Turn your PC into a high-end Audio Source?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Turn your PC into a high-end Audio Source?

Jeg laster ned mye musikk fra HDtracks.com. Lyden er god, men jeg er ikke overbevist om at jeg faar maksimalt resultat med den PC'en jeg har naa. I det siste nummeret av Stereophile er det en artikkel om Xonar Esence lydkort til $200 som anbefales som en rimelig loesning for aa faa ekte high-end lyd fra en PC.
    Som tradisjonell bruker vinyl og CD kan jeg naermest ingen ting om PC'en som en del av stereoanlegget, men forstaar at det kanskje er fremtiden. Jeg trenger mao raad og info om hva jeg boer gjoere for aa unngaa toevete feil.
    (som dere ser har jeg PC med engelsk tastatur).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en god ide å legge frem hvilket utstyr du har...
    Cd har utgått på dato for lenge siden.....alle mne cd`er blev satt på loftet for 4 år siden. Jeg bruker en windows pc som jeg streamer lyd fra til en Squeezebox SB3, her har jeg Inguz romkorreksjon på også, men lyden fra iTunes på min Macbook Pro via optisk til min dac er virkelig virkelig bra...jeg bruker hellere dette fremfor Squeezeboksen. Savner dog fjernkontrollen, men den kan jeg jo bare kjøpe, koster jo ingenting....
    Hvilken pc og operativsystem har du? Bruker du en ekstern dac eller bare analog fra pc`en?
    Men ja, en del går for eksternt lydkort og der er virkelig god lyd til billig penge der.....
    Brenner du noe av musikken fra HDTracks på en cd kan du jo sammenlikne med din cd spiller. Dac`en i cd spilleren er sikkert bedre enn pc`en sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg burde nevnt utstyret. PC'en er en ASUS, 2 aar gammel, med Vista Proff som operativsystem. Hoved stereoanleggene (har to) er Abrahamsen SA 1 - The 2 channel Audio Power Amplifier -, Manley Shrimp som forforsterker og MF Nuvista CD spiller. Platespilleren er en modifisert Garrard 301 med Fidelity Research 66 arm og Benz LP samt Focal Mini Utopia. Ikke siste modeller, men lyden er god. I tillegg har jeg Lehmann Black Cube hodetelefonforsterker som antagelig kan brukes i forbindelse med PC'en?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Vista har jeg ikke så mye erfaring med, men den er lange tråder om bedst lyd fra systemet på hifisentralen.
    Du vil sikkert få mye glede av pc audio med en ekstern dac...
    Meget lekkert utstyr du har der......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det greit med et lite spørsmål på tampen her?

Jeg også ønsker best mulig lyd ut fra pc, men kommer til å bruke optisk ut med ekstern dac, trenger jeg da et best mulig lydkort for best mulig lyd, eller holder det med et hvilket som helst som har optisk ut?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er en anbefaling av et ASUS lydkort her, det skal være veldig bra : http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...ml#post1392329
    Men nei, det betyr ikke noe om du bruker digital ut egentlig, men er man litt paranoid, så.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •