Forsterker går i protect

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker går i protect

Hmm.. Har noen små problemer med stereoen.

Har lagt opp 50kvadrat strømkabel, signal, jording til spiller og remote for litt siden. Spilleren fungerer bare allers, men så fort jeg skrur på litt volum går forsterkeren i protect. Skjønner ikke helt hva det kan være.
    Trodde først det var dårlig jord, men har nå satt minusen på batteriet, så da skal det jo være mer enn bra nokk.

Hadde ikke sikringsholder selv, så måtte kjøpe en ny. Men da jeg bor langt ute på bygda har vi bare en bensinstasjon som har ymse deler. Så jeg har en slik sikringsholder med display og greier, men det har aldri lyst som jeg har sett.
    Vet ikke hvordan det fungerer jeg.
    Hadde bare 60A sikring som passet og. Det er vel gjerne litt lite?

Jeg har forøvrig ny spiller som ble montert opp i går. Det er den eneste nye komponenten. Alt det andre har fungert bra sammen i mine biler, samt et par av mine kompissers biler.
    Synes det er rart hvis det skal være sikringen da forsterkeren står på hvis jeg spiller på lavt volum, men så fort jeg skrur opp lyser den røde lampa på siden.

Så kan signalkablene ha noe med det å gjøre? Ene signalinngangen på forsterkeren er litt rassert da kassen ikke var godt nokk festet i den forrige bilen, slik at det ble endel rykk og napp i ledningene. Kan jo være det som er feilen da?

Jeg har koblet signalet der det sto SW. Regner med det står for subwoofer?

Jeg hører ikke at den spiller i det heletatt, uansett volum, men forsterkeren lyser grønt ved lave volum, og går over til rødt når jeg skrur opp litt, samtidig som at kupelyset dimmer litt med det samme.

Her er link til spilleren. Vet ikke om du/dere får noe ut av det jeg.
    DEH-P8100BT Bluetooth CD-radio med stemmegjenkjenning, to USB / iPod-innganger og 7-bånds GEQ - Pioneer Bilstereo - CD spiller

Noen som har peiling på hva som kan være feil?
    Forsterker er dynabel 4501, og subben er 12" Memphis mojo m3.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du målt etter spenningsfall kanskje ? Og ,hvorfor har du hentet jord helt fra batteriet fremme ? (Regner med det er det batteriet, med mindre du har et bak også)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke målt noe som helst jeg.

Har batteriet under baksetet, så er veldig lettvindt sånn sett.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det høres ut som du har kortslutning i høytalerkabler. Evt at den ene er litt flisete og kommer borti forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 poeng til Qrt!! Var dratt av ene ledningen på subben, så den lå å kortsluttet.

Da fungerer subben, så da er neste på lista komponentsett!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •