Hjelp til kobling av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kobling av anlegg

Hei, har kjøpt inn anlegg bil men skjønner ikke helt hvordan jeg skal koble det opp

Jeg har:
    2x Sony XS-F6935 (Sony XS-F6935 - Bilstereo.no - 6x9" høyttalere)
    1x JBL GT5-2402BR (JBL GT5-2402BR Dobbel basskasse - Bilstereo.no - Subwoofer i kabinett)
    1x Kenwood KAC-8152D (Kenwood KAC-8152D Amp: Mono - Car Amplifiers at Onlinecarstereo.com)

Siden det er to høyttaler outputs skjønner jeg ikke helt hvor bassen skal kobles til. Skulle helst ha koblet opp annlegget idag så all rask hjelp mottas med takk =)

Hilsen BilstereoAmatør

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken spiller har du i bilen, og har denne pre-out?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Blaupunkt London MP48 (Blaupunkt London MP48 CD receiver at Crutchfield.com).

Vet ikke helt hva pre-out er, men linken til specs ligger der

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BerteL
    Har en Blaupunkt London MP48 (Blaupunkt London MP48 CD receiver at Crutchfield.com).

Den har 5-ch pre-out.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Det står den har 5-ch pre-out.
    Men du trenger vel strengt tatt en forsterker for å drive den store kassa der?
    Hadde du tenkt å drive alt med cdspilleren? :P
    Har jo Kenwood KAC-8152D som forsterker. Men alt i førsteport kjøpte jeg brukt, så jeg antok at det passer sammen :P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne guiden, kan kanskje være til hjelp.
    Bass Brothers AS

Ellers så er det jo bare å spør om ting du lurer på.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo Kenwood KAC-8152D som forsterker. Men alt i førsteport kjøpte jeg brukt, så jeg antok at det passer sammen :P
    Ja jeg så det. Fikk ikke med meg det, beklager! Da er utsikten litt flottere

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har kabler, så kan dette feks være et greit start-sett:
    Startsett, kabel High End - Biltema

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der står det at denne har pre-out for sub.
    Jeg har lagt ved et bilde av (det som jeg regner med er) baksiden av spilleren din, du skal koble signalkabelen som skal gå til forsterkeren, i den pluggen nede til venstre i bildet. I forsterker-enden kan du bruke en slik.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har kabler, så kan dette feks være et greit start-sett:
    Startsett, kabel High End - Biltema
    Godt tips, hvis man mangler "alt" av kabler 8)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare tipse nok en gang om at du leser nøye på den guiden. Den så for øvrig veldig grei ut.
    Hvis du aldri har koblet før, så er det et par tips å triks mtp. trekking av kabler, hvor kablene bør gå (hver for seg) og hvor du skal koble remote, strøm, jord (+/-).. Ellers så må du strekke ht'er kabel fra cdspilleren, slik du får koblet opp 6x9"ene. - Går utifra de skal bakerst i ei hattehylle?

Er det en russebil kanskje? siden du har det litt travelt, og disse turtelduene sleppes vel løs snart..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte et kabelsett som inneholder alle kabler jeg trenger takk for guiden hustlin =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare tipse nok en gang om at du leser nøye på den guiden. Den så for øvrig veldig grei ut.
    Hvis du aldri har koblet før, så er det et par tips å triks mtp. trekking av kabler, hvor kablene bør gå (hver for seg) og hvor du skal koble remote, strøm, jord (+/-).. Ellers så må du strekke ht'er kabel fra cdspilleren, slik du får koblet opp 6x9"ene. - Går utifra de skal bakerst i ei hattehylle?

Er det en russebil kanskje? siden du har det litt travelt, og disse turtelduene sleppes vel løs snart?
    Trodde at jeg skulle koble ht'er kabler til forsterkeren? parallelkoble høyttalerne og bruke en output på det, mens jeg bruker den andre outputen på basskassen? Eller er det bare jeg som misforstår? det er jo bare en utgang på den dobbel basskassen.

Stemmer at det er en russebil =) de andre folka skulle egentlig begynne på koblinga igår (da måtte jeg begynne på russebuksa :P), men de hadde vist gitt opp :S utsetter alt til siste liten vet du :P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde at jeg skulle koble ht'er kabler til forsterkeren? parallelkoble høyttalerne og bruke en output på det, mens jeg bruker den andre outputen på basskassen? Eller er det bare jeg som misforstår? det er jo bare en utgang på den dobbel basskassen.

Stemmer at det er en russebil =) de andre folka skulle egentlig begynne på koblinga igår (da måtte jeg begynne på russebuksa :P), men de hadde vist gitt opp :S utsetter alt til siste liten vet du :P
    Joda det vil gå det og. Men det blir ikke helt optimalt. Du får ikke brukt maks effekt til subene, som sikkert trenger alt de kan få. Du vil også få enten venstre eller høyre lyd på diskant/mid. Men mulig det ikke er så nøye for dere... Frekvensområdet til blokka er også oppgitt veldig lavt som du ser.

Du vil med andre ord ikke få stereo, skal du ha høyttalerene feks fremme venstre og høyre, så duger ikke monoblokka.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det vil gå det og. Men det blir ikke helt optimalt. Du får ikke brukt maks effekt til subene, som sikkert trenger alt de kan få. Du vil også få enten venstre eller høyre lyd på diskant/mid. Men mulig det ikke er så nøye for dere... Frekvensområdet til blokka er også oppgitt veldig lavt som du ser.
    Hvordan ville du ha koblet opp subben da? sånn ledningsmessig.

En annen ting, på den guiden står det jo at vi skal koble strømkabel fra batteri til cd spiller, men det er vel koblet slik fra før? Siden det stod en cd spiller der fra før. Så vi trenger bare å koble signalkabel fra cd spiller til forsterker, også strømkabel fra forsterker til batteri?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting, på den guiden står det jo at vi skal koble strømkabel fra batteri til cd spiller, men det er vel koblet slik fra før? Siden det stod en cd spiller der fra før. Så vi trenger bare å koble signalkabel fra cd spiller til forsterker, også strømkabel fra forsterker til batteri?
    Edit; fra batteriet til cd spiller, nei det trenger du jo ikke. Det du må ha er Remote,fra forsterker til cdspiller. strøm fra Batteriet til forsterker. og fra forsterker til Kassoriet (jord)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit; fra batteriet til cd spiller, nei det trenger du jo ikke. Det du må ha er Remote,fra forsterker til cdspiller. strøm fra Batteriet til forsterker. og fra forsterker til Kassoriet (jord)
    Ok. så fra + på batteriet til battery terminal på forsterker, så fra ground terminal på forsterker til jording?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville koblet fra sub-out til innganene på monoblokka (med et forgreningsledd slik som linket over) og koblet til +/- fra subkassen til monoblokka på sine respektive plasser.

Så hadde jeg koblet 6x9"-ene til cdspilleren..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. så fra + på batteriet til battery terminal på forsterker, så fra ground terminal på forsterker til jording?
    Ja. Så må du huske sikringen som skal stå max 30cm fra batteriet.

Og Remote som skal gå fra Forsterker til cdspiller (denne kabelen pleier å henge imellom RCA kabelen).
    Denne kabelen gir signaler mellom forsterker og cdspiller, Skrur av/på forsterkeren når du skrur av/på cdspilleren, slik forsterkeren ikke tømmer batteriet når bilen står parkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville koblet fra sub-out til innganene på monoblokka (med et forgreningsledd slik som linket over) og koblet til +/- fra subkassen til monoblokka på sine respektive plasser.

Så hadde jeg koblet 6"9'ene til cdspilleren..
    Hva mener du med forgreiningsledd? finner ikke linken. Takk for at du holder ut med alle spørsmålene mine

Skal ut å se i bilen i friminuttet

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •