Shure SE530 og Macbook Pro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shure SE530 og Macbook Pro

Hei! Jeg benytter en Macbook Pro til å høre på musikk fra iTunes/Spotify. Brukte tidligere Sony MDR-EX71 som jeg synes var helt greie til mitt bruk, men leste mange omtaler på Amazon og diverse steder om at Shure SE530 skulle være kongen av IEMs. Gleden var derfor stor når min søster kjøpte med seg disse fra USA for meg. Like stor var ikke gleden når jeg plugget de i min MBP - det var ikke store forskjellen på disse og MDR-EX71!

Nå er jeg overhodet ingen ekspert på området, men synes jeg burde høre mer forskjell enn jeg gjør. Tenkte umiddelbart at mp3 med dårlig kvalitet kunne være årsaken, så prøvde derfor med avspilling av Flac uten særlig forskjell. Det mest irriterende er at jeg leser hvor bra bass SE530 skal ha, men min erfaring så langt er at jeg nesten ikke hører bass i disse. Har prøvd med samtlige propper og dyttet de både langt og kort inn i øret. Hvilke andre årsaker kan det være til at jeg ikke hører større forskjell på disse/vanlige hodetelefoner, og ikke minst at bassen er bortimot fraværende? Kan det være at lydkortet i maskina ikke er bra nok, evt. hva vil være et gunstig eksternt lydkort?

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv disse og er meget fornøyd.
    Kan nevne at jeg ikke har testet mange øreplugger, men Koss KEB79 og Koss the plug har jeg hatt før SE530.
    Jeg skal ærlig innrømme at det var mye mere bass i the plug enn det var i både KEB79 og SE530.
    Men når det kommer til krystallklar lyd og dynamikk er 530 i en klasse for seg.
    Jeg liker også bassen i 530 selv om det ble litt mindre enn hva jeg var vant med, fordi at bassen går dypere og er mer raffinert.
    Kan nevne at jeg opplever bassnivået litt varierende fra artist til artist.
    En cd som avslører hvor dyp og fin bass disse spiller er for eksempel
    IQ - The Seventh House
    Jeg er sikker på at 530 er mange nivå over de gamle sony'ene dine på alle områder.
    For meg ble det i allefall en helt annen verden, aldri før hørte jeg så mange microdetaljer i musikken.

Det er viktig at du får dem langt nok inn i øregangene og bruker puter som tetter ordentlig.

Du får lytte litt til og sammenligne litt frem og tilbake.
    Det kan også hende de kommer seg etter noen timers innspilling.
    Prøv også å spille musikk fra en annen kilde enn laptopen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •