Opera Consonance Digitalbox 1.0

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opera Consonance Digitalbox 1.0

Hei, har akkrurat kjøpt meg en Opera Consonance Digitalbox 1.0: DAC16, som jeg benytter for å tråløst streame musikk fra PC til en Opera Consonance A100 L integrert forsterker og videre til Tannoy Eyris II høytalere. Det funker slik at PC'n kommuniserer via en USB-dongle (eller hva det kalles) og videre trådløst til en digitalboks (som Opera kaller det) som skal ha en ganske bra DAC innebygd. Videre fra boksen via analoge utganger til forsterker. Det låter knallbra (til prisen å være) til streaming av musikk fra Spotify og enda bedre med lossles-filer lagret på harddisk. Så vidt jeg forstår kobles lydkortet på PC'n ut, og USB-dingsen overtar.

Jeg tror jeg har funnet et bra system for meg som kun bruker PC som lydkilde. Jeg streamer alt fra internettradio, filer på harddisk, Spotify, ITunes og alt det andre.

Noen andre som har erfaring med denne boksen eller tilsvarende system?

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du kjøpt denne? Pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrjens
    Hvor har du kjøpt denne? Pris?
    HIFI-guiden. Pris er jeg usikker på, da jeg har kjøpt ei pakke med litt forskjellig. Du får høre med Arild der nede.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomerikholmlund
    Hei, har akkrurat kjøpt meg en Opera Consonance Digitalbox 1.0: DAC16, som jeg benytter for å tråløst streame musikk fra PC til en Opera Consonance A100 L integrert forsterker og videre til Tannoy Eyris II høytalere. Det funker slik at PC'n kommuniserer via en USB-dongle (eller hva det kalles) og videre trådløst til en digitalboks (som Opera kaller det) som skal ha en ganske bra DAC innebygd. Videre fra boksen via analoge utganger til forsterker. Det låter knallbra (til prisen å være) til streaming av musikk fra Spotify og enda bedre med lossles-filer lagret på harddisk. Så vidt jeg forstår kobles lydkortet på PC'n ut, og USB-dingsen overtar.

Jeg tror jeg har funnet et bra system for meg som kun bruker PC som lydkilde. Jeg streamer alt fra internettradio, filer på harddisk, Spotify, ITunes og alt det andre.

Noen andre som har erfaring med denne boksen eller tilsvarende system?
    Hmmmm...javel. Da var det ikke mange som var interessert i dette temaet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •