Gigawork Dak, noen som har denne? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 73
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg følger med i spenning på tilbakemeldinger fra dere, ang. disse modifikasjonene når den tid kommer.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    En tråd som beskriver de aller fleste modder på denne utmerkede DAC, er denne:
    Experience with this DIY DAC ? - Page 21 - diyAudio
    Tråden er på godt over 200 sider, så jeg linker direkte til side 20 ...

Mine Jensener ble bestilt direkte fra deres hovedkontor i California, de har en Europeisk distributør i Italia, men mailen bouncet, så da fikk jeg bestille direkte.
    Den tråden har jeg tenkt å pløye litt igjennom ja. Lage meg et sammendrag jeg kan bruke når jeg får min.... Tenkte å poste en "modguide" eller noe slikt til denne etter(/dersom) jeg har gjort det. over 200 sider er litt drøyt når du i tilegg er litt grønn på stoffet.

Hvor mye kostet trafoene?

Er det noen som eventuellt er med på et "bulk" kjøp dersom vi er flere?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw; kanskje noen av trafoene de har hos www.kompotek.no - nettbutikken med det meste kan fungere? (klikk "power supplies" -> "transformers" -> "Audio frequency transformers" ... eller noe slikt...)

Edit; Har sendt mail til kompotek og spurt om de har noe som matcher trafoen fra jensen. ... poster fornuftige svar her

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    Hvor mye kostet trafoene?
    Jeg måtte betale $150,- for 2 stk. dette er inkl. flyfrakt på første klasse. Så kommer jo evt. toll og mva. i tillegg, vet ikke om det er toll på slikt? Regner i alle fall med at jeg må betale mva.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    Jeg måtte betale $150,- for 2 stk. dette er inkl. flyfrakt på første klasse. Så kommer jo evt. toll og mva. i tillegg, vet ikke om det er toll på slikt? Regner i alle fall med at jeg må betale mva.
    Oi... 150$ var drøyt! .... er jo mer enn hele dac'en. ... og det er nok 25% moms på greia.

..., men det ser ut som en interessant oppgradering hvor en fjerner en hel del fjas fra utgangstrinnet. Spennende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi... 150$ var drøyt! .... er jo mer enn hele dac'en. ... og det er nok 25% moms på greia.

..., men det ser ut som en interessant oppgradering hvor en fjerner en hel del fjas fra utgangstrinnet. Spennende.
    Joda, dette er ikke den billigste oppgraderingen man kan gjøre, men i følge enkelte erfarne entusiaster, så er dette en av de aller beste! Hehe... Men om den øvrige signalveien, høyttalere etc. klarer å rettferdiggjøre en slik oppgradering, se det er en annen sak. Jeg for min del må vel til fastlegen for å få spylt øregangene før vidunderne tas i bruk...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottatt min! Noen bilder i denne tråden!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar ang input transformer..;
    Thorwald eller noen andre....; Vil disse kunne fungere?
    Denne eller denne?
    De har flere, men dette var de som var 1:1.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg rimelig ukjent med transformatorer.

Har imidlertid en ting du må avklare - hva det betyr at DCR = 270 Ohm. Altså hvilken input impedanse som blir presentert for foregående ledd, altså DAC chipen. Dersom denne er i nærheten av 270Ohm må du glemme denne. Høyst sannsynlig vil den speile impedansen til neste ledd, som vil være din for-forsterker. Vil impedansekurven være ujevn, og nærme seg 270Ohm når frekvensen går mot 0?

Videre er jeg bekymret over "optimum secondary load 2-pole = 100K". Det er ikke mye utstyr(forforsterkere) som har så høy inngangsimpedanse.

Har nå kikket på Jensen transformatoren det er linket til. Den har DCR på 1,45K, som gir 13K impedanse. Det er et overkommelig tall. Den har 2,34K utgangsimpedanse ved 50Ohms impedanse på input. CS4398 har utgangsimpedanse på 118Ohm, så det vil vel ikke være så langt unna å anta at denne ender med en utgangsimpedanse i nærheten av 5K. Det bør gå greit mot det meste av utstyr.

Ren gjetning fra min side er mao at RS' sine ikke vil være brukbare.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar ang input transformer..;
    Thorwald eller noen andre....; Vil disse kunne fungere?
    Denne eller denne?
    De har flere, men dette var de som var 1:1.
    Jeg har rett og slett ikke peiling.

Jensen sin har jeg fått anbefalt av en hardcore audiofil, som for øvrig har testet det meste på denne DAC'en. Den er også testet av flere andre, som også heveder at jakten på en bedre modifisering endelig er over. Jeg lener meg mao. utelukkende på andres kompetanse og erfaringer mht. dette.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yggdrasill
    Nå er jeg rimelig ukjent med transformatorer.
    Har imidlertid en ting du må avklare - hva det betyr at DCR = 270 Ohm. Altså hvilken input impedanse som blir presentert for foregående ledd, altså DAC chipen. Dersom denne er i nærheten av 270Ohm må du glemme denne. Høyst sannsynlig vil den speile impedansen til neste ledd, som vil være din for-forsterker. Vil impedansekurven være ujevn, og nærme seg 270Ohm når frekvensen går mot 0?
    Videre er jeg bekymret over "optimum secondary load 2-pole = 100K". Det er ikke mye utstyr(forforsterkere) som har så høy inngangsimpedanse.
    Har nå kikket på Jensen transformatoren det er linket til. Den har DCR på 1,45K, som gir 13K impedanse. Det er et overkommelig tall. Den har 2,34K utgangsimpedanse ved 50Ohms impedanse på input. CS4398 har utgangsimpedanse på 118Ohm, så det vil vel ikke være så langt unna å anta at denne ender med en utgangsimpedanse i nærheten av 5K. Det bør gå greit mot det meste av utstyr.
    Ren gjetning fra min side er mao at RS' sine ikke vil være brukbare.
    Ütrolig fint å ha noen som er litt mer "hardcore" enn meg selv (ikke sant Thorwald?).
    Du sier du er relativt ukjennt med transformatorer, men du ville nok slått meg i en quiz

Jeg tror jeg skal gire ned tempoet litt ang modding av denne..., og heller prøve på ny etter jeg har pløyet gjennom den 200+ siders lange tråden om denne DAC'en på diyaudio forumet..., så får jeg ta det derfra og eventuellt spør om ting jeg lurer på da.

Som flere kanskje har sett, har jeg nå fått min inni et chassis (les mer i denne tråden). En sattelitt-mottaker fra El-Returen passet perfekt! ..., så jeg anbefaler andre til å gjøre det samme. Frontplate må lages ny, men det får jeg kose meg med neste uke.

Uansett; bare for å konkludere til trådstarter; Ja, noen har "denne" ..., den låter helt fantastisk, og har gode muligheter for modifikasjoner og annet som er gøy!! :-D

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er stk gigawor dac bestilt. bestilte ferdig med boks siden jeg likte att navnet mitt sto på den
    Noen som vet ca hvor lang tid det tar før jeg har den i stua???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av team_slegga
    da er stk gigawor dac bestilt. bestilte ferdig med boks siden jeg likte att navnet mitt sto på den
    Noen som vet ca hvor lang tid det tar før jeg har den i stua???
    Min brukte nesten 4 uker på å komme frem til meg. Jeg tror dette var pga. økt postmengde pga. julen. Så jeg regner med at det kan gå adskillig raskere for din del. Det var ikke selger som var treg med å sende i alle fall.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nylig min på under 2 uker.

... og velkommen i klubben. Super sak dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat en uke siden jeg bestillte, håper den kommer veldig snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kr finn man den med boks?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirmin
    kr finn man den med boks?
    send mail til leverandør via ebay å si du gjerne vil ha den ferdig med boka.. Ser ikke ut soM han selger disse ferdige uten att du spør han

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående boks; Fant frem skrotnissen i meg og fant en gammel satelittmottaker i EL-returen til Expert. Tilsatte en vinkelsliper, bor, pussepapir, aluminiumsplate og en bryter fra ClasOhlson ... litt lim og lodding ... og vips; på 2 små kvelder hadde jeg en boks jeg synes ble bra (se her).
    Kostnad for boks; ca 130kr (alu-plate + bryter).

Selvfølgelig er det jo gjerne penere å få den "ferdig fra fabrikk", men dersom penger er en "issue", anbefaler jeg denne måten.

... og jeg blir bare mer og mer fornøyd med hvor åpent, dypt og bredt lydbildet er....... AAaahhhh..............

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter forsatt på min DAC. er snart 2 uker siden jeg besilllte, mulig det tar noe ekstra tid da jeg har bestillt med boks, og den må kanskje settes sammen først. men den som venter på noe godt....osv. kommer nok en av de første dagene regner jeg med .

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min dac ferdig i kabinett i dag etter 12 dagers venting Må si det er er virkelig bra oppgradering jeg har gjort nå STORfornøyd

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •