Vant i V75 i helga - hva skal jeg oppgradere først??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vant i V75 i helga - hva skal jeg oppgradere først??

Som jeg skriver - tror dere jammen ikke jeg vant over 100k på hest i helga da folkens
    Og da må jeg vel kunne unne meg litt ekstra på Hifi fronten vel
    Spørsmålet er jo hvor jeg skal starte?? (Se signatur for dagens utstyr)

Må si jeg har lyst på en ny reciver,og da står Pio sin LX 82 høyt på lista!
    Har også vurdert å gå over til stativhøytalere som fronter!
    Når man allikevel har sub'er,så lurer jeg på om ikke dette kan spille vel så bra i mitt rom! Stua er ca 23 kvadrat,og jeg spiller med høytalerne på langsiden,med en høytaler nesten helt inn i hjørnet DESSVERRE! De små også stå nær bakvegg,pga plassen her! Har vurdert alle andre muligheter i rommet,men det må dessverre bli som det er her!
    Lurer på om ikke en stativhøytaler kan takle dette bedre? Innspill??
    Og hva slags høytalere vil eventuelt passe godt med LX82'en sin lydsignatur?
    Tenker i prisklassen 5 til 10 k
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer :-)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert å bytte frontrekka til Monitor Audio GS10 & GSLCR.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Gratulerer :-)
    Takker så mye for det
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *se stygt på*

*bli sjalu*

*spille på V75*

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Ville vurdert å bytte frontrekka til Monitor Audio GS10 & GSLCR.
    Takker for tipset!
    Har vært inne på tanken selv også faktisk!!
    Så du mener det blir en oppgradering fra mine RS 6??
    På hvilken måte?
    Vil det passe godt sammen med nevnte reciver?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hyggelig da Torolan Gratulerer!, jeg spiller ikke på hest i det heletatt selv så det kunne ikke vert meg, ergo ingen grunn til å være sjalu heller. :wink:
    Har testet noen stativhøytalere og selvom de mangler litt nedover syns jeg ikke verken de jeg har nå eller focalene jeg hadde tidligere har hatt problemer med å spille høyt nok med riktig deling.
    Er ikke så stor Pioneer reciever fan selv, mer Yamaha og kanskje Denon, men uansett så ville jeg tenkt på hva jeg savnet ved den recieveren du har nå, og kanskje teste hvordan det blir med mindre høytalere på den før du oppgraderer der også/eller motsatt da om du skal ha reciever først.

Hadde Focal sine største stativhøytalere i 800 serien kombinert med en Denon 2807 en runde, det syns jeg var en ganske bra kombinasjon, Monitor vet du jo litt om sikkert. Selv har jeg virkelig falt for ADAMene jeg har nå, vet at de har stativhøytalere til 15k listepris i samme serien og jeg kan virkelig varmt annbefale dem. Ellers har swans en stativ modell som er meget bra til 10k mener jeg, linker til begge nederst.

Jeg har selv bare 16kvm å spille på nå, og fra hva jeg har opplevd tidligere kan det være en del lettere med mindre høytalere, men det er ikke noen regel. Om høytalerene blir stående helt oppi veggen kan bassporter i front være greit, og om man finner tester/omtale for høytalerene du tenker på kan det være greit å se om det ike er skrevet litt om plasserings vennlighet etc.
    Har selv ikke hatt vesentlige plasserings broblemer med noen av stativhøytalerene jeg har hatt, men som jeg fikk erfare så er du avhengi av å få høytalerene i riktig høyde. Stativer på 60cm holder for de fleste, men det avhenger igjen av hvor høyt du sitter etc.

ADAM audio lager virkelig bra saker: HM2 - Description | ADAM Audio GmbH Her er et bilde av dem tatt av Kenti her på forumet -subben i mellom der da.

Mente i farten at swans hadde bassporter i front, men husket feil: Product information:Swans D2.1SE

Vet det er en produsent som har en modell som er veldig lik men med port i front, skal legge det til om jeg finner dem.

*Edit: vet ikke men både Elemental designs og Dynaudio har modeller som ser ganske like ut:
    Elemental Designs
    Dynaudio Focus 140 Stativhøyttaler | Soundgarden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Ville tatt en titt på vienna hayden til 9995. X3MHC - HiFi & Hjemmekino Denne passer veldig bra med pioneer lx82 og ser og høres ut som en milion. Har selv vienna hayden se i stua (44m2) og er knall fornøyd. Ta en titt innom vienna tråden for bilder og inntykk. http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...acoustics.html

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med storgevinst, Torolan.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for gratulasjoner,og mange gode forslag og tips!
    Dette må sjekkes ut etterhvert ja
    Men kjenner at jeg er ganske så utolmodig også nå dessverre,hehe
    Men får prøve å besinne meg,og vurere alternativene nøye!!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Takker så mye for gratulasjoner,og mange gode forslag og tips!
    Dette må sjekkes ut etterhvert ja
    Men kjenner at jeg er ganske så utolmodig også nå dessverre,hehe
    Men får prøve å besinne meg,og vurere alternativene nøye!!
    Morsomt å lese at du har vunnet! Gratulerer så mye

Soundgarden selger Lx72 på tilbud nå om dagen - tips hvis du skulle ha ny Pioneer reciver.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Takker for tipset - ser at det er tilbud på både LX 72 og 82!
    Er jo en del prisforskjell på de to,som jeg lurer veldig på om er verdt pengene??
    Snakket med en på Dynabel som mente det var noe mer påkostete komponenter i 82,og at den skulle vere noe mer musikalsk!
    Er ikke mye forskjeller å finne ut fra spesifikasjonene,men noe bør det vel vere for 5000??
    Noen som har hørt begge??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var oppgraderingen i gang!
    Kom hjem med en ny LX 82 i natt, fikk en ok pris,og da klarte jeg ikke å la vere
    Har fått koblet den opp i spilt litt idag,og jeg må si at dette både ser og høres veeeldig lovende ut ja
    Kommer tilbake med mer inntrykk i helga!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har penger til overs så skulle jeg hatt en Rotel RSP-1580.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du har penger til overs så skulle jeg hatt en Rotel RSP-1580.
    Hehe,hadde det vert en null til bak så skulle jeg vurdert det:lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •