Sub1 Stereo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Sub1 Stereo?

Newcomer JTL sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub1 Stereo?

Heisann =)

håper noen skjønner hva jeg mener nå..trenger et enkelt svar her=)

det jeg lurer på ;

Ut fra reciver har jeg Subw1 utgang til en annen forsterker som er koblet inn på AUX left og right. Den kabelen som blir brukt her er kun 1 phonoplugg fra reciver og 2 phonoplugger inn til subw forsterker (har et passivt sett). Mulignes dette blir kaldt et y ledd eller noe vakkert=) . Fra min forsterker driver jeg 2 subber i begge kanalene. altså left og right.

mitt spørsmål er da::: er mine subbere i stereo da? altså hvis jeg får en explosjon i mitt venstre bilde så rister venstre subber mer en høyre eller blir dette likt?? Har også Subw2 utgang fra reciver (om den kan brukes til noe sånt)

eller er jeg helt på jordet her nå eller??

takker for svar gutta=)

mvh Jarl-Thomas

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis utgangspunktet er et signal fra subwooferutgangen på receiveren din, er dette et MONO-signal. Uansett hvor mange ganger du splitter det, forblir det et MONO-signal. Det betyr at de to subene dine får det samme signalet, og de spiller derfor ikke i stereo slik du har koblet dem. At du har to subwooferutganger på receiveren din, endrer ikke på dette. Subwooferutgangene dine leverer det samme LFE-signalet ut.

Skal du ha suber som spiller i stereo, må du koble dem til henholdsvis høyre og venstre kanal på pre-out front. Det vil gi stereo når du spiller tokanals musikk, men du vil sannsynligvis få problemer med å få ut subwoofersignalet. Det er i hvert fall slik hos meg - når jeg har koblet sub til pre-out front, mister jeg LFE-signalet. Jeg mener å ha hørt at enkelte nyere receivere kan reroute LFE-signalet til pre-out front - men dette kan jeg lite om. Les brukermanualen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer JTL sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hvis utgangspunktet er et signal fra subwooferutgangen på receiveren din, er dette et MONO-signal. Uansett hvor mange ganger du splitter det, forblir det et MONO-signal. Det betyr at de to subene dine får det samme signalet, og de spiller derfor ikke i stereo slik du har koblet dem. At du har to subwooferutganger på receiveren din, endrer ikke på dette. Subwooferutgangene dine leverer det samme LFE-signalet ut.

Skal du ha suber som spiller i stereo, må du koble dem til henholdsvis høyre og venstre kanal på pre-out front. Det vil gi stereo når du spiller tokanals musikk, men du vil sannsynligvis få problemer med å få ut subwoofersignalet. Det er i hvert fall slik hos meg - når jeg har koblet sub til pre-out front, mister jeg LFE-signalet. Jeg mener å ha hørt at enkelte nyere receivere kan reroute LFE-signalet til pre-out front - men dette kan jeg lite om. Les brukermanualen.
    takker for svar=) var litt usikker om det ble levert i stereo ut fra reciver=) men da var den saken oppklart=) takker. da lar jeg subberne stå som dem gjør nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •