HD-lyd dekodet i PS3 eller receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-lyd dekodet i PS3 eller receiver

Hei.

Jeg lurer på om noen vet om det er store forskjeller i HD-lyd dekodet i PS3 i henhold til HD-lyd dekodet i hjemmekinoreceiver ? ( jeg har H/K avr355 og den gamle 80gb fat playstation 3).

Klarer PS3 å dekode DTS HD Master?

Siden jeg bruker ps3 til å spille av blu-ray plater vet jeg at jeg ikke får sendt lyden fra ps3'en via bitstream slik at receiveren dekoder lyden..
    Bør jeg kjøpe dedikert blu-ray spiller for å få maks ut av lyden, eller er det så små forskjeller at en slik investering er bortkastet?

På forhånd takk for svar

mvh Tommy

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 kan dekode DTS-HD Master til LPCM. I prinsippet skal du da få samme lys som du vil få med en dedikert spiller som sender bitstream. Noen sier du får bedre lyd med bitstream, andre sier det ikke er forskjell, og skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke at jeg merket noen forskjell da jeg gikk fra PS3 til dedikert spiller. Men jeg var ganske sikker den dagen jeg prøvde den dedikerte spilleren for første gang
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvis det er sånn at de fleste opplever lyden som den samme vil jo kjøpet være bortkastet..

Hva med bildekvaliteten, merket du store forskjeller her?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bildet er et lite hakk hvassere på dedikert spiller, men etetr det jeg har skjønt er BD spilleren på PS3 slim oppgradert i forhold til den gamle (mener å ha lest det iallefall) så det er ikke sikkert at det er så mye å hente.

Grunnen til at jeg gikk for dedikert spiller er først og frems viftestøy, dernest det at jeg håpte på et hakk hvassere lyd og bilde.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3'en sine egenskaper oppdateres fortløpende i form av oppdateringer. Det er fordelen med PS3. Så det som kom med Ps3 slim ble også innført på de eldre modellene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsto det slik at det var en eller annen forandring i hardwaren i forb. med BD spilleren, men det er antakalig oppspinn da ...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo kjempemessig at Sony oppdaterer.

Tror nok jeg venter en stund til før jeg går fra PS3 til dedikert spiller, når forskjellene tydeligvis er veldig små..

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Forsto det slik at det var en eller annen forandring i hardwaren i forb. med BD spilleren, men det er antakalig oppspinn da ...
    Det er en forskjell i Prossesor området, men dette er først og fremst for å få varmen, støy og strømforbruket ned, har ikke funnet noen sikkre kilder på om den yter noe bedre, dog mange som mener det..

( kilde: PlayStation 3 Slim review -- Engadget )

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 Slim bitstreamer HD-lydformatene. PS3 fat kan ikke gjøre dette.

See the HDMI chip on previous generations of the PS3 didn't support bitstream output of the new(ish) high def codecs like Dolby TrueHD and DTS-HD MA.
    PS3 Slim owners can still kick back in smug satisfaction each time the TrueHD or DTS-HD MA indicators light-up on their receivers.
    Kilde

Når det er sagt, kan jeg ikke si at jeg hører forskjell.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    PS3 Slim bitstreamer HD-lydformatene. PS3 fat kan ikke gjøre dette.

Kilde

Når det er sagt, kan jeg ikke si at jeg hører forskjell.
    Nei det skal visstnok ikke være noe forskjell heller.

Dette med at det ikke kommer opp kildeinfo i reciever irriterer faktiskt meg litt:twisted: men føler ikke det er god nok grunn til å kjøpe dedikert eller slim..
    men igjen, som nevnt over, støyen fra classic er drøøøy!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Nei det skal visstnok ikke være noe forskjell heller.

Dette med at det ikke kommer opp kildeinfo i reciever irriterer faktiskt meg litt:twisted: men føler ikke det er god nok grunn til å kjøpe dedikert eller slim..
    men igjen, som nevnt over, støyen fra classic er drøøøy!

Ja faktisk, det er noe med at det står DTS HD Master i displayet.. 8) Synd at vi PS3 fat eiere ikke kan få opp dette på displayet i våre receivere.. uansett ikke nok grunn til å oppgradere

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal også være en oppdatert bd-laser/leser i slim men dette vil ikke Sony gå ut med offisielt. Dette fordi det har begynt å bli en ganske høy prosentandel som har hatt problemer med at spilleren slutter å spille discer.
    Men igjen, dette er såvidt jeg vet bare rykter.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Ja faktisk, det er noe med at det står DTS HD Master i displayet.. 8) Synd at vi PS3 fat eiere ikke kan få opp dette på displayet i våre receivere.. uansett ikke nok grunn til å oppgradere
    En annen ting som for meg var en god grunn til oppgradering er at de fleste nyere Blu-ray spillere har veldig god kvalitet på DVD avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    En annen ting som for meg var en god grunn til oppgradering er at de fleste nyere Blu-ray spillere har veldig god kvalitet på DVD avspilling.
    jeg bruker tjukk ps3 som avspiller. Ved avspilling av Blu-ray får jeg opp dts symbolet og Dolby plII så lenge jeg spiller trailere, kommentatorspor og menyer. Straks jeg starter filmen forsvinner DTS og Dolby-logoene.. Har prøvd alt av innstillinger på PS3'en, kjørt både i auto på surround samt som bitstream - uten at det har hjulpet..

Anyone?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenk
    jeg bruker tjukk ps3 som avspiller. Ved avspilling av Blu-ray får jeg opp dts symbolet og Dolby plII så lenge jeg spiller trailere, kommentatorspor og menyer. Straks jeg starter filmen forsvinner DTS og Dolby-logoene.. Har prøvd alt av innstillinger på PS3'en, kjørt både i auto på surround samt som bitstream - uten at det har hjulpet..

Anyone?
    Det var rart. Med bitstream skal du kunne kjøre vanlig Dolby Digital og DTS, det funker ialfall på min feite PS3. HD-formatene får jeg ikke frem på skjermen overhodet da disse må kjøres gjennom PCM, noe som også står som kun multichannel PCM i receiveren.

Ligger det ikke i forsterkerens innstillinger da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Det var rart. Med bitstream skal du kunne kjøre vanlig Dolby Digital og DTS, det funker ialfall på min feite PS3. HD-formatene får jeg ikke frem på skjermen overhodet da disse må kjøres gjennom PCM, noe som også står som kun multichannel PCM i receiveren.

Ligger det ikke i forsterkerens innstillinger da?
    Tja - tror ikke det - siden jeg får opp alle de riktige formatene så lenge det er trailere som spilles - til og med når jeg kjører kommentatorsporet kommer det riktig - det er utelukkende selve filmen som ikke ser ut til å bli dekodet riktig... Når jeg bruker dvd-spilleren jeg har kommer også alt rett...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenk

Anyone?
    Dersom det kommer opp DTS/Dolby logoer på receiver kjører du ikke med PCM på PS3. Bytt til PCM på PS3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •