Yamaha 765, HD-lyd fra PS3 og presence-høyttalere??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha 765, HD-lyd fra PS3 og presence-høyttalere??

Har en gammel PS3 som må sende ferdig dekodet lyd til Yamahaen. Hvilken modus må receiveren stå på for å få lys i presence-høyttalerne når jeg spiller av HD-lyd?

Leser i bruksanvisningen at hvis den står på "Straight" da går lyden ubehandlet gjennom (det er vel det mest naturlige å velge siden lyden er ferdig dekodet), men da kommer det vel ikke lyd ut av presence-høyttalerne. Presence virker tydeligvis med et CinemaDSP lydfeltsprogram, men vil dette "ødelegge" den ferdig dekodede HD-lyden som kommer fra PS3?

Newcomer victorystone sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spm, lurer forsåvidt på det samme... Men for at forsterkeren skal bruke de ferdigkodede signalene som de er må vel recieveren stå på SUR. DECODE, så det står MPCM i displayet..? Har du husket å aktivere PRESENCE høyttalere i menyen?

Har ikke koblet opp presence ht, så får ikke testet det selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av victorystone
    Godt spm, lurer forsåvidt på det samme... Men for at forsterkeren skal bruke de ferdigkodede signalene som de er må vel recieveren stå på SUR. DECODE, så det står MPCM i displayet..? Har du husket å aktivere PRESENCE høyttalere i menyen?

Har ikke koblet opp presence ht, så får ikke testet det selv..
    Har ikke noen høyttalere enda, så dette er bare research om jeg i det hele tatt skal bry meg om å sette opp presence.

Trodde den skulle stå på "Straight" dersom dekodingen er gjort av PS3... Får finlese om SUR.DECODE og Straight i bruksanvisningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår det, etter 1år med yamaha861 som ikke tar bit-stream men kun lpcm; er at yamahaen klarer alt. Bare ikke bitstream, siden den kun har HDMI-1.2
    Man kan ha 7.1 på kinoen, men kan bruke 5.1+ to høytalere som enten er precense eller et sone2 stereoanlegg. Eller man kan velge og bi-ampe med de to inngangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler ikke på at Yamahaen greier å få lyd ut av alle høyttalerne uansett hvilken kilde man spiller av.

Spørsmålet er bare om den ferdig dekodede HD-lyden fra PS3 blir negativt påvirket av CinemaDSP-programmene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •