Gigawork Dak, noen som har denne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 73
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gigawork Dak, noen som har denne?

Har vurdert denne. Gigawork 24/192 Up-sampling DAC DA CONVERTER w/ USB kit - eBay (item 120474001273 end time Feb-23-10 10:08:39 PST)

Den kan fåes innebygd i en slik boks fra selger. (pris, ca.210USD)

Vedlegg 61052

Fant denne på et Australsk forum, og den fikk mye skryt der, noen her som har erfaringer med denne? Skal i hovedsak bruke denne til å spille musikk fra pc og inn på en Yamaha RX-V3900.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge som Gigawork seller, en med og en uten up sampling og usb.
    Den med uppsampling spiller overraskenede bra som orginal, begge blir bedre med noe oppgraderig av op amper og bytte av div kondiser.
    Til prisen, løp å kjøp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Har vurdert denne. Gigawork 24/192 Up-sampling DAC DA CONVERTER w/ USB kit - eBay (item 120474001273 end time Feb-23-10 10:08:39 PST)

Den kan fåes innebygd i en slik boks fra selger. (pris, ca.210USD)

Vedlegg 61052

Fant denne på et Australsk forum, og den fikk mye skryt der, noen her som har erfaringer med denne? Skal i hovedsak bruke denne til å spille musikk fra pc og inn på en Yamaha RX-V3900.
    Vet hvor man får kjøpt det kabinettet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Vet hvor man får kjøpt det kabinettet ?
    Jeg vet ikke annet en at det er noe som selger av GigaWork produktet ordner.
    Her er tekst fra selger.

Yes, we have a completed products call Lars audio DAC-1 and cost US$210 including free ship to Norway.
    It was base on our DAC kit and upgraded with 2 set of the OPA627 with free.

her er et bilde til.

Vedlegg 61113

Vet du hva "2 set of the OPA627" er for en oppgradering?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke annet en at det er noe som selger av GigaWork produktet ordner.
    Her er tekst fra selger.

Yes, we have a completed products call Lars audio DAC-1 and cost US$210 including free ship to Norway.
    It was base on our DAC kit and upgraded with 2 set of the OPA627 with free.

her er et bilde til.

Vedlegg 61113

Vet du hva "2 set of the OPA627" er for en oppgradering?

Fint kabinett. OPA627 er en opamp oppgradering han selger, jeg har også bestilt disse. Skal vist være bra, jeg har også bypasset de 2 siste kondensatorene rett før signal utgangene, noe som rensker opp lyden litt. Dette er en overraskende bra dac, selv om den ikke kan konkurere mot min tidligere dCS Delius dac til over 50 lapper. Men håper den kan nærme seg med div oppgraderinger.
    Jeg er ivertfall utrolig fornøyd og kan absolutt anbefale denne.
    Han har merket pakken jeg får med "gift" gave så jeg slipper moms også :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fin informasjon ang. denne dacen, jeg har ingen erfaring med dac så jeg leser det jeg finner på forumer. Har lest litt om Beresford TC-7520 også, og den virker det også som folk er veldig fornøyd med, og omtrent samme pris blir det hvis jeg kjøper med boks.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Fint kabinett. OPA627 er en opamp oppgradering han selger, jeg har også bestilt disse. Skal vist være bra, jeg har også bypasset de 2 siste kondensatorene rett før signal utgangene, noe som rensker opp lyden litt. Dette er en overraskende bra dac, selv om den ikke kan konkurere mot min tidligere dCS Delius dac til over 50 lapper. Men håper den kan nærme seg med div oppgraderinger.
    Jeg er ivertfall utrolig fornøyd og kan absolutt anbefale denne.
    Han har merket pakken jeg får med "gift" gave så jeg slipper moms også :-D
    Det er 2 sett med kondensatorer i denne DAC'en(i alle fall i min). Det ene settet står rett ut av DAC-chipen, det andre mellom low-pass filteret og utgangsbufferne. Så lenge du beholder original-konfigurasjonen med opamper vil du ha glede av å bypasse alle kondensatorene. Det står elektrolytter der fra før.

Jeg har byttet hele det analoge trinnet med en buffer uten gain og feedback (Nelson Pass, B1). Som test bestilte jeg 2 DAC'er, hvor den ene ble kjørt uten modifikasjoner og den andre ble oppgradert. Sammenligningen som ble gjort var:
    alternativ 1, Pioneer PD-S06 direkte
    alternativ 2, umodifisert DAC
    alternativ 3, modifisert DAC

Alternativ 2 var vesentlig bedre enn alternativ 1. Alternativ 3 var igjen vesentlig bedre enn alternativ 2. Forskjellene var IKKE små, og avstanden mellom alternativene 2 og 3 var mye større enn mellom alternativene 1 og 2.

Det jeg prøver å skrive er vel at DAC'en har et sinnsykt potensiale, især hvis du har mulighet til å modde litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut, selv om jeg ikke skjønner så mye av elekrtonikk
    Hvorfor er disse kondensatorene der hvis det blir bedere uten (Spør som en har vett til...)
    Er det vansklig å bypasse disse kondensatorene eller gjøre disse forandringene?

Så et bruker spørsmål.

Hvis jeg kobler denne DACen til pc via usb, så skal DACen automatisk få kontakt slik at ingen programware er nødvendig, betyr det også at DACen "bypasser" pc-ens lydkort, slik at kvaliteten på lydkortet i pc-en ikke lenger har noen betydning. Eller er jeg helt på jordet her.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bypass kondensator kobles i parallell med den eksisterende. Normalt setter man inn en kondensator med lavere verdi/kapasitans og høyere kvalitet. Dette gir normalt en opplevelse av de høyerer frekvensene. På denne DAC må de eventuelt loddes på undersiden av kretskortet. Du trenger en loddebolt/-stasjon med relativt smal spiss. Kondensatorene er nødvendig, i alle fall det første settet. Det andre settet gjør konstruksjonen mer robust mht varians i opamper og strømforsyning.

Skifte av op-amp gjøres ved å vippe ut de to som står der allerede, for deretter å presse inn de nye. Du trenger kun en liten flat skrutrekker, en nebbtang eller lignende for å få tak i op-ampene.

Når du kobler DAC'en til PC blir den installert som et ekstra lydkort. Mulig du trenger drivere til dette, muligens ikke. Når du velger å spille av lyd via DAC vil det eksisterende lydkortet i PC'en ikke være i bruk, og dermed ikke ha noen innvirkning på lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok det høres ikke vaskelig ut.
    Har fått tilbud på Gigawork med boks, og denne skal være oppgradert (DAC kit and upgraded with 2 set of the OPA627) er denne oppgraderingen bra?
    Jeg vet ikke om den har de nye R-trafoene, men det er vel en fordel å få med denne også, mulig det ikke er plass i boksen, men jeg får sende en mail å spørre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Gigawork DAC bestillt. Gleder meg til å teste :-D

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man ikke kjøper denne dac`en løs (uten boks) hva må loddes sammen og kobles for å bruke den?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av team_slegga
    hvis man ikke kjøper denne dac`en løs (uten boks) hva må loddes sammen og kobles for å bruke den?
    Hvis du kjøper den med boks så er den ferdig til bruk, bare å sette inn strøm kabel og signalkilder.

Hvis du kjøper den uten boks, så "tror" jeg du selv må koble til trafoen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitt å vurdere samme sjøl, komponentan e bra så e spent på lyden, si til når du har fått den

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv denne i bestilling..., + OpAmp oppgraderingen. Er interessert i kondensatoroppgraderingen yggdrasill snakker om... ... finnes det noen bilder og eventuellt specs på kondensatorene en bør bruke?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    Har selv denne i bestilling..., + OpAmp oppgraderingen. Er interessert i kondensatoroppgraderingen yggdrasill snakker om... ... finnes det noen bilder og eventuellt specs på kondensatorene en bør bruke?
    Denne har jeg blitt anbefalt, og den er nå på vei i posten:
    http://www.jensen-transformers.com/datashts/11p1.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får teste grundig før jeg konkluderer om jeg trenger å oppgradere, men ser ikke bort i fra at jeg også har lyst til å teste dette med kondensatoroppgradering, forutsatt at det er mulig å komme tilbake til standard oppsett hvis det blir feil. Må nok se noen bilder og ha en grundig forklaring før jeg begynner å lodde . Sitter å ser på VOICE nå, og lurer på hvordan lyden blir med denne DACen og analogt inn på tuner isteden for nå som jeg kjører digitalt HDMI, gleder meg til å teste.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    Denne har jeg blitt anbefalt, og den er nå på vei i posten:
    http://www.jensen-transformers.com/datashts/11p1.pdf
    ... og den gjør hva? ... og hvor er det lurt å bestille den?

Jeg får teste grundig før jeg konkluderer om jeg trenger å oppgradere, men ser ikke bort i fra at jeg også har lyst til å teste dette med kondensatoroppgradering, forutsatt at det er mulig å komme tilbake til standard oppsett hvis det blir feil. Må nok se noen bilder og ha en grundig forklaring før jeg begynner å lodde . Sitter å ser på VOICE nå, og lurer på hvordan lyden blir med denne DACen og analogt inn på tuner isteden for nå som jeg kjører digitalt HDMI, gleder meg til å teste.
    Kjenner jeg meg selv rett, klarer jeg ikke holde fingra unna loddebolten. ..., så skal eventuellt legge ut bilder og alt mulig fjas. Forrige gang jeg moddet noe for å legge ut på forum, satt jeg med speilrefleks og studioblitser, så bildene ble ganske bra... Kan prøve å gjenta det igjen, men det blir på DIY forumet selvsagt. Jeg lurer også på hvordan signalet fra vanlige TV-sendinger blir. Sikkert en liten oppgradering, men det er jo ikke akkurat "high-end" fra før....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    ... og den gjør hva? ... og hvor er det lurt å bestille den?
    Jeg har jo ikke hørt denne selv, og har heller ikke noe erfaring med å modde slike ting. Så jeg er vel ganske grønn når det kommer til DIY. Jeg har imidlertid fulgt med på noen tråder på diyaudio.com, samt at jeg har fått råd fra enkelte ytterliggående fundamentalistiske audiophile, fra XXHIGHEND.nl

En tråd som beskriver de aller fleste modder på denne utmerkede DAC, er denne:
    Experience with this DIY DAC ? - Page 21 - diyAudio

Tråden er på godt over 200 sider, så jeg linker direkte til side 20, der Franz Gysi forklarer denne modden, men med en annen transformer. Dette blir jo nærmere utdypet i sidene fremover, men det er jo heftige mengder med informasjon vi snakker om her. Uansett er det noe å lære for de aller fleste.

Det er sikkert en kjent tråd for mange her inne uansett.

Mine Jensener ble bestilt direkte fra deres hovedkontor i California, de har en Europeisk distributør i Italia, men mailen bouncet, så da fikk jeg bestille direkte.

Ha en fortsatt fin dag!

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •