Fra digital HD decoder til analog 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Fra digital HD decoder til analog 5.1

Hei!
    Jeg har en HD dekoder - Canal Digital PVR - og en HD TV. Så langt er alt greit. I tillegg har jeg et analogt surround system - Holfi - med 6 stk. komponent innganger (Front L/R, Rear L/R, Center og Sub.) INGEN didital inngang på Holfi.
    Siden jeg har en meget bra -(og MEGET dyr..) hjemmekino og tilgang på haugevis med filmer fra HD mottakeren, hadde det vært veldig greit å se - og ikke minst høre - dette i "kinorommet" i 2etg. (med prosjektor)
    SPØRSMÅLET er som følger: Hvordan får man overført lyd fra en HD dekoder til en analog forsterker?:?:
    På førehand Takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det går ikke, egentlig.
    Eneste mulighet jeg kan komme på er om du får en receiver med hdmi inn, og ut til projektor om din projektor har hdmi, den må også ha preout for alle kanaler.
    Da bruker du de 6 preout fra receiveren til Holfien, men da blir det knotete med volum, du må skrue noe opp på receiveren og da ellers regulere volum på Holfi. Vet ikke om det vil fungere bra egentlig, kanskje du får problemer med lipsync også.
    Om du bare vil ha stereo kan du bruke den analoge utgang på Get boksen og evt. komponent til projektoren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •