Prosjekt Billig lyd i Corsa B! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 93
    Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Det er akkurat det samme. Selv bruker jeg alltid kabelen med skrift på som minus for da husker jeg alltid hva jeg har koblet hvor.
    okai! var det jeg tenkte! :-D

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er strømkabel strekt opp.. og angående Signal kabel fikk jeg med på kjøpet en MDS platina 3m signal når jeg kjøpte monoblokka. så blir litt kvalitet der.

har også en litt annen kul "nyhet" da jeg har venner i USA som skal til norge i Mai. så tar han med seg en slik Sony CDX-GT640UI - Bilradiospesialisten - CD-spiller til en svæært fin pris 8) så den sony'en jeg fikk billig av en annen kamerat blir da bare middertidligt.

satte inn ht kabel i bass kassen også idag. så subben kan snart monteres i kassen sin. er det nødvendig med noe "fyll" i kassen?

mvh Boyka.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut til at det er mye volum igjen i den kassen med elementet i, noe som er ganske vesentlig for avstemmingen av bassrefleksen.

Om du kikker på det vedlagte bildet, ser du kassen RF selv anbefaler på sine sider.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men før du gjør noe som helst videre må du ha deg en større kasse, bygg deg en portet kasse på ca 70l, få experthjelp til å regne ut portstørrelse og lengde, du kanfå måla fra min kasse om du trenger, har bygd sikkert 20 forsjellige kasser til samme element men med dobbel 2ohm spole, og den jeg har nå målte høyest db, 144,3db ved 38hz i en crx men en rf 1500w monoblokk (målt 1614w i 1 ohm)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. er klar over dette med kassen!
    er for og si det sånn ett forsøk bare. den er på 47 liter vis det har noe og si.

skal kjøpe inn matriale til og bygge egen. men bagasjerommet på en corsa.. ja det kan vist kalles ett bagasjerom er ikke så stort .
    men kommer tilbake til bygging av ny kasse vis det viser seg og vare total feil!

mvh Boyka

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    men før du gjør noe som helst videre må du ha deg en større kasse, bygg deg en portet kasse på ca 70l, få experthjelp til å regne ut portstørrelse og lengde, du kanfå måla fra min kasse om du trenger, har bygd sikkert 20 forsjellige kasser til samme element men med dobbel 2ohm spole, og den jeg har nå målte høyest db, 144,3db ved 38hz i en crx men en rf 1500w monoblokk (målt 1614w i 1 ohm)
    imponerende tall ! :-D men 70 L er sikkert mer en bagasjerommet er vertfall svært nerme. men du kan godt sende meg måla på kassen din. så skal jeg måle og se om det går! :-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    hmm. er klar over dette med kassen!
    er for og si det sånn ett forsøk bare. den er på 47 liter vis det har noe og si.

skal kjøpe inn matriale til og bygge egen. men bagasjerommet på en corsa.. ja det kan vist kalles ett bagasjerom er ikke så stort .
    men kommer tilbake til bygging av ny kasse vis det viser seg og vare total feil!

mvh Boyka
    oioioi, 47 liter ja, hmm, det åpner seg nok en ny verden men lit mere kassevolum ja sats på 70l portet, element rett bakover med en port på hver side av elementet (på samme vegg som elementet) da blir det guff i den jeg har en enormt bra respons ned til under 20hz

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    imponerende tall ! :-D men 70 L er sikkert mer en bagasjerommet er vertfall svært nerme. men du kan godt sende meg måla på kassen din. så skal jeg måle og se om det går! :-D
    skal ta ytre mål av den i morgen å sende til deg her, kassa er bygd i dobbel 24mm mdf, 70 l er ikke så stort som du tror, tro meg en crx er pitteliten baki hvor i landet bor du? du kunne jo ha testet kassa mi vist ikke det er for langt

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oioioi, 47 liter ja, hmm, det åpner seg nok en ny verden men lit mere kassevolum ja sats på 70l portet, element rett bakover med en port på hver side av elementet (på samme vegg som elementet) da blir det guff i den jeg har en enormt bra respons ned til under 20hz
    hehe! tenkte bare og få igang dette raskest mulig. så såg jeg kassen var satt ned fra 795.- til 499.- og da slo jeg til (slapp frakt da jeg bodde 30 min ifra)

har du noen mål ? eller kan jeg følgde de målene som sto på bildet som ble postet over?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ta ytre mål av den i morgen å sende til deg her, kassa er bygd i dobbel 24mm mdf, 70 l er ikke så stort som du tror, tro meg en crx er pitteliten baki hvor i landet bor du? du kunne jo ha testet kassa mi vist ikke det er for langt
    hehe. nei stemmer en crx er små biler det også!
    jeg bor på stord. vestlandet

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stord ja, grimstad her, så er jo et lite stykke da men sender deg mål i morgen så tar det derfra er forresten jonny foss fra boomcar som har hjulpet meg med bygg av kasse, vist du vet hvem det er, teamet hans har vunnet en del kan man si

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stord ja, grimstad her, så er jo et lite stykke da men sender deg mål i morgen så tar det derfra er forresten jonny foss fra boomcar som har hjulpet meg med bygg av kasse, vist du vet hvem det er, teamet hans har vunnet en del kan man si
    ah. det er en smule langt unna! har btw kompiser i grimstad !

vet desverre ikke hvem det er. er ikke så hekta på bil stereo, er mest for og ha noe og gjøre på om dagene. alt for mye fri :-D
    men flottings med mål! har jeg noe og gå ut ifra! får bare håpe det funker like bra i corsa som i Crx. tatt i betrakning har du noe kraftigere amp også . men shit au!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ellers trenger jeg råd angåande 5.25" element til dørene!

må si DLS ser meget intresanne ut. Det gjør også Focal og Ground Zero i samme prisklasse (1000.- ca ) men DLS har dette :

DLS 425 - Bass Brothers AS Er det mye bedre en det til 995.- på samme side? dette har et eget filter noe det til 995 ikke har. er det verdt prisen ?

var dette : DLS 225 - Bass Brothers AS jeg tenkte på til de late der ute :-D

ellers er alle forslag velkommne! (pris 1500.- max)

mvh Boyka

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok tittet lit på finn.no og €€ BILSTEREOFORUMET €€ - Powered by vBulletin for å se om du kan finne noe pent brukt til en rimeligere penge der, både på frontsett og forsterker.

Sistnevnte er det også ganske mye info man kan lese seg fram til, sikkert noen som har lik bil som deg der, kanskje også med en prosjekttråd.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Jeg ville nok tittet lit på finn.no og €€ BILSTEREOFORUMET €€ - Powered by vBulletin for å se om du kan finne noe pent brukt til en rimeligere penge der, både på frontsett og forsterker.

Sistnevnte er det også ganske mye info man kan lese seg fram til, sikkert noen som har lik bil som deg der, kanskje også med en prosjekttråd.
    takker for link til forumet! ska lese og se om jeg finner noe der!

finn har jeg kikket en del på. får søke litt mer !

mvh Boyka

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg nå sitter og er på jakt etter 5.25" elementer til dørene og finner overaskende lite i min prisklasse om desse på forum rundt!

MEN. jeg kom jo på en genial idè. han som kommer med cd spilleren min ifra usa kan jo ta med seg høytalere også. skal vertfall spørre. og vis det går så blir det følgende :

Polk MM691 6x9" bak i "hyllen"
    Polk Audio MM691 - Bilradiospesialisten - 6x9" høyttalere

og Polk MM521 5.25" fremme!
    Polk Audio MM521 - Bilradiospesialisten - Fulltone-høyttalere

det fine er at det kommer innen for budsjettet mitt også! (1500.-) + 500 så har jeg bakhøytalerne også!

Er dette verdt pengene iforhold til andre merker? eller er dette "løp og kjøp" til prisen ?

(linker til bilradio.. pga infomasjon etc.)

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp komponentsett (frontsett med separate diskanter).. Mye bedre lyd enn i coax-setta.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Kjøp komponentsett (frontsett med separate diskanter).. Mye bedre lyd enn i coax-setta.
    har vurdert det. men blir det ikke noe mer jobb og filter + nye ledninger i døra?

har nå redigert første post!

Edit : Det ser ut til at det blir komponentsett afterall! fant en side i amrika som hadde tilbud på settet og jeg sparte hele 120 DOLLAR på komponentsettet og MM691 6x9" fra Polk ! nå må det bli lyd '

Polk Audio MM5251 - Marine Speakers - Sonic Electronix

mvh Boyka

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten status oppdatering!

Da er høytalerne (Polk Audio MM691 og Polk Audio MM5251 komponent sett ) kjøpt og er på vei til min venn i USA. Dette blir pakket i en pakke sammen med cd spilleren (Sony GT640UI) og sendt til norge med fly

Monoblokka og MDS Platina kabelen ankommer imorgen tidlig.

Men det er dette med batteri, er det nødvendig med 2 stk batteri og en kondensator? eller er det nok med standar batteri + 1.5F kondensator? :-?

(har et batteri liggende i garasjen etter båten som er solgt)

mvh Boyka

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i kondensator og gå for skikkelig kabling + nok strømleveranse fra dynamo/batteri...

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •