Forsvinner samlerne? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 88 av 88
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Ja, la oss stoppe engasjerte deltakere i en diskusjon ved å spikke fliser.
    Virker som du kun er ute etter å kverulere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    Virker som du kun er ute etter å kverulere. I rest my case!
    Det var snakk om alder her tidligere, jeg vet ikke om jeg skal si høyt hvor gammel jeg fikk inntrykk av at du er nå...
    Hvis du ikke liker veien diskusjonen tar så er det bare å melde seg ut av tråden kamerat, det er ikke tvang dette her.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel denne tråden blitt litt off topic...

Spørsmålet var vel om digitale medier vil "utrydde" samlerne..

..og jeg for min del tror ikke det. ..Men, - om så fall.. hva så??

Hvorfor har cd/dvd/bd formatet blitt skapt??
    Er det fordi vi ønsket oss noe som fremmet bedre lyd? Eller er det rett og slett fordi de er fysisk mindre å samle på??

Skulle vi nå prøve å stoppe utviklingen av det digitale formatet, for å hindre et evt. frafall av samlere?

Har vi nå mindre følelser for selve musikken når vi vet at lyden kommer fra en harddisk og ikke en dings som vi fysisk kan ta på?

Et tilnærmet spørsmål vil være: Leser du avisa på nett eller i papirutgaven?

Det er jo fristende å spørre.. Er samlere av gammel "lydemballasje " viktige for samfunnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Nå har vel denne tråden blitt litt off topic...

Spørsmålet var vel om digitale medier vil "utrydde" samlerne..

..og jeg for min del tror ikke det. ..Men, - om så fall.. hva så??

Er det fordi vi ønsket oss noe som fremmet bedre lyd? Eller er det rett og slett fordi de er fysisk mindre å samle på??

Skulle vi nå prøve å stoppe utviklingen av det digitale formatet, for å hindre et evt. frafall av samlere?

Har vi nå mindre følelser for selve musikken når vi vet at lyden kommer fra en harddisk og ikke en dings som vi fysisk kan ta på?

Det er jo fristende å spørre.. Er samlere av gammel "lydemballasje " viktige for samfunnet.
    Veldig godt sagt .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette har ingenting med hva som er bra for samfunnet. Om noen samler på vinyl eller ikke berører hverken meg eller deg.

Jeg leser nettaviser når jeg er hjemme, papirutgaven på jobben. Det står ofte mye i papirutgaven som ikke står i nettutgaven.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å samle musikk på harddisk,uavhengig av hvor god lydkvalitet den måtte ha,og se coveret på 50 tommeren,gir meg like lite som fake-peisbål på tv`n!
    Musikk SKAL ta plass,og den SKAL ha en fysisk form.Foretrekker vinyl,men CD,DVD går forsåvidt greit det også. Om vi ofrer sjarmen for funksjonalitet for enhver pris,så orker ikke folk å høre på musikk til slutt.

Harddisk er til bil,gå,løpebruk,og til å finne ut om varen skal kjøpes i et fysisk format etter prøvehøringen.That`s it!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skulle vi nå prøve å stoppe utviklingen av det digitale formatet,
    BD formatet kom fordi man ville ha noe bedre ja, samt at produsenten ville tjene penger på noe nytt (Men det er en annen sak).

Problemet med HD over nett er at det overhode ikke er noen forbedring. Det er ikke engang i nærheten av BD. De bruker faktisk også mindre båndbredde enn det DVD normalt har.

HD er ikke kun oppløsning. Når man får HD film fra nettet i stereo samt båndbredde på 1.5 til 3.5 Mbps, så kan de ikke sammenlignes med BD som normalt bruker 20-30 Mbps. Den gangen det blir mulig via internett for alle, så sitter vi med 8K format på ett fysisk media.

Why HD movie downloads are a big lie | George Ou | ZDNet.com

Å få kjøpt musikk med bedre oppløsning enn CD er ikke noe problem. Men ingen tilbyr det (Foruten noen små sære utgivelser). Man vil ikke få CD kvalitet engang før de større massene krever det, og de greier seg godt nok med det som er i dag.

Folk skriker også om hvorfor kjøpe CD når du kan høre det gratis på Spotify. Enkelt og greit. Jeg får ikke brukt Spotify når jeg jobber. Jobben min er ikke foran en PC. Jobben min er å bygge slik at folk kan sitte på ræva foran en PC å jobbe.

Den eneste muligheten er iTunes, og det funker bra nok (ha iPod, men kjøper kun ting jeg ikke får på CD fra iTunes store.).

Spotify kan man vel allerede bruke via mobiltelefon. Men ingen mobiltelefon kan spille musikk streamet fra nettet, samt utføre diverse samtale, og ikke gå tom for batteri i løpet av en 10-11 timers dag (8 timer + frem og tilbake til jobb). Telefonen jeg har i dag, som har ett meget bra batteri, er halvveis tomt kun etter normalt telefonbruk. Skulle jeg brukt musikk samtidig så hadde den vært tom til lunsj.

Nei, jeg lar heller ikke telefonen ligger ute til lading der jeg jobber. Når våre kjære polske/litauske venner osv stjeler trappen, og kun teiper over merkingene våre, og bruker "deres egne" trapper rett ved siden av oss. Så vil det fort blir store utgifter til telefoner.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt overrasket for ett par år siden, søskenbarna mine som snart har nådd konfirmasjonsalderen ville ha det gamle cd-stativet jeg hadde liggende for de hadde så mange cd'er nå. de har funnet ut hvor mye bedre lyd det er av en cd enn av en mp3 fil, så nå kjøper og samler de cd'er som bare fy

så kanskje det er håp for neste generasjon likevel?
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •