"analog" HD-lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer JTL sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"analog" HD-lyd

Hei Hei folkens=)

Lurer på ting her.

Hvordan er kvaliteten for den analoge HD-lyden via 7.1 systemet? Har folk noe erfaringer her åssen det blir. Og evt åssen kabler man kan bruke som ikke koster samme som 4 Poscher

Jeg har en Sony 350 som ikke har 7.1 analog. Hvem er da neste i serien som har det? eller har noen andre spillere her å anbefale? er da veldig fornøyd med min 350 men som sagt det mangler 7.1!

Slikt jeg ser mitt regnestykke så er det billigere med ny Spiller og kabler enn å kjøpe en ny reciver som det er litt power i.

Og siste spørsmålet. Vil jeg kunne fortsatt "styre" mine høytalere som vanlig hvis den mottar PCM signal. Når jeg sier "styrer" så mener jeg level adjust og diverse. Har ikke autosetup på min NAD T753.

Mvh Jarl-Thomas

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De der kjøper spillere med analoge utgange er mest de der nå sitter med receivere der ikke har innebygde HD konvertere.
    Har man receiver med HD dekoding trenger man i reliteten ikke analoge utgange på Blu-ray spilleren da receiveren kan dekode.
    Så, valget er ditt.
    Og du kan buke kabler der koster 50 kr parret om du vil, det er ikke der du vil merke noen revolusjon i lyden.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste spiller opp blir den jeg har, BDP-S550. Har denne koplet til en Parasound Halo C2 pro og bruker Audioquest Sidewinder kabler til ca 1800kr for 6x0.75m.
    Jeg er meget fornøyd med HD lyd via analog 5/7.1.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen etter i analog-gjengen

Jeg bruker selv Panasonic bd80 sammen med Cayin dp12ex. Kjører 5.1 oppsett og bruker Monster Interlink206ht, komplett 5.1 kabler.
    Jeg selv var i utgangspunktet pessimistisk å kjøre analogt, men jeg ble veldig positiv overasket hvor bra det ble. Syntes personlig at Panasonic gir et stort og luftig lydbilde. Klart du får jo helt sikker bedre spiller med bedre analoge kretser men da koster det jo deretter.
    Jeg selv kommer nok til å kjøre analogt en stund til, kanskje heller oppgradere bd spilleren etterhvert. Tror også at det er viktig at forsterkeren har krefter, noe nad m.m. er kjent for å ha.
    Kjøp gjerne en spiller der hvor det er bytterett, slik at du i verste tilfelle kan levere tilbake. Kjøp rimelige kabler som er skjermet.
    Lykke til!
    Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •