Hjelp til kobling av anlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen problem!

Her;
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    I forsterker-enden kan du bruke en slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ute å så i bilen nå, og vi har visst 4 høyttalere i bilen fra før av. Ikke like gode som de vi har kjøpt da. Er det noen mulighet for å få med disse i formelen? :P

Sånn som vi ser det så har vi to muligheter:
    - Beholde de høyttalerne som er koblet i cd spilleren nå og koble både subben og 6"9ene til forsterkeren.
    - Bytte ut to av de gamle høyttalerne med 6"9ene og bare ha subben alene på forsterkeren.

Det jeg lurer på er, vil forsterken dra subben mye dårligere hvis vi hiver på 6"9ene også?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BerteL
    var ute å så i bilen nå, og vi har visst 4 høyttalere i bilen fra før av. Ikke like gode som de vi har kjøpt da. Er det noen mulighet for å få med disse i formelen? :P

Sånn som vi ser det så har vi to muligheter:
    - Beholde de høyttalerne som er koblet i cd spilleren nå og koble både subben og 6"9ene til forsterkeren.
    - Bytte ut to av de gamle høyttalerne med 6"9ene og bare ha subben alene på forsterkeren.

Det jeg lurer på er, vil forsterken dra subben mye dårligere hvis vi hiver på 6"9ene også?
    Tingen er jo at monoblokka har bare 1 kanal, derav mono.
    Så du kan kun kjøre subene med blokka.
    Hvis det går, å kjøre høyttaler på inngang L og sub på inngang R, så vil det bli betraktelig mye dårligere, på begge deler. Tillegg til at det blir feil med venstre og høyre.

Siden du har så mange høyttalere fra før av og 2 nye, så hadde jeg kjøpt meg en 4 kanals forsterker på cals ohlson til 800,-

Så slik jeg ser det så kjører du uansett subene alene på monoblokka.
    og resten av høyttalerene på cdspilleren, eventuelt en ny 4 kanals forsterker som nevnt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Tingen er jo at monoblokka har bare 1 kanal, derav mono.
    Så du kan kun kjøre subene med blokka.
    Hvis det går, å kjøre høyttaler på inngang L og sub på inngang R, så vil det bli betraktelig mye dårligere, på begge deler. Tillegg til at det blir feil med venstre og høyre.

Siden du har så mange høyttalere fra før av og 2 nye, så hadde jeg kjøpt meg en 4 kanals forsterker på cals ohlson til 800,-

Så slik jeg ser det så kjører du uansett subene alene på monoblokka.
    og resten av høyttalerene på cdspilleren, eventuelt en ny 4 kanals forsterker som nevnt.
    Ok =)

En siste ting :P Når vi kobler subben til forsterkeren, skal vi koble til både L og R? Eller trenger vi bare å koble til en av dem? Det er jo bare en utgang fra subkassen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok =)

En siste ting :P Når vi kobler subben til forsterkeren, skal vi koble til både L og R? Eller trenger vi bare å koble til en av dem? Det er jo bare en utgang fra subkassen.
    Det skal være en høyttaler terminal med L/R (+/-) på subkassen. Fra terminalen på kassen til forsterkeren skal du koble til både + og -
    (Subene er koblet sammen inni kassen)

Så;
    Du trekker en høyttaler kabel fra +/- på subkassen til +/- på forsterkeren. og så RCA kabelen fra CDspillerens pre/sub-out til forsterkeren's L og R input (med et forgreningsledd i forsterker-enden, slik du får signal til både L og R)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordnet det seg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Ordnet det seg ?
    Ja har koblet alt opp og det spiller bra, men det er ett problem. Bassen vil ikke dundre hele tiden når vi spiller, den dunker skikkelig i kanskje 10-20 sekund så slutter den å dunke, slik går det av og på hele tiden. Lurer på om det enten er forsterkeren som ikke klarer å drive den skikkelig eller at den ikke får nok strøm? Drit å spille høy musikk med bass som dunker av og på hvert 10 sekund.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har koblet alt opp og det spiller bra, men det er ett problem. Bassen vil ikke dundre hele tiden når vi spiller, den dunker skikkelig i kanskje 10-20 sekund så slutter den å dunke, slik går det av og på hele tiden. Lurer på om det enten er forsterkeren som ikke klarer å drive den skikkelig eller at den ikke får nok strøm? Drit å spille høy musikk med bass som dunker av og på hvert 10 sekund.
    Du kan jo prøve å stille ned på Gain, slik den ikke drar på så mye... Hva skjer da? om det går bra da. Så er svaret der

Utover det så har du disse stikkordene:
    - Remote skikkelig koblet i
    - +/- rett / kortslutning..
    - Prøv annet/bedre batteri
    - som sagt, Gain.. (/forsterker)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine