Nytt 5.1 anlegg til liten stue. pris 5.000-10.000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt 5.1 anlegg til liten stue. pris 5.000-10.000 kr

Hei!

Jeg har nettopp pusset opp leiligheten og fått lagt opp til 5.1-surround skjult i veggene i stua. Nå trenger jeg hjelp til å finne et surroundanlegg til stua. Siden jeg har en samboer som ikke liker store høyttalere og heller ikke har plass til det så har jeg sett en del på små høyttalere fra f.eks Bose, men det koster litt for mye.

Anlegget skal brukes til både film og musikk som spilles fra en pc som er koblet til en LCD-TV. Jeg har også fått lagt opp til skjulte 6 stk høyttalere i taket som blir neste investering igjen, så det hadde vært greit at forsterkeren kunne brukes til disse også hvis man ønsker det.

Jeg har sett litt på dette oppsettet som uavhengig av hverandre har fått bra kritikk:

Forsterker

Høyttalere

Jeg har også muligheten til å få kjøpt 5 stk nye enkle sorte kuber fra Bose lifestyle 18 for 2300 kr+demobrukt Bose sub til 1000 kr.

Hva er best å gå for? Onkyo+Harman Kardon eller Onkyo+Bose?

Kom gjerne med andre forslag i samme prisklasse som ikke har store høyttalere.

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd - Netshop.no - pc data foto minne digital & Bilde&&visavdeling=0&a=vis

Du får mye for pengene dersom du kjøper 607 og hkts11bq. Men 607 har ikke pre-out, kunne jo gått for en hk-reciever?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra det jeg hørt å Bose 18 så villle jeg klart gått for første løsningen den med Onkyo og HK høytalere. Bose sin "sub" klarer ikke å gå særlig dypt(ca 45HZ) så her vil alle subber som er med i pakker gå like dypt. Ellers finnes det mange andre pakker fra KEF, Gallo, Mirage, JBL og flere som alle har små høytalere m sub som spiller bra i forhold til størrelse. Ville også kikket på Yamaha RXV565, 765 og Onkyo 707 m.fl alle disse reciverne går under 5k og gir ekstremt for penga.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Jeg har ikke akkurat peiling på dette. Hva er pre-out?

Anders

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre out betyr at du kan koble til effekt forsterkere hvis du vil ha bedre og mere lyd enn det recivern klarer. Særlig aktuelt på større gulvstående å hvis du har fult 5.1/7.1 oppsett med høytalere som er tunge å drive. Onkyo 707 og opp samt yamaha 765 og opp har alle pre-out som er kjekt ved oppgradering. Kan være lurt at du tar en lytte runde og finner ut hva du vil ha. Ta gjerne med din egen musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med noe samme problemstilling. Har blitt hyra inn av svigers til å finne et passelig kompakt anlegg til stua.. Er positiv til de høyttalerne, har hørt dem hos en kammerat, og synes de låter bra.

Av recievere titta jeg i utgangspunktet på Denon AVR-1610 evt AVR-1910.Men ingen av disse har som tidligere nevnt preout (første denon med preout er 2310).
    Regner med at preout kan være nyttig ved eventuell oppgradering til gulvstående e.l., og at en effektforsterker vil være "overkill" på disse satelittene?

Truls.

Edit: er ikke forsøk på å hijacke tråden eller noe, kommer med mine synspunkter/forslag og kan kanskje få svar på noen spørsmål i samme slengen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Jeg har nå gått til innkjøp av to Genelec 6010 og en Genelec 5040 som jeg fikk til ca 6500 tilsammen. Jeg er kjempefornøyd med lyden og trøkket i anlegget. Planen er å kjøpe tre Genelec 6010 senere for å få 5.1 surround når budsjettet tillater det.

Er det noen andre som har erfaring med dette oppsettet?

Anders

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •