70 istedet og der kan man virkelig ha det morro med bilstereo! Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er spilleren montert og kabler som skal trekkes lagt
    (noen bilder kommer)

kassa er tegnet og mål er funnet ut, så på lørdag skal platene kappes (22mm mdf) blir også pluss 12mm i plata der elementet blir montert.

så håper jeg å ha de meste oppe å gå innen neste helg

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det meste montert, og bilder kommer nok på søndag eller noe

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her trengs det bilder. Har V70 selv..

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå kommer det noe bilder

om ønskelig kan je laste opp noe bilder fra monteringe men det bli ikke tatt så mange.. (kan si je ble litt ivrig så kamra var nedprioritert)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble fint montert den spilleren i dashbordet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •