Trenger tips til simpelt "hjemmekino"-anlegg (2.0?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til simpelt "hjemmekino"-anlegg (2.0?)

Hei,
    Jeg har nylig kjøpt en ny TV med relativt simpel lyd (en 40'' Samsung "LED" 7-serie). Ønsker rett og slett å heve lydkvaliteten litt, men uten særlige inngrep i stua. Et slags 2.0-system, altså et par høytalere og uten sub-woofer. Har tre signalkilder (Get HD-dekoder, PS3 samt en DVD-spiller) som alle er koblet til tv'n med HDMI.

Hvordan kan jeg få lyd med alle tre kildene? Må jeg gå veien om optiske lyd-utgangen fra tv'n (som hadde vært sabla smidig kanskje)? Eller må jeg finne en enhet som tar lyd-input fra alle de tre kildene (receiver?). Lip-sync problemer med noen av disse oppsettene?

Vil nødig innføre en ny boks annet enn høytalere da jeg har litt plass-problemer, men kanskje det finnes en kombo av DVD-spiller og receiver som i så fall kan bytte plass med dagens DVD-spiller. Har vurdert en lydplanke, men disse kommer vel som regel med sub som altså ikke er akseptabelt. Finnes det noen forslag til gode løsninger på dette?

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha kjøpt bose cinimate. (dvs at jeg har kjøpt Veldig lite å lekkert å du kobler bare audio ut fra tv til bose boksen å vips så har du alt du har koblet til tv på anlegget... har sett at de har en del tilbud på det nå. veil pri 6000,-

Mvh: Olav

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Bose er alltid snasent. Prisen samt sub-woofer trekker ned så jeg må nok lete videre.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om din tv har utgang for høyttalere kan du bare kjøpe et sett aktive høyttalere og koble de til tv`en, da er du ferdig. Bare sjekk at kablene passer osv.., ellers må du kjøpe en adapter.
    Anbefaler AudioEngine 5 f.eks.
    Angående lipsync er du nesten nødt bare å prøve det, jeg kan ikke sige om du får problemer.
    Har du noen aktive pc høyttalere nå kan du jo prøve med de før du kjøper nye...bare koble de i hodetelefon utgangen på tv`en, det er som regel minijack...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AudioEngine 5 så fine ut og til en pris jeg kan leve med. Må finne en passende utgang på tv'n min - den har ikke hodetlf-utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LED 7000-serie har Optisk SPDIF ut. Du finner Optisk->Analog-omformere, dersom du skal feks koble til Audioengine 5 med minijack.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.