Hjemmekino prosjekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino prosjekt

Takk for hjelp på forskudd.

Hei, var på besøk hos en kamerat med hjemmekino. Jeg ble FRELST!:-D Film ble ikke det samme her, med lyd fra tv'n. Så jeg har bestemt at det bare er en ting å gjøre. Gå i anskaffelse av hjemmekino!

Men probleme er at budsjettet er stramt, og jeg lurer på hva det mest optimale for mitt bruk er, det vil bestå av å se på film, samt musikk ikke klassisk, men heller ikke DUNK DUNK, er ikke noe særs stor fan av det.

Budsjette ligger på sirka 5000,- men jeg har fått i tilbud av en kamerat å bytte Cervin Wega v-12F mot et treningsapperat. Så jeg vurderer å gjøre dette men, ønsker ikke at det skal ende opp som et diskotek. Så kan ta disse høytalerne nå, og kanskje oppgradere senere. Har sett på Audio Pro og Klitsch.
    Kanskje vil stativhøytalere vere best for meg? Har også sett på Harman Kardon AVR 130

Her er rommet, legg merke til skråtak.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin
    Takk for hjelp på forskudd.

Hei, var på besøk hos en kamerat med hjemmekino. Jeg ble FRELST!:-D Film ble ikke det samme her, med lyd fra tv'n. Så jeg har bestemt at det bare er en ting å gjøre. Gå i anskaffelse av hjemmekino!

Men probleme er at budsjettet er stramt, og jeg lurer på hva det mest optimale for mitt bruk er, det vil bestå av å se på film, samt musikk ikke klassisk, men heller ikke DUNK DUNK, er ikke noe særs stor fan av det.

Budsjette ligger på sirka 5000,- men jeg har fått i tilbud av en kamerat å bytte Cervin Wega v-12F mot et treningsapperat. Så jeg vurderer å gjøre dette men, ønsker ikke at det skal ende opp som et diskotek. Så kan ta disse høytalerne nå, og kanskje oppgradere senere. Har sett på Audio Pro og Klitsch.
    Kanskje vil stativhøytalere vere best for meg? Har også sett på Harman Kardon AVR 130

Her er rommet, legg merke til skråtak.
    Hei, velkommen til forumet!

Det som er lurt når man skal starte helt fra starten med et hjemmekino oppsett er å lage seg et lite budsjett og så gå til innkjøp av fornuftige komponenter etter hvert som man får råd til det. Det blir fort veldig dyrt å kjøpe inn noe som er "oki" bare for at man hadde råd til det der å da. Det kan å være fornuftig å se på brukt markedet, mange meget gode kjøp man kan gjøre der!

Vis du kommer med hva du har idag av utstyr og hva de er ute etter i første omgang vil det være enklere å komme med konkrete råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Budsjette ligger på sirka 5000,-
    Har per idag bare tv, er ute etter forsterker ( helst noe av Harman Kardon ) og fronthøyttalere. Audio Pro eller Klipsch virker fornuftig, men er åpen for forslag : )

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

surround.no

Har per idag bare tv, er ute etter forsterker ( helst noe av Harman Kardon ) og fronthøyttalere. Audio Pro eller Klipsch virker fornuftig, men er åpen for forslag : )

ta en titt der. mye bra

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg var skrev i mitt første innlegg ville jeg sett litt på bruktmarkedet.

Her er noen ting som gode kjøp :
    Harman/kardon avr 4550
    Harman/kardon avr 5000
    Klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit : Har bestilt meg Harman Kardon avr 5000 : )
    vurderer å kjøpe meg nye audio pro black diamond. Får dem for 4500 er det et bra kjøp ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •