Dac til Copland 405 og Klipsch RF-63 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Lyngdorf DPA-1 kan jo være et spennende alternativ. Her får du romkorreksjon i tillegg. Har siklet litt på den der, men har ikke sett meg råd til å kjøpe en. (enn så lenge)
    HAr DPA-1.. den tror jeg blir veldig kjedelig på klipsch . Samt den er litt kranglete med forskjellige effektrinn :S.. den har litt mongo impedanse ut eller noe slik... suste som F i høyttalerene mine når den ble kobla til min Dynamic Presicion effekt amp... flere som ahr opplevd det på forskjellige power amps.. . Men jeg har løsningen... en dag imellom ... Men måtte da kjøpe en av rimelig greit kaliber :P.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, skulle teste den på dvd film men den takler ikke annet enn stereo signaler. Har jo en drøss med filmer som man ikke kan velge stereo i menyen og dermed blir det ingen lyd i det hele tatt.
    Kjipt, noen som vet om Hegel og Audio Note er slik også?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verken Hegel eller Audio Note gjør det, nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så da må det bli analogt ut fra Dvd ved filmtitting da. greit nok.
    Er det sånn at en Dac gir større utbytte ved rimeligere forsterker/høyttaler oppsett?

Jeg har intrykk av at ekstern Dac blir skrytt opp i skyene men det gir ikke forventet oppgradering hos meg i alle fall, hadde forventet større forskjell fra en 15 år gammel low end cd spiller.
    Til prisen er det jo greit nok.

Blir spennende å teste hva de litt dyrere kan levere.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thion
    Er det sånn at en Dac gir større utbytte ved rimeligere forsterker/høyttaler oppsett?

DACens utbytte bestemmes vel av hvor god den opprinnelig DACen er.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Aero Capitole mk II 24bit/192kHz - gjør et kupp!

Litt over budsjett . Men denne får utroligt mye skrøyt . Både som cdspiller,DAC og preamp . ny pris på 65 000kr

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Audio Aero Capitole mk II 24bit/192kHz - gjør et kupp!

Litt over budsjett . Men denne får utroligt mye skrøyt . Både som cdspiller,DAC og preamp . ny pris på 65 000kr

Et skikkelig smykke!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thion
    Fikk låne med meg en Dac Magic fra Hifiklubben i dag så nå er det testing på gang.
    Min gamle cd-spiller hadde jo ikke digital utgang, men jeg fant ut at dvd spilleren har det og at den tar cd også så da får jeg jo spilt cd likevel :-)
    Dac`en gjør ikke det helt store underverket, en tanke mer behagelig å høre på er det. Men jeg hadde forventet mer.
    Skal skaffe meg 10 meter optisk kabel så jeg får testet opp mot pc også.

Noen som har testet dem opp mot hverandre og kan komme med innspill?
    Hegel og Audio Note er jo en tanke dyrere, er det verdt pengene?
    Min erfaring med dac er at enkelte er mere kilne på drivverk. Og i mitt oppsett var det noen små variabler. Hadde ett dedikert drivverk som dessverre ble borte da jeg flytte for noen år siden. Imens brukte jeg en DVD-spiller av grei kvalitet, og støygulvet var den store forskjellen! Drivverket som var av den kostbare sorten, var så mye mer "sort" i sin fremstilling av lyd. Nesten som man vasket ett skittent vindu. Lyden ble mere tilbakelent, men med god og nøyaktig gjengivelse.

Dette var via coax, Så kunne enten være at receiveren hadde lav følsomhet... Eller at DVD-spilleren slapp gjennom mere støy...
    Iallefall gjorde jeg en liten test med yggdrasill og den viste at optisk overføring er veldig gunstig mtp. rimelige signalkilder siden den ikke slipper gjennom støy.
    Så kan være en ting å tenke på.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseene er heler ikke noe minus :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    DACens utbytte bestemmes vel av hvor god den opprinnelig DACen er.
    Utvilsomt, men Dac Magic har jo fått en del skryt på forumet, derfor hadde jeg litt forventninger til den. Har ikke sjekket anlegget til de som skryter av den, men jeg tenkte at om det er av den rimeligere sorten, så kan det tenkes at DAcMagic gjør større forskjell enn hos meg.

Jeg får teste Hegel og Audio Note og se om det gjør noe fra eller til....

Det er ikke noen fra Moss/omegn med en god Dac som kunne tenke seg en testkveld hos meg da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt Dac magic`en på test ca en uke.
    I dag har jeg koblet dvd-spiller direkte til forsterker analogt og samtidig digitalt optisk til dac magic og videre til forsterker.
    Dermed kan jeg kjøre en cd og bare svitche på fjernkontrollen om jeg hører musikken via dac`en eller ikke.
    Og her er det ikke mye forskjell, volumet virker å være eksakt det samme også så sammenlikningen skulle ikke være spesielt vanskelig.
    Vanskelig å si om den lille forskjellen jeg hører er placebo eller en reell forskjell....skikkelig skuff i alle fall, eller kanskje ikke :-) anlegget mitt spiller knall som bare det akkurat slik det er.
    Jeg går ut i fra at den løfter pc-kvaliteten litt med tanke på effekttap på 10 meter ledning fra minijack ut i dag , men tror neppe det blir særlig stort løft i lydbilde etc...Har også lastet ned noen flac filer for å teste det beste av det beste.

Vel, vi får se, jeg er spent på utfallet.

DacMagic for å løfte kvaliteten på musikk avspilt på cd er bortkastet, i alle fall i mitt oppsett.

Skulle likt å høre om en dyrere dac gjør noe fra eller til, men jeg er ikke særlig lysten på å betale 10 000.- + for å teste.
    er det ingen i nærheten med en god dac som kunne tenke seg en testkveld da?

Mvh
    Dac-nysgjerrig

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •