CV Hjemmekino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66

Tråd: CV Hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken forsterker brukte dere? var det NAD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var NAD T765, og han på HFK mente det var masse av effekt i den, og skrøyt den langt opp i skyene. Ja, jeg vet at han er en selger, men jeg fikk ikke akkurat følelsen av at jeg manglet trøkk ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt at du hadde en fin demotur :-)

NAD og CV er en fin kombinasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilt

Liten update:

På torsdag var jeg hos Hifiklubben og fikk bestilt et par XLS-12 og en NAD-T765. Var ikke sikkert at de hadde igjen flere av receiveren på hovedlageret, men vi får se.

Er også litt skuffet etter litt mer lesing om T765'en. Den støtter visst ikke lyd over HDMI, og jeg må derfor ha ekstra kabler for å få lyden over til den. (Oppgraderingen til den nye modulen vil visst gjøre at den får det, så blir vel å oppgradere den senere.)

Ellers er senter og bakhøyttalere satt på vent for en stund, men kommer nok ikke til å gå lenge før de kommer i hus heller.

Forresten; er det noen som har brukt RS232-porten til NADene for å styre dem via PC-interfacen? Er dette brukervennlig, eller veldig "trælsomt"? (Syns det hørtes ut som en finurlig funksjon.)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei CAWZ, da blir det nok t-765 på deg for jeg bestillte en i dag (tirsdag 16) og da var det ca. 30 igjen på lager (titanium).

Har ett par spørsmål hvis det er greit? Har bestemt meg for å oppgradere litt jeg og, fra en hønngammal Sansui rørforsterker med CV sat 6 som er ca. 15 år gamle (men fortsatt like gode8) )

Artig at du var fornøyd med comboen t-765 og xls 12 for det er samme som jeg har bestemt meg for. Kommer da til å bruke satelittene fra sat-6 som bakhøyttalere. Er litt usikker på om jeg skal kjøpe t-775 isteden og satse på at den klarer jobben alene eller kanskje en c275bee i tillegg til 765 etterhvert? Noen som har noen meninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razze
    Hei CAWZ, ....
    Her er det bare å spørre ivei! (Synd at jeg ikke er i stand til å svare men.)

Morro at andre har samme meninger, og bestiller samme høyttalere. Fikk inn en SMS istad fra hifiklubben, og der sto det at varene var underveis og at de forventes å ankomme førstkommende fredag. Gleder meg nå.

Har også bestilt en sofa fra Skeidar, slik at det er mulig å sitte godt mens man hører på. Hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ankommet

Da er høyttalerne og receiveren i hus! Spilller så det dundrer

Har ikke fått testa ut så veldig enda; hadde en norskstil jeg måtte skrive, og nå ligger folk rundt i huset og sover, så det blir ikke så populært å skru opp volumet

Veldig fornøyd hittil da ihvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Ringte HFK i dag og gjorde om bestillingen til T-775 , trur den burde holde:???:

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEI NEI NEI!!! Ikke bruk Nad receivere på CV! Tro meg, jeg har bare dårlig erfaring Nad på CV, og spesielt Nads receivere...

Bruk Harman Kardon eller Onkyo, de er både kraftigere og har en klang som passer Cerwin Vega bedre :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte en Harman/Kardon som PRE og en NAD 218 på mine AL-1000. Fungerte som gull det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har hørt på xls 28 og xls 12 mot hverandre og jeg kan trygt si at xls 12 er bedre. Kraftigere mellomtone og digg bass lykke til

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Brukte en Harman/Kardon som PRE og en NAD 218 på mine AL-1000. Fungerte som gull det.

Hvordan synes du al1000 spiller? er vel di som jeg synes er finest fra cv bortfra dc15 , har uheldigvis aldri hørt dem men så må få høre din mening da det virker som du har god peiling?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er storfornøyd med NAD ihvertfall. Spiller veldig bra! Har derimot aldri hørt noen andre merker for å sammenligne.

Har veldig lyst på center og bakhøyttalere nå.

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cawz
    Jeg er storfornøyd med NAD ihvertfall. Spiller veldig bra! Har derimot aldri hørt noen andre merker for å sammenligne.

Har veldig lyst på center og bakhøyttalere nå.

Høres bra ut dette, du får stå på videre !

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når alt kommer til sist så er det vel eiern som bør være fornøyd med produktet. (Lydsignatur etc) ,ihvertfall er CV effekthungrie hvis man ønsker å spille høyt.

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Når alt kommer til sist så er det vel eiern som bør være fornøyd med produktet. (Lydsignatur etc) ,ihvertfall er CV effekthungrie hvis man ønsker å spille høyt.

Så sant som det er sakt !

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cawz
    Jeg er storfornøyd med NAD ihvertfall.

Har derimot aldri hørt noen andre merker for å sammenligne.
    Tro meg, du kommer til å bli positivt overrasket hvis du prøver HK på CV :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    Hvordan synes du al1000 spiller? er vel di som jeg synes er finest fra cv bortfra dc15 , har uheldigvis aldri hørt dem men så må få høre din mening da det virker som du har god peiling?
    AL-1000 er en av mine favoritt høyttalere og blandt det beste jeg har hørt fra CV. DC-15 spiller også bra men de har ikke den samme lydkvaliteten man får fra AL-1000.

Byggekvaliteten er bra og elementene har god kvalitet. Mellomtonen til AL-1000 er vel den svakeste lydmessig men klarer seg forsjovet greit. Den tåler derimot masse juling og er en del som sjeldent ryker.

En annen høyttaler som er smart å vurdere er AL-750. Den låter enda bedre enn storebroren rett å slett fordi bassen ikke er like dominerende. Men foretrekker man bunndraget og trøkk er AL-1000 et bedre valg.

Det finnes dessverre ikke så mange perfekte par igjen på brukten. Se opp for sprengte diskanter. Diaphrame (innmaten) kan skaffes av HFK enda såvitt jeg vet. Og høyttaler doktoren har/hadde rekoningskit til bass elementet. Så alt håp er ikke ute om man kommer over et defekt par billig heller. Ligg unna modifiserte utgaver alla bilsubber i kassene til AL-1000 osv.

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    AL-1000 er en av mine favoritt høyttalere og blandt det beste jeg har hørt fra CV. DC-15 spiller også bra men de har ikke den samme lydkvaliteten man får fra AL-1000.

Byggekvaliteten er bra og elementene har god kvalitet. Mellomtonen til AL-1000 er vel den svakeste lydmessig men klarer seg forsjovet greit. Den tåler derimot masse juling og er en del som sjeldent ryker.

En annen høyttaler som er smart å vurdere er AL-750. Den låter enda bedre enn storebroren rett å slett fordi bassen ikke er like dominerende. Men foretrekker man bunndraget og trøkk er AL-1000 et bedre valg.

Det finnes dessverre ikke så mange perfekte par igjen på brukten. Se opp for sprengte diskanter. Diaphrame (innmaten) kan skaffes av HFK enda såvitt jeg vet. Og høyttaler doktoren har/hadde rekoningskit til bass elementet. Så alt håp er ikke ute om man kommer over et defekt par billig heller. Ligg unna modifiserte utgaver alla bilsubber i kassene til AL-1000 osv.

Fikk svar på alt jeg trengte TAKK!

Nei Fine par er det ikke mange av idag på brukten desverre , har noen planer om 4*215 men virker som AL å DC spiller bedre( har uheldigvis ikke hørt ) , å di fleste er mere fornøyd med dem enn 215(cls/clsc) å det er mere galt med dem enn med di gamle virker det som

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    Fikk svar på alt jeg trengte TAKK!

Nei Fine par er det ikke mange av idag på brukten desverre , har noen planer om 4*215 men virker som AL å DC spiller bedre( har uheldigvis ikke hørt ) , å di fleste er mere fornøyd med dem enn 215(cls/clsc) å det er mere galt med dem enn med di gamle virker det som
    Vil tro AL-1000 er en bedre høyttaler enn 215 (uten at jeg har hørt så altfor mye på de) men de er ganske så effekt sultne. En NAD 218 er strengt tatt minimum av hva som annbefales til disse.

Har hørt andre har hatt veldig gode erfaringer med ICE-Power på disse. F.eks Midgar Oberon blokkene

CLS-215 er nok bare å droppe. De er 50/50 om du får et par som ikke lider av "klakkesyndromet". XLS-215 virker til å være en mye bedre bygget høyttaler enn sine 2 tidligere brødre så vurderer du 215 er det nok de du bør satse på.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •