Trenger litt hjelp:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp:)

Jeg skal kjøpe meg cd-spiller, men klarer aldri å bestemme meg for hvilken:/ tenkte å kjøpe marantz, men fant ut at de ikke er til den typen musikk som jeg spiller, som er Metal og Trance/Dance.
    Så har jeg sett litt på yamaha sine cd-spillere, siden jeg har en yamaha V3900 og klipsch RF-63 Og har sett litt på Xindac sine rørbaserte, hva hadde dere satset på? Budsjettet er på 5-8000kr

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier ikke hva du har av utstyr ellers - men hvis du allerede har en DVD- eller BluRay-spiller som ikke er altfor treg til å starte opp CDspilling, og denne har digital utgang, kan du like gjerne kjøpe deg en god DAC til en 2-3-4.000 kroner. Penger spart i forhold til budsjettet ditt - og mye bedre lyd.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Du sier ikke hva du har av utstyr ellers - men hvis du allerede har en DVD- eller BluRay-spiller som ikke er altfor treg til å starte opp CDspilling, og denne har digital utgang, kan du like gjerne kjøpe deg en god DAC til en 2-3-4.000 kroner. Penger spart i forhold til budsjettet ditt - og mye bedre lyd.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Har en Pioneer BPD-51FD blue ray spiller,tror det er det den heter. Så har jeg hørt fra mange at disse har så liten spenning osv at jeg ville fått et løft når jeg spiller stero om jeg hadde kjøpt en ren cd-spiller og har også lest at en dac er mest ment for de som hører på rolig og detaljert musikk, jeg hører kun på metal og trance/dance

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    Har en Pioneer BPD-51FD blue ray spiller,tror det er det den heter. Så har jeg hørt fra mange at disse har så liten spenning osv at jeg ville fått et løft når jeg spiller stero om jeg hadde kjøpt en ren cd-spiller og har også lest at en dac er mest ment for de som hører på rolig og detaljert musikk, jeg hører kun på metal og trance/dance
    Du må ikke tro på alt det du leser. Har Blu-Ray-spilleren din digitale utganger, finner du lett en DAC som spiller metal og trance/dance på en aldeles utmerket måte. Spiller litt metal selv jeg av og til - på mine Benchmark DACer - og ingen skal si at ikke det låter aldeles fortreffelig.

Jeg pleier å bruke 3-gangen - sånn rundt regnet - når det gjelder DACer og CDspillere. Eller sagt på en annen måte: en DAC til 3.000 kroner holder lett følge med en CDspiller til 9.000 kroner. M.a.o.: for en 3-4.000 kroner investert i en DAC får du lyd tilsvarende en CDspiller som koster rundt 10.000 kroner. Veldig rundt regnet.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •