Dolby PL, PLII, Neo6. Osv... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer LittOmAlt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan man si hva som er beste lyd?

For meg er dette sourrond lyd greiene litt mystisk, vet ikke om jeg skjønner det rett og slett.

Jeg har en Yamaha 1600 og er stadig i stuss på hva jeg skal velge. På dvd filmer kan man av og til velge mellom Dolby eller DTS (instillinger når filmen starter). Jeg pleier å velge DTS, men skulle jeg velge Dolby

På receiver velger jeg straigth. Noen ganger adventure, men sjelden.

Noen som har noen enkle og korrekte tanker om dette?

LoA

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film: PLIIx siden jeg har 7.1
    Live Konserter: Formatet uten noe mix
    Musikk: All Channel Stereo.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LoA: Det varierer, på noen filmer er DD og DTS sporene identiske, på andre så er det lagt mer jobb i et av formatene. Noen filmer kan ha en sykt mye bedre lyd på DD contra DTS, og motsatt. Jeg bruker ikke å velge, jeg starter bare filmen, da bruker det formatet som produsenten har lagt mest tid i å starte som default instilling på DVD/BD'en.

Hygen: Super forklaring! Bøyer meg i støvet

Man har da flere sourround formater og, Yamaha sitt precense og Audyssey sitt DSX system. Audyssey har jo DSX høyde, bredde og bak(som mange ikke har fått med seg).

Jeg ville likt å sedd flere kanaler i den nære fremtid, flere EKTE kanaler. Slik at man kunne få kansje 10.2 spor på BD. Vi trenger en senterkanal i høyden, og vi trenger flere kanaler på sidene av oss. Og en ekstra LFE kannal kan være brukbart for de som har subber i fronten, det begynner å bli flere og flere som har gode subber som de lar spille fra 120hz og ned.

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Harman Kardon's egen krets Logic7movie spiller ringer rundt de andre på vanlige TV signaler....sånn er det bare....synd at så få vet om det...
    Nettopp kjøpt min AVR 745, men må si meg enig på den. (Av det lille jeg har testa..) MYE mer dybde fikk jeg inntrykk av?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    LoA: Det varierer, på noen filmer er DD og DTS sporene identiske, på andre så er det lagt mer jobb i et av formatene. Noen filmer kan ha en sykt mye bedre lyd på DD contra DTS, og motsatt. Jeg bruker ikke å velge, jeg starter bare filmen, da bruker det formatet som produsenten har lagt mest tid i å starte som default instilling på DVD/BD'en.

Hygen: Super forklaring! Bøyer meg i støvet

Man har da flere sourround formater og, Yamaha sitt precense og Audyssey sitt DSX system. Audyssey har jo DSX høyde, bredde og bak(som mange ikke har fått med seg).

Jeg ville likt å sedd flere kanaler i den nære fremtid, flere EKTE kanaler. Slik at man kunne få kansje 10.2 spor på BD. Vi trenger en senterkanal i høyden, og vi trenger flere kanaler på sidene av oss. Og en ekstra LFE kannal kan være brukbart for de som har subber i fronten, det begynner å bli flere og flere som har gode subber som de lar spille fra 120hz og ned.
    Du mener vel 9.2? Tror nok det blir lenge til det blir ekte 9.2 eller 9.1 spor på bd platene. 7.1 har jo eksistert lenge og det er ikke mange filmer som har det.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på min står det straight helt øverst og rett under står de dolby digital\DTS.synest straight er best.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Du mener vel 9.2? Tror nok det blir lenge til det blir ekte 9.2 eller 9.1 spor på bd platene. 7.1 har jo eksistert lenge og det er ikke mange filmer som har det.
    Var bare ønsketenking fra min side. Men i 7.1 filmer så er de siste to kanalene på feil plass, vi trenger ikke mer informasjon bak oss, vi trenger den på sidene og i form av en center i høyden.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foretrekker også Straight på min 861, ved Pure Direct forsvinner jo all bassen også.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •