Kicker L7 Anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kicker L7 Anlegg

Hei!

har nå tenkt å kjøpe meg anlegg til russebilen. vurderer å kjøpe kicker 2*12" L7:

2x Kicker L7 i original kasse og Rockford Fostgate T30001bd -

skal også ha kondensator og lurer på hvor mange farad den bør være på? digital? hybrid?

holder det med 5 farad?

er det noen som har noen erfaringer med L7?

takker for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianFlaten
    Hei!

har nå tenkt å kjøpe meg anlegg til russebilen. vurderer å kjøpe kicker 2*12" L7:

2x Kicker L7 i original kasse og Rockford Fostgate T30001bd -

skal også ha kondensator og lurer på hvor mange farad den bør være på? digital? hybrid?

holder det med 5 farad?

er det noen som har noen erfaringer med L7?

takker for svar!
    Her får du i pose og sekk! I "gamle dager" sa man at det er nok med 1 farad per 1000watt. Tipper det holder med en eller to til den forsterkeren du tenker på. Minner ellers om at bilradiospesialisten har 20% på en del av sine RF-forsterkere nå. Lykke til med rått anlegg.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jeg spørre hvilket batteri du skal bruke?

de gangene jeg har bygd stereo har jeg alltid brukt større batteri istedenfor kondensator.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=xanakor]kan jeg spørre hvilket batteri du skal bruke?

de gangene jeg har bygd stereo har jeg alltid brukt større batteri istedenfor kondensator.

har et biltema batteri liggende (100ah). kjøpte det nytt i fjor. tror du jeg trenger et større ett?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dama har 2x 12" Kicker comp i bilen og må si at dette spiller temmelig godt! Kicker L7 er jo "oppgraderingen" til comp så kan vel bare si at DETTE kommer til å spille fletta av deg.. Drar vi på skikkelig på kicker comp´ene så river det i øra, så det er bare og kose seg

Kan egentlig si at bassen er ganske tight og fin også om du spiller av CD´er med bra kvalitet.. Kan bli litt boomy på mp3 derimot.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=StianFlaten]
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    kan jeg spørre hvilket batteri du skal bruke?

har et biltema batteri liggende (100ah). kjøpte det nytt i fjor. tror du jeg trenger et større ett?
    Om du skal kjøre på med ett extra batteri så trenger du ikke noe kondensator. da er det bare bortkasta penger

En kompis av meg har en forsterker som leverer 5kW, samt en Ground Zero Plutonium 15 som trenger å bli foret med 5000w rms.
    Det er overhode ikke noe tegn til mangel på strøm uans hvilket volum.
    Han kjører med ett Stinger batteri, samt det som står i motorrommet, usikker på specs til Stinger batteriet, men med 2 batterier skal det funke som bare rakkern

Ville vertfall prøvd å koblet opp ALT, før du gikk i innkjøp av noe kondiss!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HK_Xclio]

Om du skal kjøre på med ett extra batteri så trenger du ikke noe kondensator. da er det bare bortkasta penger

En kompis av meg har en forsterker som leverer 5kW, samt en Ground Zero Plutonium 15 som trenger å bli foret med 5000w rms.
    Det er overhode ikke noe tegn til mangel på strøm uans hvilket volum.
    Han kjører med ett Stinger batteri, samt det som står i motorrommet, usikker på specs til Stinger batteriet, men med 2 batterier skal det funke som bare rakkern

Ville vertfall prøvd å koblet opp ALT, før du gikk i innkjøp av noe kondiss!
    da prøver jeg å koble alt med to batterier, hvis det funker greit gidder jeg ikke å kjøpe kondensator

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=StianFlaten]
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio

da prøver jeg å koble alt med to batterier, hvis det funker greit gidder jeg ikke å kjøpe kondensator
    Er usikker på om hans batterier er seriekoblet eller paralelkoblet. Regner med di er serie koblett. du må bare prøve deg fremm på dette.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HK_Xclio]

Er usikker på om hans batterier er seriekoblet eller paralelkoblet. Regner med di er serie koblett. du må bare prøve deg fremm på dette.

de er parallell kobla.

jeg prøver meg bare fram, og hvis det ikke funker som det skal, skriver jeg bare problemene her, så kan sikkert noen hjelpe meg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •