skal støpe kicker panel, hva er viktig for lyden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skal støpe kicker panel, hva er viktig for lyden?

Prinsippene for basslyd er grei, men hva med mellomtone? Skal lage kicker-panel til bilen min nå. Har et audio system hx 130 sq fronsett med diskant og mellomtone. Grunnet at dette er en veteranbil og jeg vil ha diskret anlegg skal begge disse i panelet. Ikke den beste løsningen lydmessig, men la gå.. Er det best å lage et lukket rom som mellomtonen sitter i? I såfall hvor stort bør det være?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av endred
    Prinsippene for basslyd er grei, men hva med mellomtone? Skal lage kicker-panel til bilen min nå. Har et audio system hx 130 sq fronsett med diskant og mellomtone. Grunnet at dette er en veteranbil og jeg vil ha diskret anlegg skal begge disse i panelet. Ikke den beste løsningen lydmessig, men la gå.. Er det best å lage et lukket rom som mellomtonen sitter i? I såfall hvor stort bør det være?
    Beste løsning er jo alle høytalere fra samme pungt. Men det går jo ikkje.
    Det var jo populert tidlegere med kickpanel nede med føttene før. Da vinklet på skrå oppover mot ca mitten av bilen..ca, for må prøves frem til lyden du vil ha.
    Du steler jo seff plassen til venstrefoten ved å ha dei der. Viktig er jo og å dempe dei inni.
    I dørene bør en dempe døren.

Oppe i frontruten er jo kanskje enda bedre. Nest beste anlegget eg har hørt satt alle der. Krever jo litt saging og jobb vis det skal se pent ut etterpå.
    Kan du lage lukkede rom til hvert element er jo det best. Må utregnes på dataene fra elementet, kanskje dei du kjøpte dei av kan det? Vis ikkje send en mail til produsenten. Dei svarer vis det er seriøst nok firma.
    Du kan jo vis du monterer dei oppe tenke på B&W tankegang, lange kremmerhus kasser. Dei sier jo at ved å la kassen til et element uansett størrelse, se ut som et kremmerhus, lengst mulig, vil gje mindre resonanser og dermed spiller det bedre.
    Planlegging er kanskje 70% av jobben..så tenk nøye gjennom, før du skjerer løs på bilen.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill!
    Hovedpoenget er at jeg ikke vil skjære i bilen overhodet, derfor må "alle" høytalerene stå i kicker panelet.. Kan ikke ødelegge en så fin veteran pga. anlegg8)

Men du kommer med endel tips som jeg skal ta med meg videre, første punkt er å sende en mail til høytalerprodusenten!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av endred
    Takk for innspill!
    Hovedpoenget er at jeg ikke vil skjære i bilen overhodet, derfor må "alle" høytalerene stå i kicker panelet.. Kan ikke ødelegge en så fin veteran pga. anlegg8)

Men du kommer med endel tips som jeg skal ta med meg videre, første punkt er å sende en mail til høytalerprodusenten!
    Ja, du vil bruke dagens orginal plasser ja.. då kan du ivertfall prøve å få dempet dei innvendig så det blir mest mulig dødt der høytalerne sitter. Er det i dørene vil det vere en fordel også vis du får dempet plata i døra, men da med noe som tåler vann.
    Legg og opp egne strømledninger til hovedstrømmen både pluss og minus til anlegget, 4 eller 6 kvadrat. Så slipper du blinking på selve anlegget, og det får mer stabil strøm.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •