Vil ha noe som er "bedre" enn Beats by Dr Dre (Studio) til bærbar spiller (iPhone)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil ha noe som er "bedre" enn Beats by Dr Dre (Studio) til bærbar spiller (iPhone)

Har ett par Beats by Dr Dre (Studio) "de store/første som kom" og har lyst å prøve noe annet.
    Hvordan stiller K701 opp mot disse?

Hører på all type musikk.
    brukes på iPhone 3G og noen ganger på bærbar pc.

Noen som kan anbefale den ene ovenfor den andre?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med noen av de, men har lest at AKG'ene trenger ekstern forsterker og liker ikke å bli drevet av verken iPhone eller PC. På Head-fi finnes det mye informasjon, kankje et godt sted å lete...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. samme som jeg har lest andre steder
    Har noen tips til noe annet da?, noe som overgår Beats by Dre som skal brukes på bærbar spiller (iPhone) ?

Jeg vil at de skal kunne spille høyt (fra mobilen), men samtidig ha så "audiofil" lyd så mulig.

Helst lukket form, men det ser jeg på senere.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg kommer på, er kanskje noe fra Beyerdynamic, men vet ikke hvor mye til oppgradering disse er ifra Beats, men kommer an på hvor dyrt man kjøper, de har jo flere modeller... Et merke som jeg liker, er Grado. Ulempen med disse er at de er åpne og sitter ikke så godt på hodet, i tillegg er de skikkelig dyre i Norge, mens de er vesentlig billigere i USA, for eksempel.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har sett litt på SR60 og SR80 og SR-125i hos Stereofil
    Men vet ikke hvilken som passer best til portabel lyd sånn i forhold til prisen ?
    Men er de skikkelig dyre? 1300-2500 er ikke så ille da, betalte jo tross alt 3000 for beats

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grado SR125i koster 2500,- hos Stereofil, mens fra USA koster de ca 1300 med dagens kurs.

SR325i koster 4500 hos Stereofil og i USA koster de ca 2400

IMHO er Grado dyrt i Norge

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, men noe amerika-bestilling blir det nok ikke.
    Men jeg fant SR-125i til 1610,- hos ljudia :-D
    Så jeg trur nesten jeg går for dette jeg altså
    eller ville du fortsatt bestilt fra USA?
    edit: bytta SR80 med SR-125i

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin pris det! Det er jo veldig trygt å kjøpe her i Norge med tanke på garantier også videre. Og hvis det skulle skje noe med hodetelefonene er det litt kjipt å måtte sende de til USA for reperasjon.

Om de gode nok for deg er det vanskelig for meg å avgjøre, men jeg tror på ingen måte at klokkene er dårlige.

Newcomer johante sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett par Beats by Dr Dre (Studio) "de store/første som kom" og har lyst å prøve noe annet.
    Hvordan stiller K701 opp mot disse?

Hører på all type musikk.
    brukes på iPhone 3G og noen ganger på bærbar pc.

Noen som kan anbefale den ene ovenfor den andre?
    Sist endret av Lasse_H : I dag kl 21:02.
    Har ikke hørt Dr. Dre, så jeg skal ikke uttale meg om lyden på disse, men da de er retta mot hip-hop-lyttere tror jeg at de vil være en del kraftigere på bassen enn K701.

Har K701 i oppsettet mitt. Prøvde å bruke de til iPod i noen dager etter at jeg kjøpte dem, men de viste seg å være upraktiske å gå rundt med, hovedsaklig på grunn av størrelsen, men også fordi de krever litt guffe fra forsterkeren, men de fungerer ypperlig som ørevarmere i vinterkulda Lyden derimot er ingenting å klage på, kanskje litt mer nøytral enn Dr. Dre(nå har jeg som sagt ikke hørt Dr. Dre, så dette er bare en teori jeg har gjort meg opp). Lydbildet på K701 er iallefall det beste jeg har hørt hittil

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasse_H
    Skjønner, men noe amerika-bestilling blir det nok ikke.
    Men jeg fant SR-125i til 1610,- hos ljudia :-D
    Så jeg trur nesten jeg går for dette jeg altså
    eller ville du fortsatt bestilt fra USA?
    edit: bytta SR80 med SR-125i
    Gi oss en tilbakemld om hva du synes om SR-125i da. Jeg vurderer nemlig selv Beats Studio til samme formål. Den har jo fått god kritikk. Det ville være rart om en hodetlf til halve prisen er en god oppgradering... Men det hadde vært helt greit:-)

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre vettu! Men må bare si at Beats by dre studio ble veldig morro idag8)
    Låner en Vincent KHV 111 MK hodetelefon forsterker, som nå er kobla til en macbook:-D
    Lyden ble ihvertfall 5 ganger bedre, men jeg syns fortsatt at det er litt for mye bass i det... Men dette var morro
    ps: har ikke bestilt Grado`ene ennå, men blir nok gjort i morgen. Må bare tenke litt mer:wink:

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at iPowne har 0 strømreserver å pøse på til øretelefoner, så den store kraftige lyden får du ikke fra iphone uten en ekstern forsterker...
    Grunnen til at Beats har mye bass/ høy lyd som ikke forvrenger er så klart pga batteriene i den innebygde "forsterkeren" i hodetelefonene...

Å koble store øreklokker til iPhone uten noen hjelpemidler er ingen suksess...
    Som portabel lyd er øreplugger vell så bra, disse har små elementer, er lette å drive, men mangler endel på bassen...

Dette er nok tilng du vet fra før...

My 5'cent : kjøp deg en portabel hodetelefonforsterker å bruk med Beats, så kjøpe nye klokker senere, da har du også forsterkeren...

Jeg har ikke prøvd Beats by Dre, men er det virkelig ingen regulering av bass.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Husk at iPowne har 0 strømreserver å pøse på til øretelefoner, så den store kraftige lyden får du ikke fra iphone uten en ekstern forsterker...
    Grunnen til at Beats har mye bass/ høy lyd som ikke forvrenger er så klart pga batteriene i den innebygde "forsterkeren" i hodetelefonene...

Å koble store øreklokker til iPhone uten noen hjelpemidler er ingen suksess...
    Som portabel lyd er øreplugger vell så bra, disse har små elementer, er lette å drive, men mangler endel på bassen...

Dette er nok tilng du vet fra før...

My 5'cent : kjøp deg en portabel hodetelefonforsterker å bruk med Beats, så kjøpe nye klokker senere, da har du også forsterkeren...

Jeg har ikke prøvd Beats by Dre, men er det virkelig ingen regulering av bass.?
    usikker på om du mente "iPowne 0 strømsreserve" utsagnet ditt til meg eller OleM, men jeg er ihvertfall fullt klar over det =)

Hvor finner man slike hodetelefonforsterkere? både "stasjonære" og bærbare
    De eneste jeg har funnet er den jeg prøver nå + Argon HA1 og 1 til som ikke klarte å finne igjen nå.
    Men akkurat nå fant jeg en Insigna HPA-3 hos soundgarden... noen meninger?

ang Beats, så nei. Den har av/på knapp, og man kan holde inn B`en på høyre side for å mute det. That`s it, resten må fikses på evt EQ.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic DT-770 Pro 32 ohm er en meget fin allround hodetelefon som fungerer likebra uten forsterker som med. Det er en lukket konstruksjon bygget som en tanks. Hodetelefonen er en smule basstunet, trøkker som fy.

Denon AH-D2000 har jeg lest også er en veldig god lukket hodetelefon. Den er nok hakket mer rafinert å byr på fler detaljer enn Beyerne. Denne er også lettdreven (25 ohm). Funderer litt på denne selv.

Overnevnte phoner er dog ikke speiselt portable...

--

Skal du ha noe som skal brukes med Iphone/pod eller pc så bør de være rundt 32 ohm å ned for at de skal kunne drives uten ekstern forsterker. Phoner i klassen 1500,- å opp er såpass gode at en amp og dac er aboslutt å anbefale for å dra enda mer godlyd utav dem.

Lykke til !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Gi oss en tilbakemld om hva du synes om SR-125i da. Jeg vurderer nemlig selv Beats Studio til samme formål. Den har jo fått god kritikk. Det ville være rart om en hodetlf til halve prisen er en god oppgradering... Men det hadde vært helt greit:-)
    Da kom de idag:-D
    Skal gi en mer utfyllende "rapport" senere etter jeg har prøvd de mer (bruker samme post, så følg med). Men kan starte med å si at de var større enn jeg antok.
    Vedlegg 60896 Vedlegg 60897
    Jeg likte veldig godt at man kan snurre klokkene, fordi når de (Beats) henger rundt halsen så blir de veldig høye opp mot haka (føler meg litt kvalt).
    Nå har jeg kobla de opp mot Vincenten og jeg merker med engang at de ikke spiller like høyt som Beats pga forsterkeren som sitter i de. Ikke at det går utover kvalitet heller tvert imot .
    Nå er det jo mulig å bruke en hvilken som helst kabel på Beats (rød), men de som følger med i litt tynnere enn de som henger på Grado`n (svart).
    Vedlegg 60898
    Som nevnt tidligere bruker Grado`en stor plug (6.35mm) og jeg har ikke overgang til 3.5mm så hvordan de låter direkte på iphonen må jeg komme tilbake til .
    Merket med engang at den har mindre rumle bass og er mer fast i fisken, noe jeg likte stort. Har truen på at Grado`ne er mer allround kontra Beats, men dette krever nok mer høring, er bare noe jeg antar for øyeblikket.
    Jeg er ihvertfall veldig fornøyd hittil og gleder meg til jeg skaffer den overgangen8) .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Nå har det gått noen månder siden du fikk Grado'ene, har du gjort deg opp noen formening? Jeg for min del sikler veldig på Beats, særlig pga støydempingen som er kjekk når man prøver å konsentrere seg i et bråkete klasserom :roll:

Send meg en PM om du skal selge Beats'ene :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0