Hindre bassen i å gå opp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hindre bassen i å gå opp?

Junior har soverom rett over der tvn og stereoanlegget står og bassen høres bra opp ved filmtitting.
    Subben står i ett hjørne som da også for sikkerhetsskyld blir rett under senga hans.
    Vil det hjelpe og sette sub på en dempeplate eller noe lignende?
    Som gjør at ikke bassen forplanter seg så godt i vegger og tak?
    Har ikke mulighet til og plassere sub annerledes pga møblering osv.
    Prøvde en gang og ha den under hjørnebodert ved sofaen vi sitter i men da ble bassen altfor lettplassert hvis dere skjønner.Hørte så altfor godt hvor sub var og hvor bassen kom fra.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Junior har soverom rett over der tvn og stereoanlegget står og bassen høres bra opp ved filmtitting.
    Subben står i ett hjørne som da også for sikkerhetsskyld blir rett under senga hans.
    Vil det hjelpe og sette sub på en dempeplate eller noe lignende?
    Som gjør at ikke bassen forplanter seg så godt i vegger og tak?
    Har ikke mulighet til og plassere sub annerledes pga møblering osv.
    Prøvde en gang og ha den under hjørnebodert ved sofaen vi sitter i men da ble bassen altfor lettplassert hvis dere skjønner.Hørte så altfor godt hvor sub var og hvor bassen kom fra.
    Selv i studiokontrollrom som er fullt isolert med forskjellige ting, kan jeg fremdeles kjenne litt bevegelse i veggene på f.eks kick.. Og her snakker vi bare om noen lusne monitorer på noe å 6"..

Det vil nok definitivt dempe litt og fylle opp rommet med dempende materialer, løfte suben litt fra bakken slik at ikke fullt så mye går i gulv og vegger.. Men med rett volum og trøkk så blir det "bevegelse" i huset uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at jeg ikke får helt bort dette problemet nei, men litte grann hadde hjulpet mye.
    Så ett triks i tweaking tråden her med å legge ett slags skumrør under sub.
    Får prøve litt og gå opp og høre hvordan det blir.
    Hvis jeg feks hadde satt effektforsterkerne mine under subben?ville det ha hjulpet noe?
    Er ingen fare for blokkene for de skulle visstnok tåle 100kg uten at det ble noe deformasjoner noen plass.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at jeg ikke får helt bort dette problemet nei, men litte grann hadde hjulpet mye.
    Så ett triks i tweaking tråden her med å legge ett slags skumrør under sub.
    Får prøve litt og gå opp og høre hvordan det blir.
    Hvis jeg feks hadde satt effektforsterkerne mine under subben?ville det ha hjulpet noe?
    Er ingen fare for blokkene for de skulle visstnok tåle 100kg uten at det ble noe deformasjoner noen plass.
    Ville nok heller gått for noe mykt enn effektforsterkne.. De er jo som regel i metal osv. Det blir vel ikke "absobert" da, mer reflektert.. Slik at de vil gå i den og så i gulvet gjennom benene til effektforsterkeren (hvertfall det mitt hodet forteller meg :P)..

Sånn granittplate som noen bruker under sub og høyttalere? Eller noen spikes kan kanskje hjelpe? Eller en form for matte?

Du kan jo prøve å legge en dyne/tjukkt teppe under subben og se om det hjelper deg noe..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sant det, de er jo harde så det vil sikkert ikke hjelpe noe.
    Ja jeg skal se om jeg får prøvd med ei dyne eller pute og høre hvordan det blir da.

Newcomer Spagat sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det plagsomt mye bass opp dit poden ligger? Hadde det gått å ommøblere på rommet der han sover, dersom det er et hjørne bassen ikke høres så godt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida det er ikke plagsomt mye, men hadde vært morro og kunne dra på littegrann til ved filmtitting.
    Rommet hans er litt dumt utformet så det er egentlig ingen annen god plass og ha senga hans.
    Det har ikke vært noe problem så langt, er bare at det hadde vært artig og fått dempet det som komemr opp så man kunne dra på tilsvarende

Skal prøve med litt demping under sub, hvis ikke får juniorn få baby peltorer!:-D

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida det er ikke plagsomt mye, men hadde vært morro og kunne dra på littegrann til ved filmtitting.
    Rommet hans er litt dumt utformet så det er egentlig ingen annen god plass og ha senga hans.
    Det har ikke vært noe problem så langt, er bare at det hadde vært artig og fått dempet det som komemr opp så man kunne dra på tilsvarende

Skal prøve med litt demping under sub, hvis ikke får juniorn få baby peltorer!:-D
    Eller så funker det kanskje med noe teppe over gulvet? Eller noe stoff i taket? :P Alt demper jo litt ^^

Newcomer Spagat sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har dratt på med min SVS-sub fra unga var bittesmå. De har blitt vant til at det er litt lyd fra stua

Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyd som sprer seg via kabinettet til gulv og vegger, er mulig å gjøre noe med men lyden som treffer vegger og gulv og forplanter seg derfra, er fint lite å gjøre noe med

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av golfsko
    lyd som sprer seg via kabinettet til gulv og vegger, er mulig å gjøre noe med men lyden som treffer vegger og gulv og forplanter seg derfra, er fint lite å gjøre noe med
    Slik har jeg forstått det også. Er nok best å få isolert suben mest mulig fra gulvet, f.eks. med dempeputer.

Lykke til :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •