Gigawork Dak, noen som har denne? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 73
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da fikk du din før meg, jeg betalte min den 5 feb, og der er da snart 3 uker siden sendte han en mail for å purre nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av team_slegga
    fikk min dac ferdig i kabinett i dag etter 12 dagers venting Må si det er er virkelig bra oppgradering jeg har gjort nå STORfornøyd
    Gratulerer. gleder meg til min kommer. Fikk du noen tracking nummer på pakken din fra selger?.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikkeno tracking. Fikk en mail fra ebay hvor det sto bla. annet; "Your item has been marked as shipped".

Mulig det er noen tollere på gardermoen som sitter å lytter litt før du får den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også en mail fra Pay Pal som det sto at penger var overført osv., så det er nok i orden. Regner med å få svar fra selger i løpet av dagen, så får vi se hva som skjer. Dumt hvis den er blitt borte i systemet.

Hvis det er tollerene på Gardemoen som sitter å lytter på den, så har de nok vanskelig for å gi den i fra seg tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Fikk også en mail fra Pay Pal som det sto at penger var overført osv., så det er nok i orden. Regner med å få svar fra selger i løpet av dagen, så får vi se hva som skjer. Dumt hvis den er blitt borte i systemet.

Hvis det er tollerene på Gardemoen som sitter å lytter på den, så har de nok vanskelig for å gi den i fra seg tenker jeg
    Min brukte også lang tid, så det er nok tollen som ruger på denne. Uansett, du har noe å glede deg til. Og for alle som vil ha en ytterligere forbedring, hos meg ble lyden noe slikt som 10 ganger bedre etter å ha modifisert med Jensen transformerne. Så det anbefales virkelig!

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Gratulerer. gleder meg til min kommer. Fikk du noen tracking nummer på pakken din fra selger?.
    ja sendte mail til selger og spurte om å få tracking nummer og da sendte han det til meg.. Tror ikke han sender ut det uten att du spør..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kom nå:-D , har ikke hatt tid til å sette strøm på den ennå.
    Tok noen dårlige mobil bilder.

Vedlegg 62309Vedlegg 62310Vedlegg 62311Vedlegg 62312

Synes boksen har en god finnish.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser pen ut, hva ble prisen for den?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er med boks 210 dollar. så den er billig:-D

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet! Så jo bra ut det. Meget bra faktisk...

Har et par spørsmål;
    1. Det er kun den røde ledningen som brytes av bryteren?
    2. Dioden til fronten; hvor er den loddet på?

Husk å lukke øynene når du skal lytte da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    Sweet! Så jo bra ut det. Meget bra faktisk...

Har et par spørsmål;
    1. Det er kun den røde ledningen som brytes av bryteren?
    2. Dioden til fronten; hvor er den loddet på?

Husk å lukke øynene når du skal lytte da.
    Det skal jeg finne ut, men får det ikke til før til uken, da jeg reiser på vinterferie i ettermiddag. har ikke hatt tid til å koble den opp ennå, håper dioden ikke er av de sterkeste

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frister med et lite semi-selvbygg (allt er ferdig satt sammen av selger?) og da passer denne DAC'en greit inn.
    Er det denne som er den å kjøpe? Det står "Upgraded Version" på den siden, vil det si at den selges ferdig med oppgraderingskit for opamper?
    Ser det skrives at selger også har kabinetter å selge? Link?(Har lett litt på "onlinebutikken"hans men finner dem ikke.)

Hvordan er lydkvaliteten på denne?
    Har had Cambridge DacMagic og Benchmark DAC1 tidligere samt har Logitec Transporter /Linn Unidisc SC nå (som brukes som DAC) å sammenligne med selv.

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo spennende ut. Hvor stort er korte? Finner ikke noen dimensjoner på ebay.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Terka; Upgraded version pga ringkjernetrafoen er erstattet med en annen type, som skal være bedre for denne DAC'n. ... og ja, det er den du bør kjøpe. Kontakt selger for kabinett..., og OpAmp oppgradering finner du på e-bay storen hans.

Kvaliteten er helt super. STORT lydbilde!! Helt supert.

@manenzza; kortet er ca 14*9,5 eller noe slikt (mener jeg husker det fra når jeg så etter kabinett). Høyde må være minimum 4,5 eller noe pga kondensatorene som står opp og up-samplings modulen.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bilder av modifiseringen? Hvordan koblet du? Testet du før og etter? .... hvordan ser det ut, hvor mye koster det..., hvem kontakter du .... etc etc etc. (hørtes jeg noe nyskjerrig ut kanskje?).

We want details!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bilder av modifiseringen? Hvordan koblet du? Testet du før og etter? .... hvordan ser det ut, hvor mye koster det..., hvem kontakter du .... etc etc etc. (hørtes jeg noe nyskjerrig ut kanskje?).

We want details!
    Jeg vet ikke helt hvem du spør, men siden jeg er veldig fornøyd med min upgrade, så tillater jeg meg å svare. Jeg har oppgradert med denne:
    http://www.jensen-transformers.com/datashts/11p1.pdf

Jeg hadde basisversjonen i flere mnd. og syntes den hørtes super ut. Ble anbefalt denne upgrader for high-end, av noen på XXHighEnd - Index
    Jeg har ikke angret på denne upgraden, for om den var bra før ble det hele altså vesentlig bedre nå. Dette på mitt oppsett, hvordan det blir for andre aner jeg ikke noe om. Men det er i alle fall ikke feil å prøve. Tror jeg betalte ca. en tusenlapp for disse jensen trafoene. De krever at man bruker pre da, bare for å ha nevnt det.

Ellers loddes de enkelt på, på undersiden der det er merket med r+, r- og l+ l-. Alle kan klare dette, jeg er eks. helt grønn selv.

Før benyttet jeg upsampling, men nå etter oppgradering har jeg kuttet ut upsamplingen.

Det er nå i alle fall mine erfaringer!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    De krever at man bruker pre da, bare for å ha nevnt det.
    Før benyttet jeg upsampling, men nå etter oppgradering har jeg kuttet ut upsamplingen.
    1. Hva mener du med at man må bruke pre? ... pre-amp? ... ... og pga......?
    2. Hvorfor bruker du ikke upsampling lenger? Noen rasjonell grunn til det?

Takk! ... 1000-lapp er litt for mye foreløpig, så får vente til restskatten kommer.... (ikke at det gir så mye penger, men må jo feire at jeg får betale mer skatt)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hva mener du med at man må bruke pre? ... pre-amp? ... ... og pga......?
    Preamp, eller forforsterker om du vil.

Vel, de fleste gjør jo kanskje det fra før. Men tidligere kjørte jeg DACen direkte til effektforsterker. Det er vel neppe mange som gjør, men i mitt tidligere oppsett var dette en fin løsning. Da styrte jeg volum gjennom software på min pc.

2. Hvorfor bruker du ikke upsampling lenger? Noen rasjonell grunn til det?
    Tja, rasjonell og rasjonell. Jeg søker alltid etter det oppsettet som gir meg best lyd etter mine preferanser. Etter å ha prøvd begge deler, frem og tilbake, så ble det uten upsampling med Jensen-trafoene.

God helg, og happy lyttings!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Preamp, eller forforsterker om du vil.
    Vel, de fleste gjør jo kanskje det fra før. Men tidligere kjørte jeg DACen direkte til effektforsterker. Det er vel neppe mange som gjør, men i mitt tidligere oppsett var dette en fin løsning. Da styrte jeg volum gjennom software på min pc.
    Ok, men hvorfor MÅ du bruke pre-amp med trafomod'n?
    Tja, rasjonell og rasjonell. Jeg søker alltid etter det oppsettet som gir meg best lyd etter mine preferanser. Etter å ha prøvd begge deler, frem og tilbake, så ble det uten upsampling med Jensen-trafoene.
    Stemmer. ..., men jeg er ikke helt stødig på koreansk... eller mandarin... eller hva-for-et-språk manualen var på; Hvordan konfigurere en best upsamplingen for 48khz? ... og 92khz? Tror jeg har jumpersettingene feil slik jeg har de nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men hvorfor MÅ du bruke pre-amp med trafomod'n?
    Stemmer. ..., men jeg er ikke helt stødig på koreansk... eller mandarin... eller hva-for-et-språk manualen var på; Hvordan konfigurere en best upsamplingen for 48khz? ... og 92khz? Tror jeg har jumpersettingene feil slik jeg har de nå...
    Jeg er ikke 100% sikker på at man MÅ ha pre, men det er en input transformer, så den er beregnet for bakenforliggende elektronikk med motstand.

1 Skal stå på ON, resten på OFF. Da har du upsampling såfremt du har tatt av jumperne og puttet upsamplings-kortet på plass.

Dersom du ikke skal upsample, tar du ut kortet, setter jumperne på plass igjen, og 1 på ON, 2 OFF, 3 og 4 ON.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •