Liten, aktiv sub under forsetet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten, aktiv sub under forsetet

Hei,
    Jeg er helt grønn på dette med bilstereo og håper derfor noen av dere kan hjelpe meg litt...
    Jeg har en Mazda 626 98-mod med orginalhøytalere. Mao. ikke noe anlegg å skryte av, men det er kanskje greit minus.
    Det jeg savner er vel litt trykk/bass. Ønsker imidlertid ikke å fylle bagasjerom eller baksete med subkasser, men bar et lite løft i de nedre frekvenser slik at lyden kan bli noe mer fyldig og behagelig.

Har sett at det finnes noen relativt flate subber som er beregnet til å legge/feste under forsetet. Vil disse gi meg det lile løftet jeg er ute etter?

Har en Pioneer spiller med Linje utgang og mulighet for å stille subvolum så den biten er vel grei å få koblet.
    Men hvor tar jeg strømmen fra og hvordan gjør jeg det. Er det ved å dele strømledningene til spilleren med sukkerbit og strekke ledning?

Hvordan festes disse subene? Er det i setet, i gulvet eller skal de bare ligge der uten feste?

Og sist men ikke minst: har noen en rimelig modell å anbefale. Ser at Biltema og Bilextra har en til 1000-lappen? Holder det eller bør jeg gå for noe mer anerkjent? De er dyrere og egentlig mer enn jeg hadde tenkt å legge i dette, men hvis Biltema/Bilextrautgavene er alldeles meningsløse så får jeg vurdere å gå opp i pris....
    F.eks denne:
    Blaupunkt THB-200A - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer

eller denne:
    FOCAL BUS20 kit BombA under seat - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Hei,
    Jeg er helt grønn på dette med bilstereo og håper derfor noen av dere kan hjelpe meg litt...
    Jeg har en Mazda 626 98-mod med orginalhøytalere. Mao. ikke noe anlegg å skryte av, men det er kanskje greit minus.
    Det jeg savner er vel litt trykk/bass. Ønsker imidlertid ikke å fylle bagasjerom eller baksete med subkasser, men bar et lite løft i de nedre frekvenser slik at lyden kan bli noe mer fyldig og behagelig.

Har sett at det finnes noen relativt flate subber som er beregnet til å legge/feste under forsetet. Vil disse gi meg det lile løftet jeg er ute etter?

Har en Pioneer spiller med Linje utgang og mulighet for å stille subvolum så den biten er vel grei å få koblet.
    Men hvor tar jeg strømmen fra og hvordan gjør jeg det. Er det ved å dele strømledningene til spilleren med sukkerbit og strekke ledning?

Hvordan festes disse subene? Er det i setet, i gulvet eller skal de bare ligge der uten feste?

Og sist men ikke minst: har noen en rimelig modell å anbefale. Ser at Biltema og Bilextra har en til 1000-lappen? Holder det eller bør jeg gå for noe mer anerkjent? De er dyrere og egentlig mer enn jeg hadde tenkt å legge i dette, men hvis Biltema/Bilextrautgavene er alldeles meningsløse så får jeg vurdere å gå opp i pris....
    F.eks denne:
    Blaupunkt THB-200A - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer

eller denne:
    FOCAL BUS20 kit BombA under seat - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer
    Til ditt bruk så mener jeg du får mest igjen ved å kjøpe en aktiv sub. Da tar det minst plass og det blir færre kabler. mere info om den billigste fra Blaupunkt Blaupunkt: TH-Series Husk at den trenger jording siden det er innebygget forsterker.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt den Focal. Pioneer lager også slike, men de er sikkert dyrere.
    Man kan jo feste de som man vil egentlig, bare de sitter fast. Jeg lagde engang en passende størrelse treplate under teppet, da skrudde jeg forsterkeren fast til denne, med teppet imellom. Da ødelegger man ingenting, bortsett fra 4 små huller i teppet da.....men det spørs om treplaten vil vibrere ved bruk av sub, du kan jo prøve.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •