CV Hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66

Tråd: CV Hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Hehe, pruting kan nok bli litt værre
    Har de ikke ganske god fortjeneste på slike dyre produkter da?

Iogmed at det er såpass bra tilbud på receiveren kan jeg forstå at det ikke er så mye å hente, men er vel alltids verdt et forsøk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier bare lykke til ;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt ta en titt på Elkjøp - Onkyo TX-NR807 receiver sort

Denne er minst like kraftig som NAD'en og jeg vil tørre å påstå at den låter bedre.

Du burde uansett ha en effekt til frontene da receivere sjeldent er noen god løsning alene.

XLS-12 er nok en bedre løsning enn XLS-28, alternativt er det ikke alltid dumt å se litt på bruktmarkedet. AL-750/AL-752 er grisebra høyttalere om man kommer over et pent par.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Alternativt ta en titt på Elkjøp - Onkyo TX-NR807 receiver sort

Denne er minst like kraftig som NAD'en og jeg vil tørre å påstå at den låter bedre.

Du burde uansett ha en effekt til frontene da receivere sjeldent er noen god løsning alene.

XLS-12 er nok en bedre løsning enn XLS-28, alternativt er det ikke alltid dumt å se litt på bruktmarkedet. AL-750/AL-752 er grisebra høyttalere om man kommer over et pent par.
    Var kanskje ikke så dum den Onkyo'n der, men føler det er litt mer "safe" å kjøpe slikt utstyr "der de ikke selger kjøleskap" (som de sier). De på HiFi Klubben vil også mest sannsynelig hjelpe meg ved en senere anledning hvis jeg har spørsmål om receiveren, og hvis det skulle skje noe også ta service på den.

Ellers så er jeg mest interessert i å kjøpe noe nytt i første omgang. Når man er helt ny så er det ikke alltid like lett å vite hva som er pent brukt og ikke, og man slipper å gjøre et skikkelig bomkjøp.

XLS-28 har jeg slått ifra meg og vil velge XLS-12.

En egen effektforsterker vil i tillegg til receiveren sprenge budsjettet mitt, så jeg må nok klare meg med bare en receiver i starten. Derimot vil det kanskje være en fornuftig oppgradering ved en senere anledning. Må også tenke på at min målestokk for tiden bare er disse simple pc-høyttalerne jeg har, og disse cerwin vega høyttalerne er nok egentlig ganske overkill. Blir en fin oppgradering for å si det sånn.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Service rutiner hos Hifi klubben og Elkjøp er nok i stor grad det samme. Og hjelp med innstilling osv får du jo her. Og mest sannsynlig får du mye bedre hjelp her også enn hos HFK eller Elkjøp. Ingen av de butikkene er videre kjent for å ha spesiellt erfarne selgere. Selvfølgelig er det unntak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda det er sant. Du har vel helt rett i det du sier. Bør vel kanskje ta den Onkyoen opp til vurdering.

Men hvis jeg da kjøper de høyttalerne jeg har sett meg ut, og kobler de opp med den Onkyoen, vil jeg virkelig mangle effekt til "normal" bruk? Vil det ikke bli ordentlig trøkk? De vil vel spille mine Z-5500 langt ned i støvlene uten en effektforsterker(?), selv om jeg selvfølgelig skjønner at det er med en sånn jeg virkelig får sluppet "djevelen løs" i dem.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får selfølgelig lyd, og kan spille greit på musikk, men ikke grisehøyt. Her er det ølbrillene som er virkelig skummel.

Om du har sub, setter ht til small, og deler på 80hz så hjelper det mye på forsterkerbelastningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke tenkt til å kjøpe sub, nei.

Nytt spørsmål: Siden jeg bare skal bruke 5 av 7 kanaler på NADen (T765), er det mulig å koble to og to av kanalene sammen for å øke effekten til frontene? (Bi-wiring, er vel det vel det heter hvis jeg ikke tar helt feil)

Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Du får selfølgelig lyd, og kan spille greit på musikk, men ikke grisehøyt. Her er det ølbrillene som er virkelig skummel.
    Vil nok ikke drikke meg såå dritigs at jeg ikke har kontroll hvis jeg skal ha fest, så jeg tror det skal gå bra. Kommer nok til å kjøpe noe mer effekt til frontene senere.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cawz

Nytt spørsmål: Siden jeg bare skal bruke 5 av 7 kanaler på NADen (T765), er det mulig å koble to og to av kanalene sammen for å øke effekten til frontene? (Bi-wiring, er vel det vel det heter hvis jeg ikke tar helt feil)

Vil nok ikke drikke meg såå dritigs at jeg ikke har kontroll hvis jeg skal ha fest, så jeg tror det skal gå bra. Kommer nok til å kjøpe noe mer effekt til frontene senere.
    Bi amping heter det=) Bi wiring er når du kjører doble kabler. Vet ikke om dette er mulig med naden, men kan bare si at det ikke gir de helt store forbedringene. I allefall ikke med min rxv 1900.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skulle tro det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Bi amping heter det=) Bi wiring er når du kjører doble kabler. Vet ikke om dette er mulig med naden, men kan bare si at det ikke gir de helt store forbedringene. I allefall ikke med min rxv 1900.
    Var bi-wiring, altså kjøre doble kabler, jeg tenkte på. Da vil vel den ene gå til bassen og den andre gå til mellomtone og diskant.

I teorien bør det vil gi økt ytelse? Men har jo ingen hensikt hvis det ikke gir forbedringer da.

Sitat Opprinnelig postet av C30
    Skulle tro det.
    Ja, leste det der jeg og. Har du gjort dette før og fått noen forbedringer?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teorien kan det gi bedre effekt men uansett så kommer effekten fra samme strømforskyner og den kan kun levere så så mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått booket en demovisning hos HFK på fredag. De hadde bar XLS-28 og 15 inne akkurat nå, så må nøye meg med å høre på de i første omgang. De skal også sette opp et dali concept 6 høyttalersett med sub som en jeg skal dra dit med har sett litt på. Vil da sammenligne disse som ligger i ca lik prisklasse.

Receiveren til disse blir en Nad T765.

Dette skal bli spennende, gleder meg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått booket en demovisning hos HFK på fredag. De hadde bar XLS-28 og 15 inne akkurat nå, så må nøye meg med å høre på de i første omgang. De skal også sette opp et dali concept 6 høyttalersett med sub som en jeg skal dra dit med har sett litt på. Vil da sammenligne disse som ligger i ca lik prisklasse.

Receiveren til disse blir en Nad T765.

Dette skal bli spennende, gleder meg.
    Morro . T765 tror jeg er rett for deg! ...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående receiver til CV så anbefaler jeg ikke Nad! Har hatt det selv og det låt slettes IKKE bra... (Hadde en T763)

Kjør heller på med en større Onkyo (1007, 3007, 5007) eller Harman Kardon f.eks, da blir det liv i heimen!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Angående receiver til CV så anbefaler jeg ikke Nad! Har hatt det selv og det låt slettes IKKE bra... (Hadde en T763)

Kjør heller på med en større Onkyo (1007, 3007, 5007) eller Harman Kardon f.eks, da blir det liv i heimen!
    +1

Harman/Kardon på Cerwin er en knallbra kombinasjon. "Matched Pair"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Begynner å bli vanskelig det her. :|

Skal ihvertfall ut og høre i morra, så får vel dannet meg noen meninger etter det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kjøp den NAD'en i Titanium.. du får vannvittig bra sak for pengene...

XLS 12 er MYE bedre enn XLS28... blir veldig momlete i sistnevnte. Men ha i bakhode etter effektforsterker til XLS12 . NAD 272 er nevnt... den er bra .
    Nå vet jeg ikke helt om dette er sammenlignbart (kankje noen andre kan bekrefte dette), men jeg hadde NAD C370 og CV LS-12 tidligere og synst dette låt ganske bra (det gikk med to diskanter og en mellomtone på noen år) og prøvde så et par mono-blokker med litt mer juice i seg og duverden hva jeg hadde gått glipp av. Jeg kunne også spille mye høyere uten at disse diskantene tok kvelden.. Hvilket volum mellomtonen tok kvelden på aner jeg ikke (ølbriller), men diskantene tok kvelden rett som det var uten noe forvarsel som jeg kunne høre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ihvertfall ut og høre i morra, så får vel dannet meg noen meninger etter det.

Hvordan gikk det på demoturen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Hvordan gikk det på demoturen?
    Det var HEELT RÅTT. :-D :-D

Dali anlegget spilte nok mer detaljert, men jeg likte trøkket man får i CV'n. De hadde også fått inn 12 tommerne slik at vi fikk hørt på de, og jeg synes de var perfekt størrelse!

Bassen som fulgte med i pakken til dali concept anlegget sto bare å rumla hele tida, mens cerwin bassene dro på når det gjaldt.

(Det var denne pakken her: DALI Concept 6 Høyttalersystem - Høyttalersystem - Høyttalere | Hi-Fi Klubben )

Jeg synes også at høyttalerne i CV pakka spilte mer samkjørt, altså at de passet bedre sammen enn det dali'ene gjorde (mulig det bare var fordi jeg var ganske opptatt av de men ).

Vi testet først Dali på Gladiator filmen, og hørte på musikk etter det. Siste sangen vi spilte var fra metallica, og når vi da satt på CV ble det et helt annet trøkk enn det var på Dali. Vi fikk lyst til å bare sitte og høre resten av albumet.

Også i Gladiatoren følte jeg at CV'ene gjorde en bedre god jobb enn Dali'ene fordi det var virkelig mangel av riktig og mer fast bass (hvis jeg kan kalle det det) på Dali'ene.

Fikk ikke noe mindre lyst på å kjøpe CV nå for å si det sånn! :-D

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •